Terenowa Ekstraklasa Polska Liga Przeprawowa Anno Domini 2010

Przed nami drugi rok funkcjonowania Polskiej Ligi Przeprawowej. Po pierwszej edycji otrzymaliśmy wiele pochlebnych komentarzy utwierdzających nas o słuszności tej idei oraz sugerujących drobne zmiany w organizacji. W tym roku Liga będzie jeszcze trudniejsza terenowo i bardziej zróżnicowana krajobrazowo - zapowiada organizator PLP 2010, Marcin Francuz.

Zaczynamy jak zwykle w lipcu w zachodniopomorskiem na VII edycji rajdu Bobek Trophy. Jego organizatorzy  Kamil Podolak i Edward Goździk również i tym razem przygotują ponad 100 km pętlę wiodącą w przepięknych okolicznościach przyrody. Trasa ma zawierać skrajne błota, wąwozy oraz tzw. gliniane myki.

W wolny weekend sierpniowy tradycyjnie już zapraszają Sochaczewiacy z klubu Zebra 4x4. Ich Mazowieckie Bezdroża to kultowa już przeprawówka na zachodnim Mazowszu. Oprócz ton błota, załogi zmagają się również z głęboką wodą oraz ciekawymi trawersami.

Na początek jesieni we wrześniu Polska Liga Przeprawowa proponuje nowość - Mazurską Noc Kormorana, organizowaną przez Polski Offroad. Ta wiodąca w całości po prywatnym terenie przeprawówka przysporzy załogom wielu kłopotów z bagnami, okopami i trudnymi sekcjami trialowymi.

Sezon PLP zakończy, tym razem w anturażu Gwiezdnych Wojen VIII Zmota Challenge. Organizatorzy zapowiadają edycję na miarę starcia Klonów z Imperium Ciemności.

Celem PLP jest dostarczenie załogom absolutnie skrajnych doznań przeprawowych. Na naszych imprezach trasa to coś więcej niż 3 godzinne OS-y między taśmami. Załogi, które wygrały premierową odsłonę PLP to zawodnicy absolutnej europejskiej czołówki przeprawowej. Dość powiedzieć, że nasi goście z zagranicy zajmujący m in. III miejsce na słynnej Ładoga Trophy z niedowierzaniem kręcili głowami, oglądając tereny np. Zmoty Challenge.

Udział w PLP to naprawdę nie lada wyzwanie dla kondycji psychofizycznej załóg i świadectwo zbudowania profesjonalnej i wszechstronnej maszyny przeprawowej. Przez cały cykl załogi rywalizują w zunifikowanych klasach tj. PL3 wyciągarki mechaniczne, PL2 wyciągarki elektryczne, PL1 – wyciągarki napędzane siłą ludzkich mięśni oraz PLQ- wszelakie inne niż samochody osobowe pojazdy do 3,5 t.

Na każdą z imprez organizatorzy wprowadzają selekcję załóg. Zależy nam bowiem na atmosferze koleżeństwa i przyjaźni. Te dwa aspekty są bowiem dla nas kwintesencją off-roadu przeprawowego. Wszelkich zakompleksionych i z zaciśniętymi ustami odsyłamy w niebyt przeprawowy, proponując im udział w innych imprezach.

Na każdej z imprez jest również przygotowana trasa Turystyczna umożliwiająca start nowicjuszom w trudnym rzemiośle przeprawowym. Zwiedzając malownicze tereny, można podziwiać bardziej doświadczonych kolegów, a także sporo się od nich nauczyć.

Każda z imprez wchodzących w skład PLP ma również swój odrębny regulamin i swoje specyficzne właściwości, których jako podmiot nadrzędny staramy się nie zakłócać.

Sponsorami PLP 2010 są min. SKF Polska, Walter Kompressortechnik, G-shock Polska.

Patronat medialny nad PLP 2010 obejmują portale terenowo.pl oraz expedycja.pl oraz radio Kampus.

Zapraszamy do zapisów na każdą z imprez wchodzących w skład Polskiej Ligi Przeprawowej 2010.
Marcin Franc Francuz

Info:
VII Bobek Trophy       Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
VI Mazowieckie Bezdroża Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
II Noc Kormorana Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
VIII Zmota Challenge Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Więcej informacji znajdziecie na stronie: www.plp4x4.org

{artsexylightbox autoGenerateThumbs="true" path="images/stories/Extreme/PLP2010_zapow" previewHeight="67"}{/artsexylightbox}

Skomentuj

Upewnij się, że wymagane pola oznaczone gwiazdką (*) zostały wypełnione. Kod HTML nie jest dozwolony.