Półmetek Italian Baja 2013 – Toyota czy MINI?

130315_holowczyc_1Hołowczycowi nie udało się utrzymać prowadzenia w rajdzie Italian Baja, ale na półmetku zawodów jest drugi i do lidera traci zaledwie 33 sekundy, które jutro na pewno będzie chciał odrobić. Znakomicie radzi sobie również Adam Małysz, który pod drugim dniu zawodów plasuje się na czwartej pozycji. Piotr Beaupre jest 13. Martinowi Kaczmarskiemu i Maciejowi Martonowi od IV oesu naliczane są niestety taryfy.

ZOBACZ TAKŻE: Polacy dominują na prologu Italian Baja 2013!


Na drugi dzień rajdowych zmagań organizator zaplanował trzy pętle, każda składająca się z dwóch OSów odpowiednio o długości 38,26 km i 28,43 km. Pierwsza piątka wczorajszego prologu miała prawo wyboru pozycji startowych. Krzysztof Hołowczyc skorzystał z okazji i wybrał 5. pozycję, a Adamowi Małyszowi przypadło otwieranie trasy.

- Musiałem dzisiaj po raz pierwszy w mojej karierze rajdowca otwierać trasę – komentował nowy kierowca Orlen Team. - Wczoraj pierwsza piątka otrzymała prawo wyboru pozycji startowych, ja byłem piąty na prologu, więc w zasadzie moi konkurenci nie pozostawili mi wyboru. italian_baja_2013_ss01_003Początkowo byłem nawet trochę zły, że jadę pierwszy po trudnych podbijających odcinkach specjalnych. Ale szybko się zgrałem z samochodem i zacząłem koncentrować się wyłącznie na ściganiu. Czwarta pozycja [na półmetku] jest bardzo dobra i będę się starał dotrzymać takiego tempa do końca rywalizacji. Sam jestem w szoku, że aż tak dobrze nam idzie. Jedziemy coraz szybciej i sam muszę się hamować, żeby nie przesadzić. Otrzymałem dzisiaj chrzest.

Zaciętą walkę o prowadzenie w rajdzie stoczyli dziś  Brazylijczyk Reineldo Varela, startujący Toyotą Hilux, Krzysztof Hołowczyc w MINI All4Racing oraz Rosjanin Boris Gadasin w G-Force Proto, którego odwołanie zostało rozpatrzone pozytywnie i ostatecznie sędziowie dopuścili go do startu. Trójka zawodników wciąż zmieniała się na fotelu lidera aż do VI oesu, na którym Gadasin zakończył swój udział w rajdzie. Na ostatnim z dzisiejszych oesów Varela pokonał Hołowczyca o 6 sekund i dzięki temu może dziś ułożyć się do snu z „komfortową” przewagą 33 sekund. Swoją robotę skutecznie wykonuje natomiast Jean-Louis Schlesser, który „nie rzucając się w oczy”, zajmuje 3. lokatę w „generalce”.

italian_baja_2013_ss01_062Obok Hołowczyca i Małysza zadowlony musi być z siebie Piotr Beaupre, któremu partneruje Jacek Lisicki. Krakowianie na półmetku zajmują bardzo dobrą 13. lokatę. Na czwartym oesie jazdę zakończyli niestety Martin Kamczmarski i Bartłomiej Boba (awaria skrzyni biegów lub samego sprzęgła - jutro Polacy być może wrócą do walki) oraz Mirek Zapletal i Maciek Marton. - To był jakiś niesamowity pech, bo awarie w naszym zespole są rzadkością - mówi Maciek. - Tym razem kłopoty mieliśmy już od prologu i niestety nie udało się naprawić samochodu przed sobotnim startem. W czasie pierwszej pętli co chwilę musiałem resetować komputer, przez to spadliśmy na 22 miejsce. Na drugim przejeździe w okolicach 20 kilometra auto odmówiło posłuszeństwa i podjęliśmy decyzję o wycofaniu się. To była dla nas smutna chwila, bo przyjechaliśmy tu żeby zdobyć jak najwięcej punktów w Pucharze Świata i liczyliśmy na walkę o podium.

