Genewa 2012: Volkswagen Amarok Canyon – wariant ekstremalny


amarok_sport_04x_canyonZaprezentowany w Genewie koncepcyjny pickup VW Amarok Canyon to nowy wariant znanego już pickupa, który został przygotowany specjalnie dla miłośników ekstremalnego freestyle’u kajakowego.


Koncepcyjny Amarok jest wyższy i szerszy, niż seryjny. Pomarańczowo-czerwone nadwozie zostało podwyższone o 40 milimetrów dzięki zastosowaniu body lift kit. Razem z oponami studyjny model jest o 85 milimetrów wyższy. Na dachu ten freestylowy pojazd ma pałąk z czterema dodatkowymi reflektorami. Kolejnymi akcentami są przyciemniane tylne światła i osłona podwozia w kontrastowym kolorze. Dwa elektrycznie wysuwane stopnie ułatwiają pasażerom wsiadanie do położonej wysoko kabiny. Stopnie zostały zintegrowane z nadwoziem w sposób prawie niezauważalny i składają się po ruszeniu, co pozwala na zachowanie typowej dla Amaroka przydatności do jazdy terenowej.

Zwiększyła się także szerokość koncepcyjnego auta. Aby stworzyć miejsce dla opon AT o wymiarach 275/65 R 18 na obręczach Durban w kolorze High Gloss Adamantium Dark nadkola zostały poszerzone o 35 milimetrów z każdej strony.

amarok_sport_05x_canyon_xDwa kajaki z włókna węglowego są bezpiecznie unieruchomione na skrzyni ładunkowej: tył wsuwa się w dwa specjalne, wyłożone miękkim materiałem otwory w podłodze, przód kajaków jest mocowany pasami do pałąka w kolorze High Gloss Adamantium Dark. Na wewnętrznej stronie  tylnej klapy jest miejsce na wiosła. Przygotowano także miejsce na pozostałe wyposażenie, takie jak kaski, kamizelki, buty: kaski można przewozić w siatkach na czołowej ścianie skrzyni bagażowej, inne przedmioty w małych skrzyniach z zamykanymi, szczelnymi pokrywami.

Skórzana tapicerka siedzeń jest dwukolorowa: części środkowe są w kolorze Sterling, kontrastują z nimi zagłówki i boki w odcieniu Adamant. Pod kopułą kokpitu umieszczono dodatkowe wskaźniki. Informują one o wychyleniu nadwozia na boki oraz odchyleniu od poziomu i dają pasażerom dodatkowe poczucie bezpieczeństwa podczas pokonywania ekstremalnie trudnego terenu.

Amarok Canyon jest napędzany silnikiem 2.0 TDI Biturbo o mocy 132 kW/180 KM, dysponującym maksymalnym momentem obrotowym 400 Nm przy 1.500 – 2.250 obr./min. Za przenoszenie napędu odpowiedzialny jest 4MOTION - napęd na wszystkie koła z przekładnią redukcyjną i blokadą mechanizmu różnicowego tylnej osi.

- Tym ekstrawaganckim modelem pokazujemy wszechstronne możliwości wykorzystania naszego pickupa. Przygotowując go do ekstremalnych sportów podkreślamy pierwotne geny Amaroka – zachwala swego pickupa dr Wolfgang Schreiber, rzecznik Volkswagen Samochody Użytkowe.
MM

Skomentuj

Upewnij się, że wymagane pola oznaczone gwiazdką (*) zostały wypełnione. Kod HTML nie jest dozwolony.