TERENOWO.PL to założony w 2007 roku portal motoryzacyjny poświęcony pojazdom i sportom off-roadowym. Popieramy wyłącznie legalną jazdę w terenie, sprzeciwiając się bezmyślnemu niszczeniu przyrody, rozjeżdżaniu szlaków turystycznych i płoszeniu zwierząt. Chcesz pokazać, jakim jesteś off-roaderem? Zapisz się na rajd i stań do rywalizacji z innymi zawodnikami.
Dawno minęły czasy, gdy coś można było nazwać zajęciem „męskim” bądź „żeńskim”. Określanie off-roadu jako sportu dla mężczyzn (niektórzy wciąż tak uważają…) to czysty seksizm, któremu redakcja Terenowo.pl, przepojona duchem feminizmu, mówi stanowcze „Nie!”. Z podobnego założenia wyszli organizatorzy Silk Way Rally – rosyjskiej wersji rajdu Dakar, która odbędzie się w lipcu.
ZOBACZ TAKŻE: Silk Way Rally 2011 – letnia kanikuła | Silk Way Rally 2011 – próba generalna przed Dakarem | Ales Loprais na Silk Way Rally – „umarł” król, niech żyje król?
A.S.O. – organizator Dakaru oraz Silk Way Rally – ogłosiła właśnie darmowe wpisowe dla wszystkich załóg żeńskich, które zgłoszą się na start „silkwaya”. W ten sposób chce oddać hołd wszystkim dzielnym off-roaderkom, a zarazem zachęcić je do wzięcia udziału w zawodach. Pierwsze zawodniczki już się dały skusić – to zwane „Królowymi Pustyni”, „Helenami Trojańskimi”, a czasem „Żelaznymi Damami” – Rosjanki Elena Golubkina i Elena Pravdina (Mitsubishi Pajero), które w rajdzie brały już udział w zeszłym roku, a na swym koncie mają również występy w pustynnym Rallye Aicha des Gazelles.
- Długo prowadziłyśmy poszukiwania, ale ostatecznie zdecydowaliśmy się niczego nie zmieniać (po ubiegłorocznej edycji SWR – przyp. AK) – mówi Elena Pravdina. – Jedziemy tym samym autem i w tym samym zespole. Nasi mechanicy doskonale nas serwisowali – praca z nimi była czystą przyjemnością. Z poprzedniej edycji Silk Way Rally najmilej wspominam nocny etap w Ługa oraz bardzo szybki oes, który wyznaczono na klasycznej trasie w Peno. Trudno nie zapomnieć o nieszczęściu, jakie spotkało nas na piaskach przed Astrskhanem, a także o słodkim śnie na kałmuckim stepie. Wyjątkowym momentem był finisz każdego odcinka specjalnego, widok zbliżającego się obozu. Ale najbardziej ekscytujące i szczęśliwe chwile przeżyliśmy na podium rajdu. Udało się! Dokonałyśmy tego!
Które zawodniczki zdecydują się jeszcze przyjąć kuszące zaproszenie od organizatorów? Czy doczekamy się powrotu Jutty Kleinschmidt?
Text: Arek Kwiecień, fot. X-Raid, ASO (DPPI)
ZOBACZ TAKŻE: Silk Way Rally 2011 – letnia kanikuła | Silk Way Rally 2011 – próba generalna przed Dakarem | Ales Loprais na Silk Way Rally – „umarł” król, niech żyje król?
A.S.O. – organizator Dakaru oraz Silk Way Rally – ogłosiła właśnie darmowe wpisowe dla wszystkich załóg żeńskich, które zgłoszą się na start „silkwaya”. W ten sposób chce oddać hołd wszystkim dzielnym off-roaderkom, a zarazem zachęcić je do wzięcia udziału w zawodach. Pierwsze zawodniczki już się dały skusić – to zwane „Królowymi Pustyni”, „Helenami Trojańskimi”, a czasem „Żelaznymi Damami” – Rosjanki Elena Golubkina i Elena Pravdina (Mitsubishi Pajero), które w rajdzie brały już udział w zeszłym roku, a na swym koncie mają również występy w pustynnym Rallye Aicha des Gazelles.
- Długo prowadziłyśmy poszukiwania, ale ostatecznie zdecydowaliśmy się niczego nie zmieniać (po ubiegłorocznej edycji SWR – przyp. AK) – mówi Elena Pravdina. – Jedziemy tym samym autem i w tym samym zespole. Nasi mechanicy doskonale nas serwisowali – praca z nimi była czystą przyjemnością. Z poprzedniej edycji Silk Way Rally najmilej wspominam nocny etap w Ługa oraz bardzo szybki oes, który wyznaczono na klasycznej trasie w Peno. Trudno nie zapomnieć o nieszczęściu, jakie spotkało nas na piaskach przed Astrskhanem, a także o słodkim śnie na kałmuckim stepie. Wyjątkowym momentem był finisz każdego odcinka specjalnego, widok zbliżającego się obozu. Ale najbardziej ekscytujące i szczęśliwe chwile przeżyliśmy na podium rajdu. Udało się! Dokonałyśmy tego!
Które zawodniczki zdecydują się jeszcze przyjąć kuszące zaproszenie od organizatorów? Czy doczekamy się powrotu Jutty Kleinschmidt?
Text: Arek Kwiecień, fot. X-Raid, ASO (DPPI)