Smartem 4x4 na Dakar? Czemu nie! (AKTUALIZACJA)

ATT00121Występ w Dakarze to koszty niebagatelne, na pokrycie których stać niewielu. Zwłaszcza, gdy nie należy się do profesjonalnego zespołu, a rodzice nie zostawili w spadku fortuny. Są jednak różne sposoby (czasem inteligentne, czasem obciachowe...), aby zwrócić na siebie uwagę mediów, kibiców, a co za tym idzie – również sponsorów...

ZOBACZ TAKŻE: smart forstars – wariacja z powtórzeniami

ATT00132Hiszpanom z Feber Smart Team trzeba z pewnością pogratulować pomysłowości. José Luis Álvarez i Roberto Alexander w Dakarze 2013 postanowili wystartować... terenowymi Smartami. Jeśli spodziewacie się unikatowego projektu rajdówki w rodzaju kultowego już Bi-Bipa (dwusilnikowego Citroena 2CV) czy – znanego z naszego podwórka – Fiata 500 4x4,  to się... mylicie. Dakarowy Smart to sprytnie zmodyfikowana, jednoosobowa wersja ATT0013488-konnego Polarisa RZR XP 900 EFI. Wiadomo, że Smart Buggy 4×4 waży 750 kilogramów, a jego sylwetka przypomina jak żywo miniautko Daimlera. Wsparciem dla hiszpańskich Smartów będzie na trasie Dakaru... motocyklista Fran Gómez, jadący Hondą CRF-450. 

Nie wiadomo, jakie miejsca w Dakarze wywalczą zawodnicy Feber Smart Teamu. Ale z pewnością już wygrali... marketingowo!
MM, fot. Feber Smart Team