TERENOWO.PL to założony w 2007 roku portal motoryzacyjny poświęcony pojazdom i sportom off-roadowym. Popieramy wyłącznie legalną jazdę w terenie, sprzeciwiając się bezmyślnemu niszczeniu przyrody, rozjeżdżaniu szlaków turystycznych i płoszeniu zwierząt. Chcesz pokazać, jakim jesteś off-roaderem? Zapisz się na rajd i stań do rywalizacji z innymi zawodnikami.
Rok temu przedstawialiśmy Wam koncepcyjnego smarta for-us – dwuosobowego, elektrycznego pick-upa wymyślonego przez Daimlera, w którym widzieliśmy współczesną reinkarnację naszego Malucha w wersji pick-up (patrz niżej). Już za chwilę w Paryżu zostanie zaprezentowana nowa wersja czy raczej (nomen omen) wariacja „użytkowego” smarta – będzie to fikuśny smart forstars.
Pisać o nim, czy nie pisać? Forstars nie wyróżnia się już paką ładunkową, która kwalifikowała go do klasy pick-upów, i nie posiada napędu 4x4. Ale przez producenta został określony jako Sports Utility Coupe... Skoro więc jest „utility”, to... pozwalamy sobie o nim napomknąć, tym bardziej że autko tak dziwne, że aż ładne. I bez wahania zaliczyć go można do klasy miejskich crossoverów w rodzaju Nissana Juke.
Smart forstars konstrukcyjnie przypomina for-usa, z tą tylko różnicą, że przestrzeń bagażowa nakryta została przeszklonymi drzwiami (być może demontowalnymi, co pozwalałoby wrócić do koncepcji pick-upa), a w napędzie zastosowano mocniejszy silnik. Swą nazwę samochód zawdzięcza szklanemu dachowi, przez który... widać gwiazdy na niebie.
Fostars wyposażony jest w napęd zapożyczony ze smarta fortwo BRABUS electric drive, który dysponuje mocą 86 KM i momentem obrotowym 135 Nm. Źródłem prądu są akumulatory litowo-jonowe o pojemności 17.6 kWh. Producent szacuje jego prędkość maksymalną na 130 km/h.
Podobnie jak w przypadku for-usa pozostaje nam westchnąć: ech, gdyby miał jeszcze napęd na wszystkie koła...;)
MMPisać o nim, czy nie pisać? Forstars nie wyróżnia się już paką ładunkową, która kwalifikowała go do klasy pick-upów, i nie posiada napędu 4x4. Ale przez producenta został określony jako Sports Utility Coupe... Skoro więc jest „utility”, to... pozwalamy sobie o nim napomknąć, tym bardziej że autko tak dziwne, że aż ładne. I bez wahania zaliczyć go można do klasy miejskich crossoverów w rodzaju Nissana Juke.
Smart forstars konstrukcyjnie przypomina for-usa, z tą tylko różnicą, że przestrzeń bagażowa nakryta została przeszklonymi drzwiami (być może demontowalnymi, co pozwalałoby wrócić do koncepcji pick-upa), a w napędzie zastosowano mocniejszy silnik. Swą nazwę samochód zawdzięcza szklanemu dachowi, przez który... widać gwiazdy na niebie.
Fostars wyposażony jest w napęd zapożyczony ze smarta fortwo BRABUS electric drive, który dysponuje mocą 86 KM i momentem obrotowym 135 Nm. Źródłem prądu są akumulatory litowo-jonowe o pojemności 17.6 kWh. Producent szacuje jego prędkość maksymalną na 130 km/h.
Podobnie jak w przypadku for-usa pozostaje nam westchnąć: ech, gdyby miał jeszcze napęd na wszystkie koła...;)