Poland Trophy 2019, czyli co piszczy w terenie?

Rajdy spod znaku Poland Trophy mają już dwunastoletnią historię. Ich organizatorzy nieustająco dostosowują swą ofertę do panujących trendów, czego efektem są zmiany w trybie rozgrywek i nowe propozycje. Co czeka nas w rozpoczynającym się roku?

Niektórych marek takich jak Poland Trophy czy Przeprawowe Mistrzostwa Pedders H6 nie trzeba przedstawiać. Rajdy te cieszą się dużym zainteresowaniem od lat i dalej będą realizowane z jedną różnicą – w 2019 roku Poland Trophy będzie miał tylko jedną odsłonę. Rywalizacja odbywać się będzie w czterech klasach (NOL , ADV – wytaśmowane OS-y , oraz Wyczyn Plus i Seryjny Turystyk – PKP-y). PMPH6 nie ulegną zmianie – odbędą się trzy rundy: dwie jednodniowe i jedna (środkowa) dwudniowa. Formuła pozostanie taka sama jak dotychczas – zawodnicy będą rywalizować w trybie 2 x 3 godziny.

Tegoroczną nowością będą trzy nowe ligi przeprawowe. Południowa Liga Przeprawowa (5 rund – południe Polski) oraz Północna Liga Przeprawowa (2 rundy – północ Polski) to cykl imprez jednodniowych, w których załogi startują w 4 klasach samochodowych (Extreme Mechanik, Extreme Elektryk , Seryjny Wyczyn , Seryjny Turystyk) oraz 1 klasie Quad Extreme. Załogi i zawodnicy w klasach ExM , ExE oraz Quad rywalizują na OS-ach w całości wytaśmowanych, natomiast kasy SW oraz ST zdobywają PKP-y.

Na bazie tych imprez zorganizowana zostanie Turystyczna Liga Przeprawowa skierowana do użytkowników samochodów seryjnych z dopuszczalnymi lekkimi modyfikacjami, w skład której wchodzi 7 rund (5 na południu Polski oraz 2 na północy Polski).

Dodatkowo w 2019 ekipa PT zamierza zrealizować trzy imprezy jednodniowe: Off Road Ledtrends Ice CHL, Off Road Summer CHL oraz Epokę Lodowcową. Całość sezonu podsumuje Integracja Poland Trophy.
MR

Ostatnio zmieniany środa, 02 styczeń 2019 23:45

Skomentuj

Upewnij się, że wymagane pola oznaczone gwiazdką (*) zostały wypełnione. Kod HTML nie jest dozwolony.