TERENOWO.PL to założony w 2007 roku portal motoryzacyjny poświęcony pojazdom i sportom off-roadowym. Popieramy wyłącznie legalną jazdę w terenie, sprzeciwiając się bezmyślnemu niszczeniu przyrody, rozjeżdżaniu szlaków turystycznych i płoszeniu zwierząt. Chcesz pokazać, jakim jesteś off-roaderem? Zapisz się na rajd i stań do rywalizacji z innymi zawodnikami.
Produkowany od 1979 roku Mercedes G to synonim terenówki dzielnej, trwałej i gotowej na wszystko. Mimo - jak to się mówi - „przestarzałej konstrukcji”, czyli sztywnej ramy, zależnego zawieszenia i kanciastych kształtów karoserii, Gelenda wciąż cieszy się dużym powodzeniem wśród klientów. Mercedes w odróżnieniu od Land Rovera, który zapowiedział już koniec produkcji Defendera, podjął decyzję o utrzymaniu modelu G w sprzedaży przynajmniej do roku 2020.
Nic dziwnego – Gelenda na rynku wciąż budzi niesłabnące zainteresowanie: w 2011 roku powstało 7200 egzemplarzy samochodu, tegoroczna produkcja ma być zwiększona do 8500. W następnych latach firma planuje montować rocznie aż 10000 sztuk.
Jak donosi magazyn „Automobilwoche”, Daimler i Magna Steyr podpisali już umowę o kontynuacji produkcji w austriackim fabryce w Graz. Wcześniej Niemcy wynegocjowali korzystniejsze dla siebie warunki, grożąc, że przeniosą produkcję na... Węgry. Ich partnerzy z Kanady i Austrii woleli nie ryzykować i obniżyli cenę swych usług.
Mercedes G już teraz jest najdłużej produkowanym autem w historii Daimlera. A kto wie, co zdarzy się w roku 2020? Może nie spotka go smutny los Defendera...
AK