Nasser Al-Attiyah pilotowany przez Matthieu Baumela (Toyota Hilux Overdrive) wygrał oba odcinki specjalne rozegrane w sobotę na poligonie w Drawsku Pomorskim, za każdym razem odpierając ataki Jakuba Przygońskiego jadącego w duecie z Tomem Colsoulem (Mini John Cooper Works Rally). Rano Katarczyk był szybszy od Polaka o 27 sek., ale popołudniu powiększył swoje prowadzenie nad zawodnikiem ORLEN Team do nieco ponad 4 minut i wykonał bardzo ważny krok w drodze po drugie z rzędu zwycięstwo w ORLEN Baja Poland. Mniej szczęścia miał niestety Krzysztof Hołowczyc...
- Długie odcinki na poligonie w Drawsku Pomorskim to znak firmowy Baja Poland i próby, które rozgrywane są od 2011 roku. To wyjątkowe oesy, które zawodnicy bardzo lubią, a ja także jestem w tej grupie. Poligon w Drawsku nie zawsze był dla mnie łaskawy, ale tym razem okazał się więcej niż pechowy. Nie ma co ukrywać, że skoro 432 kilometry spośród blisko 500 w całym rajdzie przebiegają na poligonie to właśnie ten fragment trasy ma kluczowe znaczenie i decyduje o naszych przygotowaniach i strategii. Niestety nie sprawdziła się prognoza pogody i tym samym dobór opon. Jako jedyni z czołówki wybraliśmy dość miękkie opony na deszcz, a tymczasem deszczu w sobotę nie było. Nie brakowało na trasie mokrych czy nawet błotnistych fragmentów, ale większość była raczej sucha. I w takich warunkach wybrane opony pozostawiały wiele do życzenia. Do tego wszystkiego złapaliśmy kapcia podczas pierwszego przejazdu Drawska i nie uniknęliśmy kosztownej pomyłki nawigacyjnej. Podczas drugiego przejazdu na mokrych fragmentach jechaliśmy bardzo szybko, aby tracić na tych już zupełnie suchych. I na nieszczęście przytrafiła się nam awaria techniczna, która zmusiła nas do rezygnacji z dalszej jazdy i powrót do serwisu. Wymieniliśmy uszkodzoną zwrotnicę i jutro znów startujemy, ale już tylko dla kibiców. Na dobry wynik tym razem nie mamy już szans – powiedział Krzysztof Hołowczyc.
Na nieszczęściu Krzysztofa Hołowczyca, którego samochód odmówił posłuszeństwa na około 60. kilometrze popołudniowej próby skorzystał Bernhard Ten Brinke (Toyota Hilux Overdrive), który awansował do czołowej trójki „generalki”.
Czwarte miejsce na półmetku zawodów piastuje Valdimir Vasilyev, a na piątej pozycji plasują się Aron Domżała i Szymon Gospodarczyk, którzy na przedpołudniowym oesie musieli naprawiać swoją Toyotę (dwa kapcie + zepsuty alternator). Drugi przejazd Polacy pokonali już "na czysto", dzięki czemu awansowali o dwa miejsca w generalce.
Drugą piątkę otwierają Mirek Zapletal pilotowany przez Bartka Momota (Ford F150), do tórych 8 minut traci Nicolas Fuchs (HRX Ford), który jest... Peruwiańczykiem o polskich korzeniach (jego babcia nosiła nazwisko Sierlecki, a mama do dziś mówi w naszym języku).
Kłopoty niestety nie ominęły dziś Marcina Łukaszewskiego i Magdę Duhanik, w których Fordzie posłuszeństwa odmówiły metromierze, a po kilkudziesięciu kilometrach jazdy polskiej załodze zabrakło niestety kół zapasowych.
Drugiego z sobotnich oesów nie ukończyli również Robert Kufel i Daniel Dymurski, dzięki czemu dość pewnie na fotelu lidera grupy T2 czuć się może załoga dakarowców: Ignacio Villegas i Jeff Sunderland, którzy mają obecnie ponad 8,5 min. przewagi nad duetem Piec – Marczewski. W grupie TH po kolejne zwycięstwo na własnym podwórku zmierzają Krzysztof Antończak i Andrzej Mańkowski.
W klasyfikacji Rajdowego Pucharu Polski w Rajdach Terenowych liderami poszczególnych grup są: Jacek Soboń i Kacper Jeneralski (S1 -3000), Janusz Ellert i Tomasz Kwaśniewski (S1 +3000), oraz Tomasz Kobyłecki i Michał Pawłowski (S2).
Najszybszym motocyklistą na półmetku Pucharu Polski w Rajdach Baja jest Maciej Giemza (z przewagą 10 sek. nad Adamem Tomiczkiem), quadowcem Q2 – Przemysław Pawłowski, quadowcem Q4 – Arkadiusz Lindner, a załogą UTV – duet Białkowski / Baśkiewicz.
