Wydrukuj tę stronę

Kolejne zmiany w regulaminie rajdu Dakar 2010

By styczeń 01, 2010 2356
29167_Alain_Duclos__14_1024Gromy, jakie musiały spaść na głowy organizatorów Dakaru z firmy ASO, gdy ogłoszona została decyzja o ograniczeniu maksymalnej pojemności silników w motocyklach do 450 ccm, spowodowały, że w regulaminie przyszłorocznej edycji rajdu wprowadzono kolejne zmiany. Najważniejsza z nich to dopuszczenie do startu motocykli o poj. powyżej 450 ccm, o ile – wzorem samochodów – zamontowane w nich zostaną ograniczniki.

ASO próbuje ratować się przed masowym exodusem najbardziej utytułowanych zawodników, którzy startowali dotąd na maszynach o dużo większych silnikach. Kilka tygodni temu, tuż po ogłoszeniu poprzedniej decyzji, błyskawicznie zareagowało kierownictwo KTM-a, wycofując swój team z rajdu. Co więcej niedawno pojawiła się informacja, że KTM będzie wspierał zawodników, którzy wystartują w rajdzie Africa Race – nowej konkurencji Dakaru.

ASO po części wycofuje się więc z nowych przepisów. W Dakarze 2010 do startu dopuszczeni zostaną zawodnicy klasy ASO Elite jadący motocyklami z silnikami o pojemności powyżej 450 ccm, pod warunkiem że zostaną w nich zamontowane ograniczniki. Projekt organicznika jest właśnie opracowywany, a  samo urządzenie będzie dostępne od połowy lipca. Zawodnicy spoza klasy Elite będą mogli wciąż startować dowolnymi motocyklami.

Na Dakarze 2011 wszyscy zawodnicy klasy ASO Elite będą mogli startować wyłącznie na motocyklach, których silniki nie będą przekraczały pojemności 450 ccm. Pozostali kierowcy znów mogą dowolnie dobierać swoje maszyny, ale w przypadku silników o pojemności pow. 450 ccm ich również będzie obowiązywał ogranicznik.

W Dakarze 2012 już wszyscy motocykliści będą zobowiązani do startów maszynami z silnikami o pojemności do 450 ccm.
text i foto: Arek Kwiecień / Sigma Pro

 

Oceń ten artykuł
(0 głosów)

Najnowsze od TERENOWO.PL