Nowy LR Freelander 2 model 2013 – szturm elektroniki

Trwa ofensywa Land Rovera. Po nowym Range Roverze dziś prezentujemy odświeżone oblicze Freelandera 2 model 2013, który wkrótce zostanie zaprezentowany na salonie w Moskwie. Zmienił się wygląd i wnętrze, pojawiło się również kilka ciekawych udogodnień. Samochód na pewno spodoba się fanom elektronicznych udogodnień.

Nowego Freelandera z zewnątrz rozpoznamy po nieco zmodyfikowanych, bardziej nowoczesnych reflektorach przednich i światłach tylnych, w których zastosowano najnowszą technologię LED. Pojawiły się również nowe, 17-calowe aluflegi, a do wyboru są dodatkowe kolory nadwozia.

Daleko istotniejsze zmiany odkryjemy wewnątrz auta – swym wyposażeniem Freelander ma nie ustępować najnowszej gwieździe Land Rovera – terenowemu Evoque. Projektanci przemodelowali w całości deskę rozdzielczą, która stała się bardziej uporządkowana i oszczędna, jeśli chodzi o liczbę przycisków. Anglicy chwalą się ponadto kolorowym, 7-calowym wyświetlaczem dotykowym oraz systemem audio Meridiana (11- lub 17-głośnikowym). Odnotować należy również nowy wygląd zegarów, pomiędzy którymi umieszczono 5-calowy wyświetlacz informujący o parametrach pojazdu, takich jak temperatura silnika, zapas paliwa czy załączony bieg. By uruchomić silnik, nie musimy już przekręcać kluczyka w stacyjce – wystarczy naciśnięcie przycisku Passive Start.

Z ciekawostek technologicznych warto wymienić m.in. elektroniczną dźwigienkę hamulca ręcznego, jak również przyciski sterujące Terrain Response, które zastąpiły wcześniejsze pokrętło. Land Rover chce również uwieść klientów systemem rozpoznawania mowy „Say What You See”, za pomocą którego sterować można m.in. nawigacją, klimatyzacją, telefonem i muzyką. Nowością jest również tylna kamera, z której obraz pokazywany jest na wyświetlaczu wraz z liniami wskazującymi tor cofania. Za sprawą funkcji Hitch Assist kierowca otrzymuje również informację na temat pozycji haka holowniczego.

Jak informuje producent, nowością w gamie silników Freelandera 2 będzie lekka jednostka Si4 „wypożyczona” z Evoque'a (która jest już jednak ujęta np. w polskim katalogu dotychczasowego Freelandera). 2-litrowy, 4-cylindrowy silnik benzynowy z wtryskiem bezpośrednim i turbiną dysponuje mocą 240 KM i maksymalnym momentem obrotowym 340 Nm. Obok benzynowego Si4 2.0 GTDi na klientów czekać będą wysokoprężne 2.2 TD4 (150 KM) i SD4 (190 KM). Kto nie lubi off-roadu, tego być może zainteresuje ekonomiczna wersja 4x2 Freelandera z silnikiem 2.2 eD4 (150 KM).
AK