Profender Premium Suspension oficjalnie w Polsce

coil2.5www.profender4x4.pl to od kilku dni nowa, polska strona firmy Profender Premium Suspension, specjalizującej się w produkcji zawieszeń.

Profesjonalne zawieszenia sportowe to jedna z wielu propozycji dla fanów prawdziwego off-roadu. To co przede wszystkim odróżnia Profendera od innych producentów, to sprzedaż zawieszeń Coil Over w komplecie: amortyzator plus sprężyny (twardość do wyboru). W przypadku większości firm oferta dotyczy zwykle sprzedaży każdego elementu z osobna.


Coilover2

BumpStop2.0Jednym z najbardziej znanych (i uznanych) produktów firmy Profender są pneumatyczne odbojniki zawieszenia, tzw. bumpstopy, które pozwalają na maksymalne wykorzystanie całego skoku zawieszenia. Od niedawna bumstopy Profendera pracują w Black Tanku Artura Owczarka i Romana Popławskiego (opinia konstruktora auta poniżej).

RTCAmortyzatory układu kierowniczego RTC (return to centre) to z kolei propozycja dla właścicieli samochodów z ponadwymiarowym ogumieniem oraz (lub) znacznym odsadzeniem kół w pojeździe. Sprężyna znajdująca się w amortyzatorach ułatwia powrót kół do kierunku jazdy na wprost.

Profender Premium Suspension to firma mało jeszcze znana w Polsce, ale na rynku światowym istnieje już od prawie czterdziestu lat. Jej oferta obejmuje szeroką gamę przystępnych cenowo produktów przeznaczonych do off-roadu. Polskim dystrybutorem produktów firmy Profender jest Bush Taxi Off-road Center (www.profender4x4.pl).
DP

Roman Popławski (www.power.off-roadteam.eu) ocenia pracę bumpstopów Profender Premium Suspension, które wykorzystał do usprawnienia zawieszenia Black Tanka:

Samochód, do którego zostały użyte odbojniki, postawiony jest na mostach Laplandera, co jak wiadomo nie jest rozwiązaniem łatwym, a tym bardziej korzystnym do opanowania w kwestii zestrojenia zawieszenia. Konsekwencją tego jest prowadzony aktualnie tuning bumpstopów. Fabrycznie zostały one zestrojone na ciśnienie 125 psi, jednak przy takim parametrze ich skuteczność okazała się za niska. Ogólnie rzecz ujmując, do jazdy niewyczynowej wystarczy niewielka korekta ciśnienia, jeśli jednak chodzi o wykorzystanie całkowicie ekstremalne – tak jak w przypadku Black Tanka – bumpstopy należy wyregulować pod własne potrzeby. Dlatego tył zestrojony został na 160 psi i to już wystarcza, natomiast przód jest jeszcze w trakcie ustaleń. Dlatego też można śmiało stwierdzić, że bumpstopy faktycznie działają i poprawiają komfort jazdy, jednak należy je do tego odpowiednio wyregulować według własnych potrzeb.

ZOBACZ TAKŻE: Black Tank się zbroi. Power Off-Road Team przed sezonem 2012