Wydrukuj tę stronę

Toyota Land Cruiser 150 2018 – tradycja zobowiązuje

wrzesień 13, 2017

Na Salonie Samochodowym we Frankfurcie debiutuje nowa generacja Toyoty Land Cruiser, która de facto jest znaną nam 150-ką poddaną faceliftingowi. Wizyta w „gabinecie odnowy” wyszła słynnemu klasykowi na dobre, o czym świadczą płynące z całego świata słowa uznania Toyociarzy (i nie tylko), którym nie w smak był wygląd poprzedniej wersji Land Cruisera.

Prado2018 12Zmieniony kształt grilla, zderzaka i błotników, a także nowy wygląd przednich reflektorów zdecydowanie poprawiły pierwsze wrażenie, jakie budzi najnowsza wersja terenówki, której historia liczy już sobie 65 lat. Maska silnika została tak ukształtowana, by uzyskać jak najlepszą widoczność obszaru przed samochodem. Światła przeciwmgielne zintegrowano z dolnymi częściami zderzaka, którego naroża unoszą się ku górze, a jego sekcja środkowa została uformowana jak płyta ślizgowa, by poprawić manewrowość w terenie. Podniesiono też boczne krawędzie błotników, by ułatwić kierowcy wyczucie gabarytów samochodu. Krata wlotu powietrza ma charakterystyczne dla Land Cruisera, szerokie, pionowe użebrowanie i szczelinowe otwory wlotowe w chromowanym wykończeniu. W przednich reflektorach zintegrowano oświetlenie drogowe i mijania oraz kierunkowskazy i światła do jazdy dziennej (DRL), umieszczając je wszystkie w wyróżniającej się graficznie obudowie. Reflektory i światła do jazdy dziennej wykonane są w technologii LED. Z tyłu nowymi elementami są przeprojektowane tylne lampy zespolone ze światłami hamowania wykonanymi w technice LED, mniejsza tylna kieszeń tablicy rejestracyjnej, a także przestylizowany zderzak z podstawą unoszącą się w kierunku wystających narożników.

Prado2018 08Zachowując wierność tradycji, konstrukcja nadwozia oparta została na klasycznej ramie, gwarantującej wysoką sprawność terenową oraz skuteczną izolację kabiny przed uderzeniami pochodzącymi z zawieszenia kół, co wpływa na komfort jazdy. We wzmocnieniu solidności wyglądu Land Cruisera pomaga ostro uniesiona do góry dolna linia nadwozia przed przednimi kołami, co zmniejsza wpływ przedniego zwisu na kąt natarcia przy jeździe terenowej. Minimalny prześwit podwozia wynoszący 215 mm (205 mm w modelach 3-drzwiowych), kąt natarcia 31 stopni, kąt zejścia 25 stopni i kąt rampowy wynoszący 22 stopnie gwarantują, że samochód będzie się swobodnie poruszał w trudnym terenie. Całkowitą długość nowego Land Cruisera zwiększono o 60 mm do 4840 mm (4565 mm w modelu 3-drzwiowym). Mimo to samochód jest łatwy w manewrowaniu, z minimalnym promieniem skrętu wynoszącym zaledwie 5,8 metra (5,2 metra dla modelu 3-drzwiowego). Standardem wyposażenia są sześcioramienne 17-calowe obręcze z lekkich stopów, które mogą być zastąpione przez obręcze 19-calowe.

Prado2018 14We wnętrzu nowego Land Cruisera znajdziemy odświeżoną deskę rozdzielczą, w tym nowy projekt obudowy zespołu wskaźników i konsoli centralnej. W konsoli zainstalowano większy, 8-calowy kolorowy ekran systemu multimedialnego, płaski panel sterowania klimatyzacją i zestaw wskaźników informujących o działaniu układu napędowego. Za przeprojektowaną dźwignią zmiany biegów znajdują się elementy kontroli układu napędowego i funkcji zwiększających komfort, wyraźnie podzielone na osobne zestawy. Wśród elementów regulujących działanie urządzeń poprawiających komfort w kabinie pojawiło się sterowanie ogrzewaniem i wentylacją przednich siedzeń. W zmodernizowanej obudowie czterech wskaźników umieszczono zegary Optitron zamocowane na metalowej podstawie, z którymi sąsiaduje kolorowy wyświetlacz TFT o przekątnej 4,2 cala, dostarczający kierowcy dane o parametrach pojazdu oraz wskazania systemu informacji i rozrywki. Nowy jest także projekt kierownicy, który nawiązuje do kierownicy stosowanej w modelu Land Cruiser V8. Bardziej luksusowe wnętrze dodatkowo wzbogacono o białe podświetlenie tablicy rozdzielczej, konsoli środkowej i przełączników w panelach drzwi.

W Europie Zachodniej i Centralnej nowy Land Cruiser będzie oferowany z turbodoładowanym silnikiem wysokoprężnym 2.8 D-4D o mocy 177 KM, współpracującym z 6-biegowymi skrzyniami: manualną bądź automatyczną. Ponadto na rynkach Europy Wschodniej dostępne będą modele z silnikami benzynowymi 2.7 VVT-i o mocy 161 KM oraz 4.0 VVT-i o mocy 249 KM.
MM