9. runda Pucharu Świata FIA w Rajdach Terenowych zbliża się do finałowych rozstrzygnięć. Jutro bowiem na zawodników czekają cztery odcinki specjalne w okolicach gminy Dobra o łącznej długości 58 kilometrów.
MM
ORLEN BAJA POLAND 2017 - WYNIKI PO OS3 (PUCHAR ŚWIATA FIA) | |||||
---|---|---|---|---|---|
POZ. | NR | ZESPÓŁ SAMOCHÓD | GRUPA KLASA | ŁĄCZNY CZAS | STR. LID./POP |
1. | 101 | 1 T1 |
04:50:21 | ||
2. | 102 | 2 T1 |
04:54:30 | +04:09 +04:09 |
|
3. | 106 | 1 T1 |
05:02:56 | +12:35 +08:26 |
|
4. | 107 | 2 T1 |
05:06:35 | +16:14 +03:39 |
|
5. | 103 | 1 T1 |
05:08:19 | +17:58 +01:44 |
|
6. | 104 | 1 T1 |
05:15:50 | +25:29 +07:31 |
|
7. | 115 | 1 T1 |
05:23:50 | +33:29 +08:00 |
|
8. | 110 | 1 T1 |
05:31:00 | +40:39 +07:10 |
|
9. | 120 | 1 T2 |
06:42:43 | +01:52:22 +01:11:43 |
|
10. | 118 | 1 T3 |
07:19:54 | +02:29:33 +37:11 |
ORLEN BAJA POLAND 2017 - WYNIKI PO OS3 (RMPST) | |||||
---|---|---|---|---|---|
POZ. | NR | ZESPÓŁ SAMOCHÓD | GRUPA KLASA | ŁĄCZNY CZAS | STR. LID./POP |
1. | 102 | 2 T1 |
04:54:30 | ||
2. | 106 | 1 T1 |
05:02:56 | +08:26 +08:26 |
|
3. | 107 | 2 T1 |
05:06:35 | +12:05 +03:39 |
|
4. | 103 | 1 T1 |
05:08:19 | +13:49 +01:44 |
|
5. | 104 | 1 T1 |
05:15:50 | +21:20 +07:31 |
|
6. | 115 | 1 T1 |
05:23:50 | +29:20 +08:00 |
|
7. | 206 | 3 T1 |
05:39:21 | +44:51 +15:31 |
|
8. | 201 | 1 T1 |
06:03:49 | +01:09:19 +24:28 |
|
9. | 215 | TH |
06:04:28 | +01:09:58 +00:39 |
|
10. | 217 | TH |
06:30:46 | +01:36:16 +26:18 |
|
11. | 205 | 1 T1 |
06:37:49 | +01:43:19 +07:03 |
|
12. | 219 | TH |
06:55:46 | +02:01:16 +17:57 |
|
13. | 212 | TH |
06:59:12 | +02:04:42 +03:26 |
|
14. | 118 | 1 T3 |
07:19:54 | +02:25:24 +20:42 |
|
15. | 124 | 2 T2 |
07:41:20 | +02:46:50 +21:26 |
|
16. | 125 | 2 T2 |
07:50:04 | +02:55:34 +08:44 |
|
17. | 211 | TH |
09:29:32 | +04:35:02 +01:39:28 |
|
18. | 105 | 2 T1 |
10:33:26 | +05:38:56 +01:03:54 |
|
19. | 112 | 1 T1 |
10:54:20 | +05:59:50 +20:54 |
|
20. | 126 | 2 T2 |
11:07:07 | +06:12:37 +12:47 |
|
21. | 218 | TH |
11:17:05 | +06:22:35 +09:58 |
|
22. | 214 | TH |
11:17:54 | +06:23:24 +00:49 |
|
23. | 216 | TH |
11:20:47 | +06:26:17 +02:53 |
|
24. | 209 | 2 T2 |
11:23:33 | +06:29:03 +02:46 |
|
25. | 202 | 1 T1 |
11:27:44 | +06:33:14 +04:11 |
|
26. | 207 | 2 T2 |
11:48:51 | +06:54:21 +21:07 |
|
27. | 221 | OPEN |
12:55:11 | +08:00:41 +01:06:20 |
|
28. | 301 | T4 |
19:23:40 | +14:29:10 +06:28:29 |
|
29. | 121 | 2 T2 |
20:06:07 | +15:11:37 +42:27 |
ORLEN BAJA POLAND 2017 - WYNIKI PO OS3 (RPPST) | |||||
---|---|---|---|---|---|
POZ. | NR | ZESPÓŁ SAMOCHÓD | GRUPA KLASA | ŁĄCZNY CZAS | STR. LID./POP |
