Nowy Ford Ranger - mierzy wysoko

Ford wiąże ogromne nadzieje z najnowszą generacją Rangera. Cel został wyraźnie określony – wspiąć się na szczyt segmentu pickupów w Polsce i zdetronizować Mitsubishi L200 oraz Nissana Navarę. Pomóc tym powinna zbudowana od podstaw konstrukcja, produkowana w Republice Południowej Afryki, Tajlandii i Australii.

Wysokoprężne jednostki napędowe w trzech wariantach mocy – co jest ukłonem w stronę klienta z Europy i próbą zaspokojenia jego potrzeb. Mniejszy silnik o pojemności 2.2 litra, generuje 125 lub 150 KM. Właśnie te wersje mają cieszyć się największym zainteresowaniem. Dla najbardziej wymagających przedsiębiorców przygotowano odmianę Wildtrack z 200-konnym 3.2 TDCi. Najsłabszy i najtańszy diesel spala średnio 7.3 litra, przekazując moc na jedną lub dwie osie – w zależności od wybranej konfiguracji. Wszystkie jednostki spełniają normy emisji spalin Euro 5 i mogą współpracować z manualną, 6-stopniową przekładnią lub automatyczną skrzynią biegów o 6 przełożeniach (automat nie występuje w 125-konnym 2.2 TDCi). Ponadto, czteronapędowy pickup może holować przyczepę o masie własnej do 3350 kilogramów i załadować w niektórych wersjach nawet do 1350 kg.

Off-road
Po zmianie przepisów, zmienił się nieco profil potencjalnego klienta, który obecnie znacznie częściej wykorzystuje potencjał napędu 4x4. Samochód konstrukcyjnie oparto na ramie, co pozwoliło zwiększyć możliwości off-roadowe. Poruszanie w najcięższych warunkach ułatwi  reduktor wraz z inteligentnym system ESP. Elektroniczny układ posiada funkcję jazdy terenowej, dopasowującą ustawienia do podłoża, po którym porusza się pojazd. Auto wyposażono także w HDC i HLA kontrolujące zjazd ze wzniesienia oraz ruszanie na dużej pochyłości terenu. Głębokość brodzenia wynosi 80 centymetrów.

Bezpieczeństwo
Ranger to pierwszy pickup, który otrzymał 5 gwiazdek w testach EuroNCAP. Poza kontrolowanymi strefami zgniotu, auto wyposażono w liczne systemy elektroniczne wspomagające codzienną eksploatację. Wśród najciekawszych pozycji znajduje się układ kontroli toru jazdy holowanej przyczepy oraz Roll-Over-Migration, zapobiegający przewróceniu się pojazdu. W momencie zderzenia, pasażerów bezpośrednio chronią kurtyny oraz boczne i czołowe poduszki powietrzne.

Wnętrze
O komfort jazdy na co dzień dba przestronne wnętrze w wersji Double Cab ze zwiększoną przestrzenią na kolana dla pasażerów kanapy. Parkowanie ułatwi kamera cofania, pokazująca położenie kuli haka holowniczego, natomiast uruchamianie poszczególnych udogodnień pokładowych jest możliwe za sprawą sterowania głosowego. Centralny kokpit może wzbogacić nawigacja z ciekłokrystalicznym ekranem LCD wyświetlającym również wskazania komputera pokładowego.

Ceny i dostępność
Ranger w najuboższej specyfikacji z pojedynczą kabiną i 125-konnym silnikiem 2.2 TDCI kosztuje 91 820 złotych brutto. Najmocniejszy Wildtrack oferujący jednocześnie najbogatszy pakiet wyposażeniowy, to wydatek przynajmniej 155 718 złotych. Samochody już można zamawiać, ale pierwszy transport z RPA przypłynie najwcześniej za 6 tygodni.

Info: Ford, Mototarget.pl