TERENOWO.PL to założony w 2007 roku portal motoryzacyjny poświęcony pojazdom i sportom off-roadowym. Popieramy wyłącznie legalną jazdę w terenie, sprzeciwiając się bezmyślnemu niszczeniu przyrody, rozjeżdżaniu szlaków turystycznych i płoszeniu zwierząt. Chcesz pokazać, jakim jesteś off-roaderem? Zapisz się na rajd i stań do rywalizacji z innymi zawodnikami.
To już pewne. Mercedes GLA będzie nowym rywalem Audi Q3 i BMW X1. Informację tę obwieścił na oficjalnej konferencji Dieter Zetsche, dyrektor wykonawczy Daimlera.
Konferencja miała miejsce w niemieckiej fabryce Rastatt, gdzie uruchamiana jest właśnie produkcja odświeżonej Klasy A w wersji hatchback. Jak powiedział Zetsche, Klasa A ma ogromne znaczenie dla strategii Mercedesa, która sięga już roku 2020. Szef Daimlera potwierdził, że w Rastatt produkowany będzie kompaktowy SUV, który najprawdopodobniej będzie nosił oznaczenie GLA.
GLA – pozycjonowany poniżej Mercedesa GLK – zbudowany zostanie na platformie MFA (Mercedes Front-Wheel Drive Architecture), na której oparto również konstrukcje nowej Klasy A i B. Ten „Front Drive” brzmi niepokojąco, ale już uspokajamy – wersje 4MATIC również są przewidziane.
Samochód gabarytami ma odpowiadać B Klasie – jego długość to 4440 mm, szerokość 1800 mm, wysokość 1500 mm, a rozstaw osi – 2700 mm. Pojemność bagażnika będzie wynosiła 500 litrów. Jak donosi brytyjski „Car”, pod maskę GLA trafią te same silniki benzynowe i turbodiesle, które pracują w Klasach A i B.
Niemcy zamierzają nieco zmodyfikować design auta, odchodząc od klasycznego wyglądu GLK, a zmierzając w kierunku sportowego Evoque'a. Na zdjęciach możecie obejrzeć kilka (niezatwierdzonych) projektów. Mercedes GLA ma przy tym mieć charakter luksusowego, stylowego crossovera, o czym ma świadczyć zarówno jego wygląd zewnętrzny, jak i wyposażenie i stylizacja wnętrza.
Samochód w sprzedaży powinien pojawić się w wersjach 3- i 5-drzwiowych. Ceny będą się rozpoczynały od 25 tysięcy Euro.
AK, fot. carmagazine.co.uk, Autobild
Konferencja miała miejsce w niemieckiej fabryce Rastatt, gdzie uruchamiana jest właśnie produkcja odświeżonej Klasy A w wersji hatchback. Jak powiedział Zetsche, Klasa A ma ogromne znaczenie dla strategii Mercedesa, która sięga już roku 2020. Szef Daimlera potwierdził, że w Rastatt produkowany będzie kompaktowy SUV, który najprawdopodobniej będzie nosił oznaczenie GLA.
GLA – pozycjonowany poniżej Mercedesa GLK – zbudowany zostanie na platformie MFA (Mercedes Front-Wheel Drive Architecture), na której oparto również konstrukcje nowej Klasy A i B. Ten „Front Drive” brzmi niepokojąco, ale już uspokajamy – wersje 4MATIC również są przewidziane.
Samochód gabarytami ma odpowiadać B Klasie – jego długość to 4440 mm, szerokość 1800 mm, wysokość 1500 mm, a rozstaw osi – 2700 mm. Pojemność bagażnika będzie wynosiła 500 litrów. Jak donosi brytyjski „Car”, pod maskę GLA trafią te same silniki benzynowe i turbodiesle, które pracują w Klasach A i B.
Niemcy zamierzają nieco zmodyfikować design auta, odchodząc od klasycznego wyglądu GLK, a zmierzając w kierunku sportowego Evoque'a. Na zdjęciach możecie obejrzeć kilka (niezatwierdzonych) projektów. Mercedes GLA ma przy tym mieć charakter luksusowego, stylowego crossovera, o czym ma świadczyć zarówno jego wygląd zewnętrzny, jak i wyposażenie i stylizacja wnętrza.
Samochód w sprzedaży powinien pojawić się w wersjach 3- i 5-drzwiowych. Ceny będą się rozpoczynały od 25 tysięcy Euro.
AK, fot. carmagazine.co.uk, Autobild