TERENOWO.PL to założony w 2007 roku portal motoryzacyjny poświęcony pojazdom i sportom off-roadowym. Popieramy wyłącznie legalną jazdę w terenie, sprzeciwiając się bezmyślnemu niszczeniu przyrody, rozjeżdżaniu szlaków turystycznych i płoszeniu zwierząt. Chcesz pokazać, jakim jesteś off-roaderem? Zapisz się na rajd i stań do rywalizacji z innymi zawodnikami.
Adam Małysz i Rafał Marton w Porsche Cayenne (grupa T2) oraz Piotr Cierzniewski i Michał Bojar w SAM-ie MRT (grupa TH) będą naszymi reprezentantami w klasie samochodowej w zbliżającym się rajdzie Hungarian Baja 2012 (24-26.08). Rywalami Polaków na Węgrzech będą m.in. Jean-Louis Schlesser, Khalifa Al-Mutaiwei, Mirek Zapletal oraz kierowcy G-Force Proto.
Małysz i Marton podobnie jak rok temu wystartuje T-dwójkowym Porsche Cayenne, które tym razem przygotowała dla nich stajnia wyścigowa Star-Moto Racing. W czerwcu Małysz i Marton, a także Łukasz Komornicki i Maciej Stańco wzięli udział w kolejnych testach auta, które ma już na liczniku około 1500 kilometrów treningowych i wciąż jest udoskonalane. Star-Moto Racing pracuje obecnie nad zaadaptowaniem w Cayenne zawieszenia marki FRT; z produktów tej firmy korzysta również Ales Loprais. Zdaniem Macieja Stańco Porsche ma duży potencjał i jest bardzo szybkie, ale regulamin grupy T2 wymusza na kierowcy rozsądną jazdę. Przypomnijmy, Adam Małysz i Rafał Marton w ubiegłym roku osiągali na Hungarian Baja dobre czasy, ale zawodów nie ukończyli z powodu awarii ich ówczesnego auta.
Na Węgrzech w akcji zobaczymy również Piotra Cierzniewskiego i Michała Bojara, którzy wystartują SAM-em MRT – byłą rajdówką Mariusza Ryczkowskiego. Samochód przez miesiąc był modernizowany w gdańskim serwisie RemX – jak donosi Remek Moenert, szef RemX, modyfikacjom poddano m.in. układ kierowniczy, elektryczny, hamulcowy oraz zawieszenie.
W Hungarian Baja 2012 wystartuję również nasi quadowcy: Łukasz Łaskawiec, Zbigniew Zych oraz Kamil i Tadeusz Wiśniewscy.
O zwycięstwo w kolejnej rundzie Pucharu Świata FIA powalczą liderzy rankingu: Jean-Louis Schlesser, który zasiądzie za kierownicą łotewskiego OSCara 03, oraz tracący do niego 4 punkty Khalifa Al-Mutaiwei w MINI All4 Racing. Schlesser wystąpi udoskonaloną wersję rajdówki, którą Maris Saukans zwyciężył Hungarian Baja w 2005 roku.
Szanse na wysokie lokaty w zawodach mają również: Mirek Zapletal w duecie z Maćkiem Martonem w Hummerze H3 EVO, Rosjanie w G-Force Proto – Vladimir Vasiliev i Boris Gadasin, a także startujący na własnym terenie Karoly Fazekas i powracający po kraksie w Stalowej Woli Erik Korda. Nie można również lekceważyć Rumuna Castela Casuneanu w Racing Lancerze, jak również dwóch pozostałych kierowców Hummerów: Zdenka Porizka i Josefa Pelca.
Hungarian Baja 2012 rozpocznie 5,5-kilometrowy prolog w piątek 24 sierpnia. Następnego dnia zawodnicy dwukrotnie pokonają dwa oesy o długości 66 i 85 km. W niedzielę na zakończenie jeszcze raz przejadą każdy z oesów.
