TERENOWO.PL to założony w 2007 roku portal motoryzacyjny poświęcony pojazdom i sportom off-roadowym. Popieramy wyłącznie legalną jazdę w terenie, sprzeciwiając się bezmyślnemu niszczeniu przyrody, rozjeżdżaniu szlaków turystycznych i płoszeniu zwierząt. Chcesz pokazać, jakim jesteś off-roaderem? Zapisz się na rajd i stań do rywalizacji z innymi zawodnikami.
Pierwsze, drugie, trzecie i czwarte miejsca zdobyli w rajdzie Baja Aragon kierowcy MINI All4 Racing, pozostawiając w tyle rywali z konkurencyjnych zespołów. Drugi raz z rzędu na własnym podwórku zwyciężył triumfator ostatniego Dakaru – Nani Roma. Za nim uplasował się Orlando Terranova, a na trzecim stopniu podium stanął Polak – Martin Kaczmarski!
Młody zawodnik Lotto Team przed rokiem na trasach w Hiszpanii wywalczył także wysokie – piąte miejsce, niestety z powodów niezależnych od kierowcy wynik nie został wówczas uznany. W tym roku z nawiązką powetował sobie tę stratę. - To był jeden z trudniejszych rajdów, w jakich przyszło mi brać udział – opowiadał na mecie Martin. – Niech dowodem będzie fakt, że tak wielu kierowców go nie ukończyło! Wysoka temperatura, ogromne kamienie na drodze, uciążliwy fesz fesz, ostre zakręty – to wszystko sprawia, że wzrasta nie tylko poziom trudności, ale momentami robi się ekstremalnie niebezpiecznie. Jestem zmęczony, ale szczęśliwy i bardzo zadowolony z wyniku, a także ze współpracy z nowym pilotem Tapio. Wszystkie elementy układanki podczas tego rajdu zagrały jak powinny. Mam nadzieję, że podobnie będzie na styczniowym Dakarze!
Tuż za podium uplasował się kolejny kierowca MINI – Vladimir Vasilyev, który tym samym powiększył swoją przewagę nad rywalami w klasyfikacji FIA World Cup for Cross Country Rallies. Dopiero piątą lokatę zajął kierowca konkurencyjnej Toyoty – Reinaldo Varela, który do zwycięzcy stracił ponad 24 minuty. Kłopoty nie ominęły faworytów – Yazeed Al-Rajhi musiał po wypadku wycofać się, a Nasser Al-Attiyah zmagał się z awariami wypożyczonego Forda (ostatecznie finiszował jako 8).
- Jestem przeszczęśliwy z powodu tego zwycięstwa – mówił na mecie Nani Roma. - Wielu moich kolegów musiało się wycofać. W pewnej chwili sam przeżyłem szok, gdy zobaczyłem, jak dwa prywatne auta jadą po trasie w moim kierunku. Na szczęście, udało mi się wyminąć. MINI po raz kolejny spisało się rewelacyjnie – dowodem na to jest również mój rezultat.
Obok Martina Kaczmarskiego nieźle w rajdzie spisali się również pozostali Polacy. Bartek Boba doprowadził Mirka Zapletala do 6. miejsca w klasyfikacji końcowej. Adam Małysz i Rafał Marton finiszowali na miejscu 9. Oczko niżej uplasowali się Marek Dąbrowski i Jacek Czachor, a tuż za nimi Piotr Beaupre i Jacek Lisicki.
Bardzo dobrze rajd i sam występ ocenił Marek Dąbrowski: - Trening na tych zawodach był naprawdę bardzo fajny. Masa doświadczeń i obserwacji, których efektem będzie m.in. zmiana pewnych elementów taktyki i kilku rozwiązań w aucie.
