TERENOWO.PL to założony w 2007 roku portal motoryzacyjny poświęcony pojazdom i sportom off-roadowym. Popieramy wyłącznie legalną jazdę w terenie, sprzeciwiając się bezmyślnemu niszczeniu przyrody, rozjeżdżaniu szlaków turystycznych i płoszeniu zwierząt. Chcesz pokazać, jakim jesteś off-roaderem? Zapisz się na rajd i stań do rywalizacji z innymi zawodnikami.
Land Rover to legendarna marka, kojarzona z największymi wyprawami i rajdami. Jak widać polscy zawodnicy startujący w tegorocznej Ładodze są podobnego zdania – trzy spośród czterech zgłoszonych polskich załóg zmierzą się z trudami rosyjskiego rajdu, jadąc Land Roverami właśnie.
ZOBACZ TAKŻE: Polacy na Ładoga Trophy 2013 – powrót do korzeni
Jednym z tych Land Roverów jest przygotowany specjalnie na tą okazję w gdańskim 4Landzie, 17-letni Defender 90 z dość niepopularnym silnikiem 2.0 MPI. Na pokładzie tego pojazdu znajdzie się trzyosobowa załoga (dopuszczalna przez restrykcyjny regulamin rajdu) w składzie Janusz Adamski, Przemek Kruszyński oraz Tomek Staniszewski. Wszyscy trzej zaprawieni w wyprawowych i rajdowych bojach.
Przejdźmy do konkretów, czyli parę technicznych informacji o samochodzie. Wszelkie modyfikacje zostały przygotowane w oparciu o regulamin dla klasy TR-1, który dopuszcza wyposażenie auta w jedną wyciągarkę elektryczną i zakazuje poważnych modyfikacji.
Załodze zależało, by auto było jak najlżejsze, stąd wspomniany już silnik benzynowy o pojemności 2.0 l, który jest znacznie lżejszy niż jednostki Diesla, mający zbliżone, a nawet trochę lepsze osiągi.
Podwozie zostało wypiaskowane i pokryte preparatami antykorozyjnymi, wykonano nieznaczny lift zawieszenia, wzmocnione zostały pewne elementy układu kierowniczego.
Regulamin zezwala na użycie blokad, postawiono zatem na KAM-a zarówno w przednim, jak i tylnym moście. Nadwozie zabezpiecza klatka zewnętrzna (o sprawdzonej, acz trochę udoskonalonej konstrukcji), podwozie zaś chronią osłony MP4x4. Zaprojektowano również lekki rurkowy zderzak z płytą pod wyciągarkę MORE…
Poniżej zamieszczamy filmy z budowy auta, a startującym w polskich barwach na Ładodze zawodnikom życzymy jak najlepszych wyników!
Info: Gosia Gongolewicz
ZOBACZ TAKŻE: Polacy na Ładoga Trophy 2013 – powrót do korzeni

Przejdźmy do konkretów, czyli parę technicznych informacji o samochodzie. Wszelkie modyfikacje zostały przygotowane w oparciu o regulamin dla klasy TR-1, który dopuszcza wyposażenie auta w jedną wyciągarkę elektryczną i zakazuje poważnych modyfikacji.
Załodze zależało, by auto było jak najlżejsze, stąd wspomniany już silnik benzynowy o pojemności 2.0 l, który jest znacznie lżejszy niż jednostki Diesla, mający zbliżone, a nawet trochę lepsze osiągi.
Podwozie zostało wypiaskowane i pokryte preparatami antykorozyjnymi, wykonano nieznaczny lift zawieszenia, wzmocnione zostały pewne elementy układu kierowniczego.

Poniżej zamieszczamy filmy z budowy auta, a startującym w polskich barwach na Ładodze zawodnikom życzymy jak najlepszych wyników!
Info: Gosia Gongolewicz