Wydrukuj tę stronę

Terenowa Ekstraklasa Polska Liga Przeprawowa Anno Domini 2010

marzec 29, 2010
Przed nami drugi rok funkcjonowania Polskiej Ligi Przeprawowej. Po pierwszej edycji otrzymaliśmy wiele pochlebnych komentarzy utwierdzających nas o słuszności tej idei oraz sugerujących drobne zmiany w organizacji. W tym roku Liga będzie jeszcze trudniejsza terenowo i bardziej zróżnicowana krajobrazowo - zapowiada organizator PLP 2010, Marcin Francuz.

Zaczynamy jak zwykle w lipcu w zachodniopomorskiem na VII edycji rajdu Bobek Trophy. Jego organizatorzy  Kamil Podolak i Edward Goździk również i tym razem przygotują ponad 100 km pętlę wiodącą w przepięknych okolicznościach przyrody. Trasa ma zawierać skrajne błota, wąwozy oraz tzw. gliniane myki.

W wolny weekend sierpniowy tradycyjnie już zapraszają Sochaczewiacy z klubu Zebra 4x4. Ich Mazowieckie Bezdroża to kultowa już przeprawówka na zachodnim Mazowszu. Oprócz ton błota, załogi zmagają się również z głęboką wodą oraz ciekawymi trawersami.

Na początek jesieni we wrześniu Polska Liga Przeprawowa proponuje nowość - Mazurską Noc Kormorana, organizowaną przez Polski Offroad. Ta wiodąca w całości po prywatnym terenie przeprawówka przysporzy załogom wielu kłopotów z bagnami, okopami i trudnymi sekcjami trialowymi.

Sezon PLP zakończy, tym razem w anturażu Gwiezdnych Wojen VIII Zmota Challenge. Organizatorzy zapowiadają edycję na miarę starcia Klonów z Imperium Ciemności.

Celem PLP jest dostarczenie załogom absolutnie skrajnych doznań przeprawowych. Na naszych imprezach trasa to coś więcej niż 3 godzinne OS-y między taśmami. Załogi, które wygrały premierową odsłonę PLP to zawodnicy absolutnej europejskiej czołówki przeprawowej. Dość powiedzieć, że nasi goście z zagranicy zajmujący m in. III miejsce na słynnej Ładoga Trophy z niedowierzaniem kręcili głowami, oglądając tereny np. Zmoty Challenge.

Udział w PLP to naprawdę nie lada wyzwanie dla kondycji psychofizycznej załóg i świadectwo zbudowania profesjonalnej i wszechstronnej maszyny przeprawowej. Przez cały cykl załogi rywalizują w zunifikowanych klasach tj. PL3 wyciągarki mechaniczne, PL2 wyciągarki elektryczne, PL1 – wyciągarki napędzane siłą ludzkich mięśni oraz PLQ- wszelakie inne niż samochody osobowe pojazdy do 3,5 t.

Na każdą z imprez organizatorzy wprowadzają selekcję załóg. Zależy nam bowiem na atmosferze koleżeństwa i przyjaźni. Te dwa aspekty są bowiem dla nas kwintesencją off-roadu przeprawowego. Wszelkich zakompleksionych i z zaciśniętymi ustami odsyłamy w niebyt przeprawowy, proponując im udział w innych imprezach.

Na każdej z imprez jest również przygotowana trasa Turystyczna umożliwiająca start nowicjuszom w trudnym rzemiośle przeprawowym. Zwiedzając malownicze tereny, można podziwiać bardziej doświadczonych kolegów, a także sporo się od nich nauczyć.

Każda z imprez wchodzących w skład PLP ma również swój odrębny regulamin i swoje specyficzne właściwości, których jako podmiot nadrzędny staramy się nie zakłócać.

Sponsorami PLP 2010 są min. SKF Polska, Walter Kompressortechnik, G-shock Polska.

Patronat medialny nad PLP 2010 obejmują portale terenowo.pl oraz expedycja.pl oraz radio Kampus.

Zapraszamy do zapisów na każdą z imprez wchodzących w skład Polskiej Ligi Przeprawowej 2010.
Marcin Franc Francuz

Info:
VII Bobek Trophy       Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
VI Mazowieckie Bezdroża Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
II Noc Kormorana Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
VIII Zmota Challenge Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Więcej informacji znajdziecie na stronie: www.plp4x4.org

{artsexylightbox autoGenerateThumbs="true" path="images/stories/Extreme/PLP2010_zapow" previewHeight="67"}{/artsexylightbox}