TERENOWO.PL to założony w 2007 roku portal motoryzacyjny poświęcony pojazdom i sportom off-roadowym. Popieramy wyłącznie legalną jazdę w terenie, sprzeciwiając się bezmyślnemu niszczeniu przyrody, rozjeżdżaniu szlaków turystycznych i płoszeniu zwierząt. Chcesz pokazać, jakim jesteś off-roaderem? Zapisz się na rajd i stań do rywalizacji z innymi zawodnikami.
Po nocnym etapie, którego końcówka stała się niespodzianką dla wszystkich, przyszedł czas na ostatni dzień zmagań na poligonie. 190 kilometrów pogoni za zwycięstwem, ucieczką przed zmęczeniem i manewrowaniem przed rutyną nawigacji.
Dla uzupełniania wcześniejszej relacji: w roadbooku etapu nocnego znalazł się mały błąd, który sprawił spore zamieszanie wśród zawodników tuż przed jego metą. Stąd też pojawiła się decyzja organizatora, by wyniki rajdu oprzeć o dane zapisane na ostatni CP, a nie na mecie.
Sobota o poranku, zamglona i posępna, leniwie witała nieco zmęczonych już zawodników. Jednak na starcie zawitało również słońce, które ewidentnie dodało wigoru uczestnikom. Odważniej pokonywane kilometry i szybciej przejeżdżane zakręty. Ostatni dzień zmagań nie wymagał również nadmiernego oszczędzania sprzętu. Co widać było wśród wszystkich uczestników. Niestety zmęczenie materiału dawało znać o sobie. I tak na przykład urwana łapa silnika wyeliminowała z ostatniego etapu załogę nr 213 Jedliński / Oskwarek, którzy ambitnie walczyli o utrzymanie trzeciej lokaty mimo sporych problemów z osprzętem nawigacyjnym.
Ostatecznie ostatni dzień zmagań w MT Rally 2014 nie przyniósł wielkich zmian w klasyfikacji generalnej rajdu. Choć ostatni etap należał do Wojtka Tolaka i Maćka Szurkowskiego, którzy zaliczyli udaną premierę swego nowego Wilka, zajmując drugie miejsce w klasie CC1, lepsi od nich na mecie rajdu okazali się Krzysztof Antończak i Andrzej Mańkowski. W sobotę miejsce na podium stracili Dariusz Jedliński i Piotr Oskwarek, a z ich kłopotów skorzystali Andreas Luebcke i Uwe Jurzok.
W CC2 pewne zwycięstwo odnieśli Detlef Woldt i Dirk Preischel, którzy już wcześniej wypracowali sobie dużą przewagę nad rywalami. W samochodowej klasie Sport całe podium należało do Gratów: Marcina Biadały i Mariusza Sipy, Mariusza Schleissa i Daniela Burzyńskiego, oraz Jarka Andrzejewskiego i Arka Lindnera.
W bardzo ciekawej rywalizacji zawodników z klasy Quad Sport po roku przerwy w startach znów zwycięstwo odniósł od dawna niepokonany Krzysiek Kretkiewicz, za którym finiszowali zawodnicy ATV Janosik: Remigiusz Kusy i Andrzej Pieron.
W klasie UTV CC z 2-sekundową (!!!) przewagą wygrali Rafał Fiksa i Łukasz Ratajczak, którzy na finałowym etapie niemal zostali przegonieni w „generalce” przez Macieja Grzechowiaka i Andrzeja Konowrockiego. Niedaleko za nimi finiszowali Krzysztof Widziewicz i Jarosław Sekrecki.
W najcięższej z klas – ciężarówek – triumfowali Holendrzy dowodzeni przez Leona de Vita. Drugie miejsce należało do zespołu Vaclava Svobody, a trzecie do rodzinnego duetu Gosebrinków.
text i foto: Kamil "Kamel" Jabłoński, AK
W klasie UTV CC z 2-sekundową (!!!) przewagą wygrali Rafał Fiksa i Łukasz Ratajczak, którzy na finałowym etapie niemal zostali przegonieni w „generalce” przez Macieja Grzechowiaka i Andrzeja Konowrockiego. Niedaleko za nimi finiszowali Krzysztof Widziewicz i Jarosław Sekrecki.
W najcięższej z klas – ciężarówek – triumfowali Holendrzy dowodzeni przez Leona de Vita. Drugie miejsce należało do zespołu Vaclava Svobody, a trzecie do rodzinnego duetu Gosebrinków.
text i foto: Kamil "Kamel" Jabłoński, AK
MT RALLY 2014 - WYNIKI KOŃCOWE
(PEŁNE WYNIKI RAJDU NA ZZ-top)