W niedzielę zawodnicy pokonają dwie pętle (czyli cztery oesy), ale tradycyjnie jadąc przecwinym kierunku niż w sobotę.

W klasyfikacji FIM EUROPE - UEM CHAMPIONSHIP na półmetku zawodów prowadzi Łukasz Łaskawiec, a trzecie miejsce zajmuje K. Wiśniewski. Polaków przedziela S. Toro.  Miejsca pozostałych naszych reprezentantów: 8. P. Serbista, 10. A. Blański, 12. T. Wiśniewski.

W klasyfikacji FIM World Cup prowadzi A. Ruoso, drugi jest Stephane Peterhansel, a Z. Zych jest ósmy.

MM, fot. Hansy Schekahn / Marathonrally.com

Półmetek Italian Baja 2013 – klasyfikacja generalna

1. Reinaldo Varela/Gustavo Gugelmin (BR) Toyota Hilux 2:18.02
2. Krzysztof Hołowczyc/Andreas Schulz (PL/D) Mini All4 Racing +33
3. Jean-Louis Schlesser/Konstantin Żilcow (F/RUS) Schlesser Original +3.05
4. Adam Małysz/Rafał Marton (PL) Toyota Hilux +5.00
5. Bogdan Nowickij/Roman Poliszczuk (UA) G-Force Proto +5.52
6. Rusłan Misikow/Siergiej Lebiediew (RUS) Toyota Hilux +6.32
13. Piotr Beaupre/Jacek Lisicki (PL) BMW X5CC +13.25

Italian Baja 2013 - wyniki na oesach:

Miejsce Załoga Auto SS2 SS3 SS4 SS5 SS6 SS7
1
R. VARELA (BRA) / G. GUGLIELMIN (BRA)
OVERDRIVE PROTO 27'30 (+17) 17'32 26'09 (+25)
17'15
(+9)
25'56 (+10)
17'04
2
K. HOLOWCZYC (POL) / A. SCHULZ (D)
MINI ALL4RACING 28'16 (+1'03) 17'45 (+13)
26'05 (+21)
17'06 25'46 17'10
(+6)
3
J. SCHLESSER (FRA) / Z. KONSTANTIN (RUS)
SCHLESSER ORIGINAL 28'23 (+1'10) 17'52 (+20)
26'47 (+1'03) 17'34 (+28)
26'03 (+17)
17'34 (+30)
4
A. MALYSZ (POL) / R. MARTON (POL)
TOYOTA HILUX 28'27 (+1'14) 17'52 (+20) 27'16 (+1'32) 17'53 (+47)
27'06 (+1'20) 17'42 (+38)
13
P. BEAUPRE (POL) / J. LISICKI (POL)
BMW X5 CC 29'00 (+1'47) 18'58 (+1'26) 28'27 (+2'43) 18'44 (+1'38) 28'26 (+2'40) 18'59 (+1'55)
32
B. GADASIN (RUS) / A. KUZMICH (RUS) G-FORCE PROTO 27'13 17'44 (+12) 25'44 19'44 (+2'38) 45'00 (+19'14) 45'00 (+27'56)
39
M. KACZMARSKI (POL) / B. BOBA (POL)
BOWLER NEMESIS 29'10 (+1'57) 18'54 (+1'22) 45'00 (+19'16) 45'00 (+27'54) 45'00 (+19'14) 45'00 (+27'56)
40
M. ZAPLETAL (CZE) / M. MARTON (POL)
H3 EVO 30'38 (+3'25) 20'15 (+2'43) 45'00 (+19'16) 45'00 (+27'54) 45'00 (+19'14) 45'00 (+27'56)
Czerwonym kolorem oznaczono czas zwycięzcy oesu. W nawiasach podana jest strata na odcinku do najlepszego zawodnika.