AreK, fot. Star-Moto Racing, RemX
Małysz i Marton podobnie jak rok temu wystartuje T-dwójkowym Porsche Cayenne, które tym razem przygotowała dla nich stajnia wyścigowa Star-Moto Racing. W czerwcu Małysz i Marton, a także Łukasz Komornicki i Maciej Stańco wzięli udział w kolejnych testach auta, które ma już na liczniku około 1500 kilometrów treningowych i wciąż jest udoskonalane. Star-Moto Racing pracuje obecnie nad zaadaptowaniem w Cayenne zawieszenia marki FRT; z produktów tej firmy korzysta również Ales Loprais. Zdaniem Macieja Stańco Porsche ma duży potencjał i jest bardzo szybkie, ale regulamin grupy T2 wymusza na kierowcy rozsądną jazdę. Przypomnijmy, Adam Małysz i Rafał Marton w ubiegłym roku osiągali na Hungarian Baja dobre czasy, ale zawodów nie ukończyli z powodu awarii ich ówczesnego auta.
Na Węgrzech w akcji zobaczymy również Piotra Cierzniewskiego i Michała Bojara, którzy wystartują SAM-em MRT – byłą rajdówką Mariusza Ryczkowskiego. Samochód przez miesiąc był modernizowany w gdańskim serwisie RemX – jak donosi Remek Moenert, szef RemX, modyfikacjom poddano m.in. układ kierowniczy, elektryczny, hamulcowy oraz zawieszenie.
W Hungarian Baja 2012 wystartuję również nasi quadowcy: Łukasz Łaskawiec, Zbigniew Zych oraz Kamil i Tadeusz Wiśniewscy.
O zwycięstwo w kolejnej rundzie Pucharu Świata FIA powalczą liderzy rankingu: Jean-Louis Schlesser, który zasiądzie za kierownicą łotewskiego OSCara 03, oraz tracący do niego 4 punkty Khalifa Al-Mutaiwei w MINI All4 Racing. Schlesser wystąpi udoskonaloną wersję rajdówki, którą Maris Saukans zwyciężył Hungarian Baja w 2005 roku.
Szanse na wysokie lokaty w zawodach mają również: Mirek Zapletal w duecie z Maćkiem Martonem w Hummerze H3 EVO, Rosjanie w G-Force Proto – Vladimir Vasiliev i Boris Gadasin, a także startujący na własnym terenie Karoly Fazekas i powracający po kraksie w Stalowej Woli Erik Korda. Nie można również lekceważyć Rumuna Castela Casuneanu w Racing Lancerze, jak również dwóch pozostałych kierowców Hummerów: Zdenka Porizka i Josefa Pelca.
Hungarian Baja 2012 rozpocznie 5,5-kilometrowy prolog w piątek 24 sierpnia. Następnego dnia zawodnicy dwukrotnie pokonają dwa oesy o długości 66 i 85 km. W niedzielę na zakończenie jeszcze raz przejadą każdy z oesów.
AreK, fot. Star-Moto Racing, RemX
Archwium relacji TERENOWO.PL z Hungarian Baja:
- - Hungarian Baja 2011: radość Chodzenia, rozczarowanie Małysza
- Będzie gorąco! - startuje Hungarian Baja 2011
- Hungarian Baja 2010: czasem słońce, czasem deszcz - - Tonnie Van Deijne wygrywa Hungarian Baja 2009 | Hungarian Baja 2009: Dyskwalifikacja Gadasina!
- Prolog Hungarian Baja 2009: pech zespołu Orca BMW, pozostali Polacy jak na razie daleko
- Team Orca BMW na starcie Hungarian Baja 2009
- Hungarian Baja 2008: Zwycięstwo Al-Attiyaha, pech Polaków
- Hungarian Baja 2008: Nieoczekiwany lider: Leonid Novitsky
- Hungarian Baja 2008 - prolog dla BMW X-Raid
- Łoszewski kontra Al-Attiyah: za kilka dni startuje Hungarian Baja 2008
- Kwintesencja off-roadu - komentarz Patryka Łoszewskiego do rajdu Hungarian Baja 2007
- Przedsmak Dakaru: Hungarian Baja 2007
- Kierunek: zagranica - Polacy na starcie rajdu Hungarian Baja 2007