Porsche Macan – oficjalna premiera w Mieście Aniołów

_DSC7718Z wyglądu przypomina Porsche Cayenne'a, zbudowany jest na bazie Audi Q5, ale w rzeczywistości to zupełnie nowe i inne auto. Porsche Macan zadebiutował właśnie na salonie motoryzacyjnym w Los Angeles. Mamy dla Was mnóstwo zdjęć z tego wydarzenia.

ZOBACZ TAKŻE: Porsche Macan – odliczanie do premiery | Porsche Macan - gotowe do drogi | Cudowne dziecko, czyli Porsche Macan

Macan to nieco mniejszy od Caynne'a SUV o podobnym, sportowym zacięciu. Swego starszego brata przypomina kształtami i wyglądem przodu, ale różni się od niego m.in. kształtem tylnych lamp. Choć wykorzystuje to samo podwozie co Q5, Macan jest od niego o 70 mm dłuższy, 24 mm szerszy i 30 mm niższy. W porównaniu zaś do Cayenne'a jest o 146 mm krótszy, 16 mm węższy i 82 mm niższy. Gabarytami Macan plasuje się więc pośrodku swych krewniaków, ale jest od obu wyraźnie niższy, co oznacza, że bardzo lubi szybką jazdę.

Samochód oferowany jest w trzech wersjach silnikowych. Pod maską Macana S drzemie 3-litrowy silniki biturbo V6 o mocy 340 KM, który pozwala mu przyspieszać do „setki” w 5,4 sek. i osiągać prędkość maksymalną 254 km/h. Pomimo znacznej mocy zachowuje jednocześnie przyzwoite wyniki w konkursie średniego spalania – ok. 9 litrów na 100 km.

Niemal tyle samo „pali” najmocniejsza wersja benzynowa Macana Turbo, który ma silnik 3.6 V6 o mocy aż 400 KM i do „setki” przyspiesza w 4,8 sek. Jego prędkość maksymalna wynosi 266 km/h.

Komu zależy na dużej mocy, a jednocześnie wysokiej ekonomice powinien zainteresować się modelem Macan S Diesel z 3-litrowym silnikiem V6 turbodiesel o mocy 258 KM, który zaspokaja się ok. 6-litrami ropy na 100 km,  do „setki” rozpędza się w w nieco ponad 6 sek. i osiąga prędkość maksymalną 230 km/h.

W systemie napędowym wszystkich wersji Macana pracuje siedmiobiegowa skrzynia dwusprzęgłowa PDK (Porsche Doppelkupplung), a za przekazanie napędu na obie osie dba system Porsche Traction Management (tylne koła są stale napędzane, a na przednie moment obrotowy przekazywany jest w zależności od sytuacji na drodze). Macan nie ma reduktora, ale ma przycisk aktywujący tryb „terenowy” przy prędkości do 80 km/h, który zmienia ustawienia m.in. silnika, skrzyni biegów, sprzęgła i pedału gazu. W autach z zawieszeniem pneumatycznym zwiększa prześwit ze 190 do 230 mm. Macan będzie oferowany z trzema rodzajami zawieszenia: standardowym (wielowahaczowym), regulowanym (Porsche Active Suspension Management) i pneumatycznym, w którym również można regulować prześwit.

Produkcja Porsche Macan rozpoczęła się w fabryce w Lipsku. Jego cena zaczyna się od 57930 Euro (wersja S) i 79826 Euro (wersja Turbo). 

AK, fot. Newspress, Porsche