Zadowolony również był Jacek Czachor, który podkreślał jak istotną rolę spełnił zespół serwisowy ORLEN Team. - Ponad 30 kilometrów jechaliśmy z zepsutą skrzynią biegów. Świetną robotę zrobili nasi mechanicy, którzy ją wymienili w niecałe 26 minut pomiędzy OSami. Z występu w całym rajdzie jesteśmy zadowoleni. Tempo jazdy wzrastało z odcinka na odcinek i to dobra prognoza przed Dakarem - powiedział Jacek Czachor.
Dwa kapcie i zerwany most na pożegnanie Baja Aragon to bilans Adama Małysza, który jest jednak zadowolony z 9. miejsca w rajdzie. – Zgodnie z zapowiedzią walczyliśmy dziś o wyższą lokatę i to się udało. Na wąskich zakrętach nie było łatwo wyprzedzać innych kierowców, dlatego tym bardziej cieszy dobry wynik - powiedział Adam Małysz.
Rywalizację w klasie quadów wygrał Francuz Alexandre Giroud. Na podium zawodów stanęli również Polacy: Kamil Wiśniewski i Jarosław Kalinowski.
MM, fot. X-Raid, malysz.pl, Orlen Team, NeoRaid
2. Orlando Terranova/Moises Torrallardona (RA/E) Mini All4 Racing +25
3. Martin Kaczmarski/Tapio Suominen (PL/FIN) Mini All4 Racing +18.27
4. Władimir Wasiliew/Konstantin Żilcow (RUS) Mini All4 Racing +20.14
5. Reinaldo Varela/Gustavo Gugelmin (BR) Toyota Hilux +24.21
6. Guilherme Spinelli/Paulo Fiuza (BR/P) Mitsubishi ASX Racing +27.23
7. Miroslav Zapletal/Bartłomiej Boba (CZ/PL) H3 Evo II +37.02
8. Nasser al-Attiyah/Matthieu Baumel (Q/F) HRX Ford +37.41
9. Adam Małysz/Rafał Marton (PL) Toyota Hilux +38.12
10. Marek Dąbrowski/Jacek Czachor (PL) Toyota Hilux +40.07
11. Piotr Beaupre/Jacek Lisicki (PL) BMW X3CC +1:14.52
Punktacja Pucharu Świata:
1. Wasiliew 171, 2. al-Rajhi 120, 3. al-Attiyah 106, 4. Dąbrowski 83, 5. Zapletal 74, 6. Małysz 68, 7. Varela 56, 8. van Loon 48, 9. Kaczmarski 38, 10. Roma 30.
Młody zawodnik Lotto Team przed rokiem na trasach w Hiszpanii wywalczył także wysokie – piąte miejsce, niestety z powodów niezależnych od kierowcy wynik nie został wówczas uznany. W tym roku z nawiązką powetował sobie tę stratę. - To był jeden z trudniejszych rajdów, w jakich przyszło mi brać udział – opowiadał na mecie Martin. – Niech dowodem będzie fakt, że tak wielu kierowców go nie ukończyło! Wysoka temperatura, ogromne kamienie na drodze, uciążliwy fesz fesz, ostre zakręty – to wszystko sprawia, że wzrasta nie tylko poziom trudności, ale momentami robi się ekstremalnie niebezpiecznie. Jestem zmęczony, ale szczęśliwy i bardzo zadowolony z wyniku, a także ze współpracy z nowym pilotem Tapio. Wszystkie elementy układanki podczas tego rajdu zagrały jak powinny. Mam nadzieję, że podobnie będzie na styczniowym Dakarze!
Tuż za podium uplasował się kolejny kierowca MINI – Vladimir Vasilyev, który tym samym powiększył swoją przewagę nad rywalami w klasyfikacji FIA World Cup for Cross Country Rallies. Dopiero piątą lokatę zajął kierowca konkurencyjnej Toyoty – Reinaldo Varela, który do zwycięzcy stracił ponad 24 minuty. Kłopoty nie ominęły faworytów – Yazeed Al-Rajhi musiał po wypadku wycofać się, a Nasser Al-Attiyah zmagał się z awariami wypożyczonego Forda (ostatecznie finiszował jako 8).
