O Wilku mowa. Nowy projekt Wojtka Tolaka - AKTUALIZACJA

Jak Polska długa i szeroka trwają prace nad prze- (i) budową maszyn, które w przyszłym sezonie grać będą pierwszoplanowe role na off-roadowych scenach. Ważną postacią w naszym showbiznesie ma szansę stać się nowy Wilk 4x4 Wojtka Tolaka i Macieja Szurkowskiego, który ma być jeszcze lepszy od swego poprzednika – zwycięzcy m.in. MT Series 2010 oraz Baja 300 Mitteldeutschland 2012.

AKTUALIZACJA - 05.03.2013:

Wilk w nowej szacie czuje się dobrze – raportuje Wojtek Tolak. - Zawieszenie już zrobione, nadwozie na ukończeniu. Nie sądziliśmy, że zajmie nam to aż tyle czasu, ale z czystym sumieniem możemy stwierdzić, ze udało się seryjną Gelende odchudzić o 700 kg! Taka jest bowiem waga drzwi, szyb, foteli, zbędnych części ramy, tapicerki, zderzaków, błotników itp. Oczywiście teraz na nowo dokładamy kilogramy, licząc jednak każdy gram... W chwili obecnej nasza nowa rajdówka czeka na lakier. Całe nadwozie zostało pozbawione poszycia, które zastąpiliśmy elementami z kompozytu. W najbliższych dniach samochód jedzie na kolejny, ostatni już etap, czyli końcową zabudowę wnętrza. Na początek sezonu chyba jednak się nie wyrobimy... Ale będzie okazja by podglądać kolegów (konkurencję) w akcji.

*****

ZOBACZ TAKŻE: Kup sobie mistrza – do sprzedania Patrol Oleszczaka, SAM Łukaszewskiego, Wilk Tolaka... | Baja 300 Mitteldeutschland - veni, vidi, vici! | Polska Baja 300 Mitteldeutschland. Podwójny triumf Bodziocha i Tolaka!

Nowy Wilk, tak jak jego pierwowzór, będzie zbudowany na bazie Mercedesa G500, ale tym razem w wersji długiej. Przy jego konstruowaniu Wojtek Tolak chce skorzystać z całej sumy doświadczeń, jakie zgromadził w ostatnich latach. - Będziemy starali się poprawić i udoskonalić projekt poprzedniego Wilka, dopasowując go do aktualnego stanu off-roadowego „wyścigu zbrojeń” - mówi Wojtek. - Oczywiście innej opcji nie rozważaliśmy i pozostajemy wierni Gelendzie.

Bazą nowej rajdówki będzie G500 z roku 1999 w wersji długiej (rozstaw osi 2850mm). Mimo większych gabarytów samochód ma być znacznie lżejszy od swego poprzednika za sprawą karoserii wykonanej z kompozytów. Najgroźniejszą bronią Wilka będzie jednak zawieszenie wykorzystujące mocowania ORC, ale zmodyfikowane i ustawione w firmie 4xDrive.

Kolejne wiadomości z placu budowy już niebawem.

AK, fot. W. Tolak