TERENOWO.PL to założony w 2007 roku portal motoryzacyjny poświęcony pojazdom i sportom off-roadowym. Popieramy wyłącznie legalną jazdę w terenie, sprzeciwiając się bezmyślnemu niszczeniu przyrody, rozjeżdżaniu szlaków turystycznych i płoszeniu zwierząt. Chcesz pokazać, jakim jesteś off-roaderem? Zapisz się na rajd i stań do rywalizacji z innymi zawodnikami.
CZYTAJ TAKŻE: VW Race Touareg 3 dla Kowalskiego – prezentacja drogowej (!) odmiany króla Dakaru
Kilka miesięcy temu właścicielem marki Bowler została firma CPP Manufacturing Ltd z Coventry, do której od niedawna należy również marka Spyker (mówi się również o zamiarach przejęcia Zagato). Do tej pory CPP składało rocznie od kilkunastu do dwudziestu samochodów. Rewolucyjny wiatr zmian zawiał wraz z przyjściem Haywooda. Nowemu szefowi zamarzył się natychmiast samochód podobny do tego, któremu wcześniej poświęcił wiele swojej energii. Uliczny Bowler miałby łączyć w sobie cechy SUV-a oraz pełnokrwistego off-roadera. – Są klienci, którzy szukają auta gotowego, by stawić czoła ekstremalnym warunkom na drodze i nie tylko – mówi Anglik. – Będziemy uważnie słuchać, czego dokładnie sobie życzą.
Według jego szacunków popyt na tego rodzaju auto, któremu Bowler będzie chciał sprostać, wynosi około 200 sztuk rocznie.
Warto dodać (dzięki Remek!:), że pół roku temu, gdy Bowler należał jeszcze do QT Service, a Haywood cieszył się wciąż ciepłą posadką w Land Roverze, powstał już prototypowy model uliczno-terenowego Nemesisa EXR, który – przynajmniej teoretycznie – miał być przysposobiony zarówno do startów w terenie, jak i do jazdy na szosie na zwykłych oponach drogowych. Koncepcja firmy zakładała auto oparte na przestrzennej klatce wyposażone w jeden z dwóch silników do wyboru (5-litrowy Supercharged V8 o mocy 503 KM lub 3-litrowe TDV6 o mocy 271 KM), 6-biegowy automat, zawieszenie Ohlinsa, hamulce Bremo oraz dwa fotele kubełkowe. „Miejskie” udogodnienia miały stanowić m.in. centralny zamek, elektryczne szyby oraz… klimatyzacja. Nie wiadomo jeszcze, czy Haywood zamierza oprzeć się na istniejącym już prototypie EXR-a. Wiadomo zaś, że nowy Bowler kosztować będzie niebagatelne 170 tys. Euro.
Steve Haywood zajmie się projektowaniem nowego Bowlera, a co w tym czasie będzie robił założyciel firmy, Drew Bowler? Nie odchodzi z firmy i nie myśli o emeryturze. Będzie odpowiedzialny za dział motosportu.
AreK
Więcej o Bowlerze: Bowler Wildcat (2004) - Tygrys pustyni | QT Wildcat 300STR - gorący kocur z klimatyzacją | Bowler Nemesis - angielska Bogini Zemsty | Beaupre i Lisicki żegnają się z Bowlerem Nemesis | Wembley pod Ogrodzieńcem, czyli Śniadanie Mistrzów | Oferta sprzedaży (lub wynajęcia) samochodu rajdowego - Bowler Nemesis