TERENOWO.PL to założony w 2007 roku portal motoryzacyjny poświęcony pojazdom i sportom off-roadowym. Popieramy wyłącznie legalną jazdę w terenie, sprzeciwiając się bezmyślnemu niszczeniu przyrody, rozjeżdżaniu szlaków turystycznych i płoszeniu zwierząt. Chcesz pokazać, jakim jesteś off-roaderem? Zapisz się na rajd i stań do rywalizacji z innymi zawodnikami.
Już 100 samochodów i 30 ciężarówek zgłosiły swój akces w tegorocznym Silk Way Rally. Jak już wcześniej informowaliśmy, na rosyjskim rajdzie nie zabraknie Polaków: Hanny Soboty, Pawła Molgo i Piotra Domownika. Po raz drugi w akcji na SWR zobaczymy również zespół NeoRaid, czyli Piotra Beaupre i Jacka Lisickiego, którzy kończą już przebudowę swojego BMW X5 CC po występie w Dakarze 2012.
Na mecie w Limie krakowskie BMW odkupione od X-Raidu zajęło ostatecznie 52. miejsce. Samochód zdał egzamin, choć po drodze ujawnił kilka swoich słabości – Polacy mięli kłopoty między innymi z mocą silnika na niskich obrotach. Obecnie w serwisie zespołu kończy się proces odbudowy, a w zasadzie przebudowy rajdówki. Kluczowe podzespoły (poza silnikiem) przeszły już obowiązkowy przegląd u producentów.
- W zasadzie nasz samochód jest już w 90 procentach odbudowany po Dakarze – mówi Jacek Lisciki, pilot zespołu. - W zasadzie by sfinalizować prace, brakuje nam tylko sprzęgieł z AP Racing. Wprowadziliśmy dużo zmian w nadwoziu – na ostatnim Dakarze wiele elementów odpadło... Cóż, jak się okazało, kąty natarcia nie były optymalne... (śmiech) Obecnie auto jest trochę „poobcinane”, ma zmieniony kształt i na pewno jest lżejsze. Powyrzucaliśmy kilka ciężkich rzeczy i zdecydowaliśmy się na innego dostawcę kewlarowych elementów nadwozia, którego wyroby zadowalają nas w kwestii wagi. Są też zmiany: węższa klapa, inne progi, maska, boki... Jednocześnie „doktoryzujemy się” w budowie naszego silnika, który na Dakarze miał problemy z „dołem”. Czekamy na przyjazd z Anglii programistów specjalizujących się w wyczynowym tuningu silników, których zadaniem będzie usunięcie „dziury” poniżej 2000 obr./min.
Samochód wkrótce powinien być gotowy, a wtedy czeka go seria testów. Data startu Silk Way Rally zbliża się już wielkimi krokami.
- Na SWR zgłosiliśmy się z pewnymi obawami, ponieważ nie wiemy, jak sprawnie zostanie zorganizowana tegoroczna edycja – opowiada Jacek Liscicki. - Jak dotąd ASO gwarantowało wysoki standard w kwestii obsługi, pomiaru czasu, opieki medycznej, a teraz nie mamy pewności, czy pozostawieni sami sobie Rosjanie utrzymają ten poziom. Wygląda jednak na to, że budżet mają wysoki, bo stać ich nawet na własne biuro w Paryżu. Na pewno z poprzednich edycji wynieśli również spore doświadczenie, mają zapewne przygotowany zespół ludzi... Jesteśmy dobrej myśli.
Do Rosji zespół wyruszy nie tylko z odbudowaną Beemką, ale również nową ciężarówką serwisową. Będzie nią zakupiony w Hiszpanii Mercedes klasy T5, który zastąpi dotychczasowe - jak się okazało - nieco ciasne Iveco (kupione przez zespół z Kazachstanu). Nowy pojazd assistance to sześciokołowa ciężarówka profesjonalnie przygotowana do działań na pustynnych bezdrożach: wyposażona w klatkę, wzmocnione zawieszenie, szafę prądową...
