Energylandia Rally Team na starcie rajdu Dakar 2021

październik 21, 2020

Dwa UTV-y w barwach Energylandia Rally Team dołączają do polskiej reprezentacji na rajd Dakar 2021. Pokierują nimi bracia Marek i Michał Goczałowie, którzy do wsółpracy zaprosili doświadczonych pilotów: Rafała Martona i Szymona Gospodarczyka.

Przygotowania do startu w najtrudniejszym rajdzie na świecie trwały od momentu debiutu zespołu w rajdach Cross Country. Oficjalne potwierdzenie nastąpiło 15 października na specjalnie zorganizowanej gali, podczas której zostały również zaprezentowane dwa najnowsze pojady zespołu.

Zespół Energylandia Rally Team będzie rywalizować w prężnie rozwijającej się klasie Side by Side (UTV), która utworzona została w roku 2017. Pojazdy Can-Am Maverick, którymi wystartują bracia Goczałowie, zostały zbudowane w stajni South Racing, mającej na swym koncie zwycięstwa w dwóch ostatnich edycjch Dakaru.

- Po wielu latach spełnia się moje największe marzenie, jakim jest udział w rajdzie Dakar! - mówi Marek Goczał. - W tegorocznych rundach mistrzostw Polski postanowiłem przesiąść się z Can-Ama Mavericka X3 i spróbować swoich sił w Volkswagenie Amaroku, aby mieć porównanie i na tej podstawie podjąć decyzję o wyborze klasy. Wybór ostatecznie padł na klasę UTV. Ostatnia runda RMPST to był także test dla mnie i Rafała Martona, z którym stworzymy duet podczas najtrudniejszego rajdu świata.

Marek Goczał w sezonie 2019 odniósł trzy zwycięstwa w grupie UTV, a wraz z Michałem Kuśnierzem wystartował także w eliminacji Pucharu Świata - rajdzie Italian Baja. Rafał Marton, który zasiądzie w samochodzie wraz z Markiem podczas zbliżającego się Dakaru, jest niezwykle doświadczonym polskim pilotem, który współpracował m.in. z Adamem Małyszem, Łukaszem Komornickim i Grzegorzem Baranem.

- To będzie już trzeci kontynent, na którym będę ścigać się w Dakarze i mój drugi raz w Arabii Saudyjskiej. Rajd jest niezwykle trudny, jednak teraz już wiem, czego mogę się spodziewać. Szanse w klasie SxS są bardzo wyrównane – stwierdza Rafal Marton.

RPM 0434

Duet Michał Goczał i Szymon Gospodarczyk ma na swoim koncie zwycięstwo w Rajdowym Pucharze Polski Samochodów Terenowych. Załoga świetnie poradziła sobie także podczas Rajdu Italian Baja (Puchar Świata), zajmując miejsce tuż za podium w grupie T3. Atutem załogi jest doświadczenie Szymona Gospodarczyka, który wcześniej już trzykrotnie występował w Dajarze, a w 2018 wspiął się na najniższy stopień podium klasy UTV.

- Wiem, jak wysoki cel sobie postawiliśmy – mówi Michał Goczał. - Rajd Dakar to najtrudniejsza rywalizacja motorsportowa na świecie, ale myślę, że jesteśmy gotowi. To marzenie każdego kierowcy, a marzenia trzeba realizować. Oczywiście wymaga to dużych przygotowań ale pracujemy nad tym od dawna. Wystartuję Can-amem Maverickiem X3 razem z pilotem, który ma doświadczenie w tym rajdzie, co z pewnością będzie bardzo pomocne.

RPM 0426

- To będzie mój 4. występ w rajdzie Dakar, 3 raz w klasie UTV, gdzie rywalizacja jest bardzo zacięta – komentuje Gospodarczyk. - Michał to bardzo mądry kierowca - cieszę się, że to właśnie z nim tam pojadę. Poza tym, po raz pierwszy stworzę w 100% polską załogę, to dla mnie bardzo ważne. Poprzednia edycja w Arabii Saudyjskiej, tak jak wszystkie poprzednie, była piekielnie trudna, więc teraz musimy maksymalnie skupić się na przygotowaniach.

Najmłodszym członkiem zespołu jest 15-letni Eryk Goczał, syn Marka Goczała, który w sezonie 2019 i 2020 również brał udział w Rajdowych Mistrzostwach Polski Samochodów Terenowych, pełniąc wraz z pilotem Danielem Dymurskim rolę „zerówki”. Eryk próbuje swoich sił również w innych dziedzinach motorsportu, m. in. w drifcie, gromadząc doświadczenie, które ma szansę zaprocentować w przyszłości.

Głównym sponsorem Energylandia Rally Team została Moya – sieć stacji paliw, Cobant Group, Rodzinny Park Rozrywki Energylandia, Western Camp Resort oraz ENERGY2000.

RPM 0395

Marek Michal Niebieski 2

Michal Kamil Czerwony 8

RPM 0764

Skomentuj

Upewnij się, że wymagane pola oznaczone gwiazdką (*) zostały wypełnione. Kod HTML nie jest dozwolony.