Przeprawowy Puchar Wielkopolski 2010 - zapowiedź 2. edycji

W tym roku już po raz drugi w swojej karierze wystartuje Przeprawowy Puchar Wielkopolski. Jest to impreza, która zadebiutowała w 2009 roku trzema edycjami w Odolanowie, Miłosławiu i Kaliszu. Tym razem na zawodników czekają cztery imprezy, z których trzy najlepsze wyniki zliczane będą do klasyfikacji generalnej.
W tym roku już po raz drugi w swojej karierze wystartuje Przeprawowy Puchar Wielkopolski. Jest to impreza, która zadebiutowała w 2009 roku trzema edycjami w Odolanowie, Miłosławiu i Kaliszu. Tym razem na zawodników czekają cztery imprezy, z których trzy najlepsze wyniki zliczane będą do klasyfikacji generalnej. Zawodnicy zmierzą się w trzech klasach:

Extreme - samochody mocno przerobione, wyciągarki mechaniczne i elektryczne, koła powyżej 35’ oraz klatki bezpieczeństwa. Na załogi startujące w tej klasie czekać będą strome trawersy, na których niezbędna będzie niejednokrotna asekuracja, głębokie i strome wąwozy, oraz bogate przeprawy błotne i bagienne. Załogi pokonują trasę, jadąc OSy między taśmami, za których pokonanie otrzymuje się odpowiednią liczbę punktów (pieczątek). Ten typ jazdy sprawdza szybkość pokonywania przez załogi określonych przeszkód terenowych oraz ich szybkość reakcji i wyboru odpowiedniej trasy. OSy skonstruowane są w taki sposób, aby szybsze i sprawniejsze załogi miały możliwość wyprzedzania i nadrabiania cennego czasu. Obiecujemy, że będzie się gdzie wyprzedzać!  

Adventure – samochody przystosowane do ciężkiego terenu. Wyciągarki elektryczne, modyfikowane nadwozie, koła do 34’. Zawodnicy w tej klasie zmierzą się ze stromymi podjazdami i zjazdami, licznymi trawersami oraz zróżnicowanymi i zdradliwymi przeszkodami błotnymi i żwirowymi. Podobnie jak w klasie Extreme tak i tutaj załogi zmierzą się z OSami między taśmami, których poziom trudności zostanie dostosowany do tej klasy (każda klasa ma inne OSy).

Turystycznej – Samochody przystosowane do jazdy w terenie oraz seryjne. Startować może każdy kogo interesuje jazda w terenie w dowolnej formie, od typowej rekreacji po elementy wyczynu. Trasa będzie miała charakter zdobywania pieczątek o zróżnicowanym stopniu trudności.    

Trasa rajdu dla klas Extreme Oraz Adventure nie będzie ograniczać się wyłącznie do OSów. Będą miejsca, gdzie zawodnicy będą mogli przyśpieszyć (oczywiście z zachowaniem szczególnej ostrożności), pokonując odcinki dojazdowe, których czas pokonania będzie wliczany do czasu rajdu.

Rajd trwa dwa dni. Rozpoczyna się w piątek od rejestracji załóg, badania technicznego i prologu aby po zapadnięciu zmroku wystartować na dobre pierwszym Etapem Nocnym. Po etapie nocnym zawodnicy maja parę godzin odpoczynku, aby z samego rana wystartować do Etapu Dziennego, po którym nastąpi ogłoszenie wyników oraz bankiet, czyli impreza integracyjna.

Zaczynamy już 12-13 marca w Rawiczu, gdzie muszę przyznać jest już naprawdę ciekawie! Piękne tereny, korzystna dla off-roadowców pogoda i warunki ”drogowe” mogą do czasu rajdu świetnie się do tej imprezy dostosować!

Więcej informacji w tym regulamin i harmonogram na stronie: www.kosynier4x4.pl
lub oficjalnej stronie PPW: www.puchar4x4.com

Wpisowe wynosi 600zł za rundę albo 1800zł za 4 rundy z góry w klasach Adv i Ext  
Oraz 300zł za rundę albo 900zł za 4 rundy z góry w klasie turystycznej.

Zapisy prowadzimy wykorzystując specjalnie przygotowaną przez nas aplikację: race.comm.pl
Będzie tam prowadzona na bieżąco punktacja z rajdów, poszczególnych OSów, statystyki i wyniki. Każdy użytkownik posiada własne konto i załogę, wybiera rajdy, w których chce wystartować oraz może dodać fotki i opis swojego sprzętu.

TERMINARZ:
12-13 Marzec 2010 - Rawicz
11-12 Czerwiec 2010 - Jastrowie
27-28 sierpień 2010 - Kalisz
22-23 październik 2010 - Miłosław

Zapraszam!
Wojciech Głowacki


Przeprawowy Puchar Wielkopolski 2009:


Układanie trasy PPW 2010:

 

Skomentuj

Upewnij się, że wymagane pola oznaczone gwiazdką (*) zostały wypełnione. Kod HTML nie jest dozwolony.