TERENOWO.PL to założony w 2007 roku portal motoryzacyjny poświęcony pojazdom i sportom off-roadowym. Popieramy wyłącznie legalną jazdę w terenie, sprzeciwiając się bezmyślnemu niszczeniu przyrody, rozjeżdżaniu szlaków turystycznych i płoszeniu zwierząt. Chcesz pokazać, jakim jesteś off-roaderem? Zapisz się na rajd i stań do rywalizacji z innymi zawodnikami.
Zwycięzcy klasy buggy w Silk Way Rally i rajdzie Dakar, Matthias Kahle i Thomas Schünemann na dobre przesiadają się już do prototypowego SAM-a Mercedes, którym zamierzają powalczyć o najwyższe lokaty w zbliżającym się Silk Way Rally, a w dalszej perspektywie w rajdzie Dakar 2013.
ZOBACZ TAKŻE: SAM Mercedes 35 CC (2010) - dzikość natury | Sprzętowe przymiarki Małysza i Martona | Nasser Al-Attiyah przesiada się do... Mercedesa!
Ich rajdówka zmieniła niedawno nazwę – z SAM Mercedes 35 CC na SAM 30D CC. Nie chodzi tu jedynie o cyfry – kryje się za tym wymiana benzynowego silnika o pojemności 3.5 litra i mocy 302 KM na wysokoprężną jednostkę 3.0 V6 również wyprodukowaną przez Mercedesa, która dysponuje mocą 314 KM i maksymalnym momentem obrotowym 730 Nm. Niemieccy konstruktorzy ostatecznie postanowili więc pójść tropem zespołów MINI, Nissana oraz Mitsubishi. I już jedynie Toyota (biorąc pod uwagę zespoły z czołówki) wciąż pozostaje wierna benzynie.
Kahle i Schünemann w rajdach cross-country startują od 2004 roku (wcześniej Kahle sześciokrotnie zdobywał tytuł rajdowego Mistrz Niemiec; brał udział również w eliminacjach Rajdowych Mistrzostw Świata WRC). Ich off-roadowy dorobek to w sumie 13 rajdów, w tym 6 zwycięstw w klasie buggy (m.in. SWR i 2 razy Dakar). Niedawno ich zespół zmienił barwy i przyjął nazwę “HS RallyeTeam”.
Kahle od początku uczestniczył w procesie budowy SAM-a, jednak rzadko decydował się na występy za jego kierownicą. Autem startowali za to m.in. Ilya Kusnetsov (Italian Baja 2012), Nasser Al-Attiyah (zwycięstwo w Qatar International Rally 2011), a jego testerami byli np. Nani Roma i Adam Małysz.
W „Silk Wayu” Matthias Kahle będzie uczestniczył już po raz czwarty. - W ostatnich latach przyzwyczailiśmy się do myśli, że pojazdem klasy buggy w poważnym rajdzie nie można się wdrapać wyżej niż na dziesiąte miejsce (taką lokatę Kahle zajął w Dakarze 2011 – przyp. AK) – mówi kierowca SAM-a. - Jednym logicznym krokiem były więc przenosiny do klasy prototypów z napędem 4WD. W ostatnich latach wykonałem wiele jazd testowych naszym SAM-em. To wspaniały samochód z ogromnym potencjałem, mam więc nadzieję na dobry wynik na mecie Silk Way Rally 2012.
W SWR Matthias Kahle zamierzy się m.in. z Jeanem-Louisem Schlesserem, Lucio Alvarezem oraz Polakami: Hanną Sobotą, Piotrem Beaupre i Pawłem Molgo.
AreK
ZOBACZ TAKŻE; Piotr Beaupre i Jacek Lisicki szykują się na Silk Way Rally 2012 | Hanna Sobota, Paweł Molgo i Piotr Domownik – nasza reprezentacja na Silk Way Rally 2012
ZOBACZ TAKŻE: SAM Mercedes 35 CC (2010) - dzikość natury | Sprzętowe przymiarki Małysza i Martona | Nasser Al-Attiyah przesiada się do... Mercedesa!
Ich rajdówka zmieniła niedawno nazwę – z SAM Mercedes 35 CC na SAM 30D CC. Nie chodzi tu jedynie o cyfry – kryje się za tym wymiana benzynowego silnika o pojemności 3.5 litra i mocy 302 KM na wysokoprężną jednostkę 3.0 V6 również wyprodukowaną przez Mercedesa, która dysponuje mocą 314 KM i maksymalnym momentem obrotowym 730 Nm. Niemieccy konstruktorzy ostatecznie postanowili więc pójść tropem zespołów MINI, Nissana oraz Mitsubishi. I już jedynie Toyota (biorąc pod uwagę zespoły z czołówki) wciąż pozostaje wierna benzynie.
Kahle i Schünemann w rajdach cross-country startują od 2004 roku (wcześniej Kahle sześciokrotnie zdobywał tytuł rajdowego Mistrz Niemiec; brał udział również w eliminacjach Rajdowych Mistrzostw Świata WRC). Ich off-roadowy dorobek to w sumie 13 rajdów, w tym 6 zwycięstw w klasie buggy (m.in. SWR i 2 razy Dakar). Niedawno ich zespół zmienił barwy i przyjął nazwę “HS RallyeTeam”.
Kahle od początku uczestniczył w procesie budowy SAM-a, jednak rzadko decydował się na występy za jego kierownicą. Autem startowali za to m.in. Ilya Kusnetsov (Italian Baja 2012), Nasser Al-Attiyah (zwycięstwo w Qatar International Rally 2011), a jego testerami byli np. Nani Roma i Adam Małysz.
W „Silk Wayu” Matthias Kahle będzie uczestniczył już po raz czwarty. - W ostatnich latach przyzwyczailiśmy się do myśli, że pojazdem klasy buggy w poważnym rajdzie nie można się wdrapać wyżej niż na dziesiąte miejsce (taką lokatę Kahle zajął w Dakarze 2011 – przyp. AK) – mówi kierowca SAM-a. - Jednym logicznym krokiem były więc przenosiny do klasy prototypów z napędem 4WD. W ostatnich latach wykonałem wiele jazd testowych naszym SAM-em. To wspaniały samochód z ogromnym potencjałem, mam więc nadzieję na dobry wynik na mecie Silk Way Rally 2012.
W SWR Matthias Kahle zamierzy się m.in. z Jeanem-Louisem Schlesserem, Lucio Alvarezem oraz Polakami: Hanną Sobotą, Piotrem Beaupre i Pawłem Molgo.
AreK
ZOBACZ TAKŻE; Piotr Beaupre i Jacek Lisicki szykują się na Silk Way Rally 2012 | Hanna Sobota, Paweł Molgo i Piotr Domownik – nasza reprezentacja na Silk Way Rally 2012