W styczniu Piotr Beaupre miał wątpliwości co do kolejnego startu w Dakarze. Wygląda na to, że te zostały już rozwiane. - Jeśli uda się Silk Way Rally, pokonamy wszystkie problemu, to najpewniej zaczniemy przygotowania do kolejnego Dakaru – ujawnia Jacek Licicki. - Przed nami więc kolejny intensywny rok!
Text: Arek Kwiecień, fot. NeoRaid Team
Na mecie w Limie krakowskie BMW odkupione od X-Raidu zajęło ostatecznie 52. miejsce. Samochód zdał egzamin, choć po drodze ujawnił kilka swoich słabości – Polacy mięli kłopoty między innymi z mocą silnika na niskich obrotach. Obecnie w serwisie zespołu kończy się proces odbudowy, a w zasadzie przebudowy rajdówki. Kluczowe podzespoły (poza silnikiem) przeszły już obowiązkowy przegląd u producentów.
- W zasadzie nasz samochód jest już w 90 procentach odbudowany po Dakarze – mówi Jacek Lisciki, pilot zespołu. - W zasadzie by sfinalizować prace, brakuje nam tylko sprzęgieł z AP Racing. Wprowadziliśmy dużo zmian w nadwoziu – na ostatnim Dakarze wiele elementów odpadło... Cóż, jak się okazało, kąty natarcia nie były optymalne... (śmiech) Obecnie auto jest trochę „poobcinane”, ma zmieniony kształt i na pewno jest lżejsze. Powyrzucaliśmy kilka ciężkich rzeczy i zdecydowaliśmy się na innego dostawcę kewlarowych elementów nadwozia, którego wyroby zadowalają nas w kwestii wagi. Są też zmiany: węższa klapa, inne progi, maska, boki... Jednocześnie „doktoryzujemy się” w budowie naszego silnika, który na Dakarze miał problemy z „dołem”. Czekamy na przyjazd z Anglii programistów specjalizujących się w wyczynowym tuningu silników, których zadaniem będzie usunięcie „dziury” poniżej 2000 obr./min.
Samochód wkrótce powinien być gotowy, a wtedy czeka go seria testów. Data startu Silk Way Rally zbliża się już wielkimi krokami.
- Na SWR zgłosiliśmy się z pewnymi obawami, ponieważ nie wiemy, jak sprawnie zostanie zorganizowana tegoroczna edycja – opowiada Jacek Liscicki. - Jak dotąd ASO gwarantowało wysoki standard w kwestii obsługi, pomiaru czasu, opieki medycznej, a teraz nie mamy pewności, czy pozostawieni sami sobie Rosjanie utrzymają ten poziom. Wygląda jednak na to, że budżet mają wysoki, bo stać ich nawet na własne biuro w Paryżu. Na pewno z poprzednich edycji wynieśli również spore doświadczenie, mają zapewne przygotowany zespół ludzi... Jesteśmy dobrej myśli.
Do Rosji zespół wyruszy nie tylko z odbudowaną Beemką, ale również nową ciężarówką serwisową. Będzie nią zakupiony w Hiszpanii Mercedes klasy T5, który zastąpi dotychczasowe - jak się okazało - nieco ciasne Iveco (kupione przez zespół z Kazachstanu). Nowy pojazd assistance to sześciokołowa ciężarówka profesjonalnie przygotowana do działań na pustynnych bezdrożach: wyposażona w klatkę, wzmocnione zawieszenie, szafę prądową...
W styczniu Piotr Beaupre miał wątpliwości co do kolejnego startu w Dakarze. Wygląda na to, że te zostały już rozwiane. - Jeśli uda się Silk Way Rally, pokonamy wszystkie problemu, to najpewniej zaczniemy przygotowania do kolejnego Dakaru – ujawnia Jacek Licicki. - Przed nami więc kolejny intensywny rok!
Text: Arek Kwiecień, fot. NeoRaid Team