- Jestem przeszczęśliwy z powodu tego zwycięstwa – mówił na mecie Nani Roma. - Wielu moich kolegów musiało się wycofać. W pewnej chwili sam przeżyłem szok, gdy zobaczyłem, jak dwa prywatne auta jadą po trasie w moim kierunku. Na szczęście, udało mi się wyminąć. MINI po raz kolejny spisało się rewelacyjnie – dowodem na to jest również mój rezultat.
Obok Martina Kaczmarskiego nieźle w rajdzie spisali się również pozostali Polacy. Bartek Boba doprowadził Mirka Zapletala do 6. miejsca w klasyfikacji końcowej. Adam Małysz i Rafał Marton finiszowali na miejscu 9. Oczko niżej uplasowali się Marek Dąbrowski i Jacek Czachor, a tuż za nimi Piotr Beaupre i Jacek Lisicki.
Bardzo dobrze rajd i sam występ ocenił Marek Dąbrowski: - Trening na tych zawodach był naprawdę bardzo fajny. Masa doświadczeń i obserwacji, których efektem będzie m.in. zmiana pewnych elementów taktyki i kilku rozwiązań w aucie.
Zadowolony również był Jacek Czachor, który podkreślał jak istotną rolę spełnił zespół serwisowy ORLEN Team. - Ponad 30 kilometrów jechaliśmy z zepsutą skrzynią biegów. Świetną robotę zrobili nasi mechanicy, którzy ją wymienili w niecałe 26 minut pomiędzy OSami. Z występu w całym rajdzie jesteśmy zadowoleni. Tempo jazdy wzrastało z odcinka na odcinek i to dobra prognoza przed Dakarem - powiedział Jacek Czachor.
Dwa kapcie i zerwany most na pożegnanie Baja Aragon to bilans Adama Małysza, który jest jednak zadowolony z 9. miejsca w rajdzie. – Zgodnie z zapowiedzią walczyliśmy dziś o wyższą lokatę i to się udało. Na wąskich zakrętach nie było łatwo wyprzedzać innych kierowców, dlatego tym bardziej cieszy dobry wynik - powiedział Adam Małysz.
Rywalizację w klasie quadów wygrał Francuz Alexandre Giroud. Na podium zawodów stanęli również Polacy: Kamil Wiśniewski i Jarosław Kalinowski.
MM, fot. X-Raid, malysz.pl, Orlen Team, NeoRaid
Baja Aragon 2014 - wyniki końcowe:
1. Nani Roma/Michel Perin (E/F) Mini All4 Racing 9:21.242. Orlando Terranova/Moises Torrallardona (RA/E) Mini All4 Racing +25
3. Martin Kaczmarski/Tapio Suominen (PL/FIN) Mini All4 Racing +18.27
4. Władimir Wasiliew/Konstantin Żilcow (RUS) Mini All4 Racing +20.14
5. Reinaldo Varela/Gustavo Gugelmin (BR) Toyota Hilux +24.21
6. Guilherme Spinelli/Paulo Fiuza (BR/P) Mitsubishi ASX Racing +27.23
7. Miroslav Zapletal/Bartłomiej Boba (CZ/PL) H3 Evo II +37.02
8. Nasser al-Attiyah/Matthieu Baumel (Q/F) HRX Ford +37.41
9. Adam Małysz/Rafał Marton (PL) Toyota Hilux +38.12
10. Marek Dąbrowski/Jacek Czachor (PL) Toyota Hilux +40.07
11. Piotr Beaupre/Jacek Lisicki (PL) BMW X3CC +1:14.52
Punktacja Pucharu Świata:
1. Wasiliew 171, 2. al-Rajhi 120, 3. al-Attiyah 106, 4. Dąbrowski 83, 5. Zapletal 74, 6. Małysz 68, 7. Varela 56, 8. van Loon 48, 9. Kaczmarski 38, 10. Roma 30.