TERENOWO.PL to założony w 2007 roku portal motoryzacyjny poświęcony pojazdom i sportom off-roadowym. Popieramy wyłącznie legalną jazdę w terenie, sprzeciwiając się bezmyślnemu niszczeniu przyrody, rozjeżdżaniu szlaków turystycznych i płoszeniu zwierząt. Chcesz pokazać, jakim jesteś off-roaderem? Zapisz się na rajd i stań do rywalizacji z innymi zawodnikami.
Land Rover od dłuższego już czasu szykuje rewolucję polegającą na całkowitej przebudowie swojej oferty modelowej, co oznaczać będzie m.in. koniec produkcji Defendera i Freelandera, w miejsce których pojawią się nowe modele samochodów. Dla nas najtrudniejsza do zaakceptowania jest rezygnacja z budowy Defa (jak już pisaliśmy, auto być może będzie cały czas montowane, ale tylko w Indiach; jego następca DC100 jest wciąż w fazie projektowej). Niewielkim pocieszeniem może być informacja, że niektóre z nowych modeli Land Rovera będzie można zakupić w off-roadowym wariancie SVX.
Jeden z szefów Land Rovera, John Edwards, ujawnił niedawno w wywiadzie prasowym, że firma nie zamierza odcinać się od swych terenowych korzeni, dlatego wiele produkowanych przez nią modeli oferowanych będzie w tzw. wariancie SVX. Szczegółów, co przez to rozumie, nie zdradził, ale wiadomo, że samochody te będą charakteryzowały się większymi możliwościami off-roadowymi.
Pierwszym modelem w wariancie SVX będzie najprawdopodobniej nowa generacja LR Discovery. Firma planuje wprowadzać wersje specjalne do sprzedaży mniej więcej w rocznym odstępie od premiery standardowego modelu pojazdu. Mamy nadzieję, że emblemat SVX nie będzie tylko marketingowym chwytem, a otrzymywać go będą auta faktycznie zmodernizowane pod kątem odważniejszej jazdy w terenie.
MM