TERENOWO.PL to założony w 2007 roku portal motoryzacyjny poświęcony pojazdom i sportom off-roadowym. Popieramy wyłącznie legalną jazdę w terenie, sprzeciwiając się bezmyślnemu niszczeniu przyrody, rozjeżdżaniu szlaków turystycznych i płoszeniu zwierząt. Chcesz pokazać, jakim jesteś off-roaderem? Zapisz się na rajd i stań do rywalizacji z innymi zawodnikami.
Krzysztof Hołowczyc i Jean-Marc Fortin jako pierwsi w historii Polacy zostali zwycięzcami włoskiej eliminacji Pucharu FIA w Rajdach Terenowych Baja - Italian Baja. Zawodnicy ORLEN Team byli dziś bezkonkurencyjni, zwyciężając podczas obu prób sportowych.
W sumie kierowca ORLEN Team wygrał cztery spośród sześciu rozgrywanych podczas rajdu OSów i wypracował sobie 3 minuty i 49 sekund nad kolejnym w stawce Ukraińcem Bogdanem Nowickim. Tym samym Krzysztof Hołowczyc awansował na drugą pozycję w łącznej klasyfikacji Pucharu Baja i traci zaledwie jeden punkt do lidera.
- Chyba udało się odczarować nasze zwycięstwa. Śmiejemy się z Jean-Markiem, że powtarza się sytuacja z Rosji. Nasze auto zostało ponownie gruntownie rozebrane. Wszystko zostało bardzo precyzyjnie sprawdzone, punkt po punkcie. Tym razem komisja techniczna dysponowała wszystkimi niezbędnymi przyrządami i nie wykryła żadnej nieprawidłowości. Możemy się więc cieszyć zwycięstwem – powiedział Krzysztof Hołowczyc.
16. miejsce w rajdzie zajęła inna polska załoga: Piotr Beaupre i Jacek Lisicki, dla której była to premiera nowego auta - Bowlera Nemesisa. Beuapre stracił do "Hołka" 45 min 17 sek. W klasie quadów triumfował Josef Machacek. Obaj polscy zawodnicy zajęli miejsce w pierwszej dziesiątce - L. Laskawiec był 8., a K. Rostowski - 10.
AK
W sumie kierowca ORLEN Team wygrał cztery spośród sześciu rozgrywanych podczas rajdu OSów i wypracował sobie 3 minuty i 49 sekund nad kolejnym w stawce Ukraińcem Bogdanem Nowickim. Tym samym Krzysztof Hołowczyc awansował na drugą pozycję w łącznej klasyfikacji Pucharu Baja i traci zaledwie jeden punkt do lidera.
- Chyba udało się odczarować nasze zwycięstwa. Śmiejemy się z Jean-Markiem, że powtarza się sytuacja z Rosji. Nasze auto zostało ponownie gruntownie rozebrane. Wszystko zostało bardzo precyzyjnie sprawdzone, punkt po punkcie. Tym razem komisja techniczna dysponowała wszystkimi niezbędnymi przyrządami i nie wykryła żadnej nieprawidłowości. Możemy się więc cieszyć zwycięstwem – powiedział Krzysztof Hołowczyc.
16. miejsce w rajdzie zajęła inna polska załoga: Piotr Beaupre i Jacek Lisicki, dla której była to premiera nowego auta - Bowlera Nemesisa. Beuapre stracił do "Hołka" 45 min 17 sek. W klasie quadów triumfował Josef Machacek. Obaj polscy zawodnicy zajęli miejsce w pierwszej dziesiątce - L. Laskawiec był 8., a K. Rostowski - 10.
AK
{artsexylightbox autoGenerateThumbs="true" path="images/stories/Sport/IB2010/Nd" previewHeight="67"}{/artsexylightbox}
ITALIAN BAJA 2010 - WYNIKI KOŃCOWE | |||||||
Pos | No | Driver | CoDriver | Car | Time | Gap | |
1 | 201 | K. HOLOWCZYC (POL) | J. FORTIN (BEL) | NISSAN | 3:40'01 | ||
2 | 203 | B. NOVITSKIY (RUS) | V. EVTEKHOV (RUS) | G-FORCE PROTO | 3:43'50 | 3'49 | |
3 | 231 | K. FAZEKAS (HUN) | P. MAURER (HUN) | BMW X5 | 3:46'45 | 6'44 | |
4 | 214 | B. SZALAY (HUN) | J. LUKACS (HUN) | OPEL ANTARA RR | 3:47'55 | 7'54 | |
5 | 216 | J. VAN CAUWENBERGE (BEL) | S. VYNCKE (BEL) | NISSAN 4.0 | 3:49'48 | 9'47 | |
6 | 226 | Z. PORIZEK (CZE) | M. SYKORA (CZE) | BMW X5 | 3:55'39 | 15'38 | |
7 | 227 | G. MANFRINATO (ITA) | C. CONDOTTA (ITA) | RENAULT MEGANE | 3:56'38 | 16'37 | |
8 | 220 | M. TRAGLIO (ITA) | E. PAJER (ITA) | NISSAN PATHFINDER | 3:58'25 | 18'24 | |
9 | 218 | J. LOOMANS (BEL) | F. DRIESMANS (BEL) | NISSAN 4.0 | 4:01'14 | 21'13 | |
10 | 211 | M. RICCI (ITA) | S. FATTORI (ITA) | NISSAN NAVARA ERMOLLI | 4:06'44 | 26'43 | |
11 | 207 | V. BOMBELLI (ITA) | D. FIORINI (ITA) | MITSUBISHI PAJERO | 4:10'33 | 30'32 | |
12 | 206 | A. DE ANGELIS (ITA) | S. FABIANO (ITA) | SUZUKI N. GRAND VITARA 2.7 | 4:11'46 | 31'45 | |
13 | 222 | C. CASUNEANU (ROU) | M. ZANI (ITA) | VW TOUAREG | 4:13'21 | 33'20 | |
14 | 235 | J. JANECEK (CZE) | V. CHYTKA (CZE) | H3 646 | 4:15'26 | 35'25 | |
15 | 221 | G. TASSI (ITA) | M. CATARSI (ITA) | MITSUBISHI PAJERO | 4:23'27 | 43'26 | |
16 | 241 | P. BEAUPRE (POL) | J. LISICKI (POL) | BOWLER PROTOTYPE | 4:25'18 | 45'17 | |
17 | 215 | N. MATOS (PRT) | F. SERRA (PRT) | ISUZU D-MAX | 4:26'03 | 46'02 | |
18 | 230 | A. BERTUZZI (ITA) | F. RISI (ITA) | SUZUKI GRAND VITARA | 4:27'12 | 47'11 | |
19 | 225 | C. SALVI (ITA) | L. SALVI (ITA) | MITSUBISHI PAJERO | 4:27'20 | 47'19 | |
20 | 223 | A. TRIVINI BELLINI (ITA) | P. TRIVINI BELLINI (ITA) | MITSUBISHI PAJERO | 4:28'47 | 48'46 | |
21 | 244 | M. CAVINATO (ITA) | A. PIAZZETTA (ITA) | NISSAN NAVARA | 5:25'24 | 1:45'23 | |
22 | 240 | E. LOOMANS (BEL) | D. BERGHMANS (BEL) | MERCEDES | 5:33'35 | 1:53'34 | |
23 | 210 | P. LARINI (ITA) | F. PELLICCIOTTI (ITA) | MITSUBISHI PAJERO WRC | 6:01'21 | 2:21'20 | |
24 | 212 | A. CHEREDNIKOV (KAZ) | Y. KUZNETSOV (KAZ) | ISUZU D-MAX | 6:37'20 | 2:57'19 | |
25 | 242 | D. BRENNA (ITA) | V. ABINTI (ITA) | MITSUBISHI PAJERO EVO | 7:03'49 | 3:23'48 | |
26 | 233 | S. TOTANI (ITA) | T. TOTANI (ITA) | MITSUBISHI PAJERO | 11:37'55 | 7:57'54 | |
27 | 245 | A. BIGOT (ITA) | P. PASIAN (ITA) | SUZUKI GRAND VITARA | 14:32'51 | 10:52'50 | |
RET | 205 | R. COLOMBO (ITA) | R. BRIANI (ITA) | MITSUBISHI L200 | SS 6 | ||
RET | 209 | R. CIAMPOLINI (ITA) | S. MANTOVANI (ITA) | MITSUBISHI PAJERO DID | SS 6 | ||
RET | 232 | I. VARGA (HUN) | I. HUJBER (HUN) | NISSAN PICK UP | SS 4 | ||
RET | 236 | G. AIROLDI (ITA) | G. PELANCONI (ITA) | NISSAN PATROL GRY | SS 4 | ||
RET | 219 | V. BENAZZATO (ITA) | S. BENAZZATO (ITA) | PEUGEOT 604 | TC 19 (SS 3) | ||
RET | 224 | P. MORA (ITA) | L. LATTANZI (ITA) | MITSUBISHI L 200 | SS 3 | ||
RET | 237 | F. COFFA (ITA) | R. BRIANI (ITA) | NISSAN NAVARA | SS 3 | ||
RET | 200 | B. GADASIN (RUS) | A. GORLANOV (RUS) | G-FORCE PROTO | SS 2 | ||
RET | 234 | Z. GARAMVOLGYI (HUN) | Z. HANGODI (HUN) | NISSAN PATHFINDER | SS 2 | ||
RET | 238 | V. THIJS (BEL) | B. BURGELMAN (BEL) | MITSUBISHI PAJERO / MIVEC | SS 2 |