1. | 402 | S1 -3000 |
02:43:24 | ||
2. | 405 | S1 +3000 |
02:53:21 | +09:57 +09:57 |
|
3. | 401 | S1 +3000 |
02:56:27 | +13:03 +03:06 |
|
4. | 414 | S2 | 03:06:20 | +22:56 +09:53 |
|
5. | 415 | S2 | 03:07:43 | +24:19 +01:23 |
|
6. | 422 | S2 DDEC |
03:13:11 | +29:47 +05:28 |
|
7. | 427 | S2 DDEC |
03:17:12 | +33:48 +04:01 |
|
8. | 426 | S2 DDEC |
03:23:43 | +40:19 +06:31 |
|
9. | 425 | S2 DDEC |
03:24:01 | +40:37 +00:18 |
|
10. | 423 | S2 DDEC |
03:24:07 | +40:43 +00:06 |
|
11. | 409 | S1 +3000 |
03:26:49 | +43:25 +02:42 |
|
12. | 418 | S2 | 03:38:35 | +55:11 +11:46 |
|
13. | 411 | S1 +3000 |
03:47:23 | +01:03:59 +08:48 |
|
14. | 421 | S2 | 04:01:21 | +01:17:57 +13:58 |
|
15. | 410 | S1 +3000 |
04:07:28 | +01:24:04 +06:07 |
|
16. | 420 | S2 | 04:08:00 | +01:24:36 +00:32 |
|
17. | 419 | S2 | 04:27:10 | +01:43:46 +19:10 |
|
18. | 404 | S1 +3000 |
06:12:35 | +03:29:11 +01:45:25 |
|
19. | 424 | S2 DDEC |
06:20:24 | +03:37:00 +07:49 |
|
20. | 403 | S1 +3000 |
06:23:36 | +03:40:12 +03:12 |
|
21. | 407 | S1 +3000 |
07:05:12 | +04:21:48 +41:36 |
|
22. | 417 | S2 | 07:53:17 | +05:09:53 +48:05 |
|
23. | 408 | S1 +3000 |
12:47:16 | +10:03:52 +04:53:59 |
ORLEN BAJA POLAND 2017 - WYNIKI PO OS3 (PPRB) | |||||
---|---|---|---|---|---|
POZ. | NR | ZESPÓŁ SAMOCHÓD | GRUPA KLASA | ŁĄCZNY CZAS | STR. LID./POP |
1. | 2 | M | 03:10:08 | ||
2. | 1 | M | 03:10:18 | +00:10 +00:10 |
|
3. | 3 | M | 03:25:42 | +15:34 +15:24 |
|
4. | 5 | M | 03:35:39 | +25:31 +09:57 |
|
5. | 7 | M | 03:37:25 | +27:17 +01:46 |
|
6. | 46 | UTV | 03:37:52 | +27:44 +00:27 |
|
7. | 49 | UTV | 03:41:20 | +31:12 +03:28 |
|
8. | 32 | Q4 | 03:47:20 | +37:12 +06:00 |
|
9. | 20 | Q4 | 03:53:46 | +43:38 +06:26 |
|
10. | 38 | Q4 | 03:54:41 | +44:33 +00:55 |
|
11. | 35 | Q4 | 03:55:30 | +45:22 +00:49 |
|
12. | 52 | UTV | 03:55:54 | +45:46 +00:24 |
|
13. | 34 | Q4 | 03:56:39 | +46:31 +00:45 |
|
14. | 44 | UTV | 03:56:57 | +46:49 +00:18 |
|
15. | 39 | Q4 | 03:57:49 | +47:41 +00:52 |
|
16. | 10 | M | 03:58:51 | +48:43 +01:02 |
|
17. | 41 | Q4 | 04:03:14 | +53:06 +04:23 |
|
18. | 47 | UTV | 04:04:08 | +54:00 +00:54 |
|
19. | 11 | M | 04:04:20 | +54:12 +00:12 |
|
20. | 25 | Q2 | 04:04:41 | +54:33 +00:21 |
|
21. | 4 | M | 04:04:55 | +54:47 +00:14 |
|
22. | 48 | UTV | 04:06:58 | +56:50 +02:03 |
|
23. | 22 | Q4 | 04:07:11 | +57:03 +00:13 |
|
24. | 26 | Q2 | 04:07:47 | +57:39 +00:36 |
|
25. | 51 | UTV | 04:11:25 | +01:01:17 +03:38 |
|
26. | 8 | M | 04:11:37 | +01:01:29 +00:12 |
|
27. | 27 | Q2 | 04:13:40 | +01:03:32 +02:03 |
|
28. | 56 | UTV | 04:15:17 | +01:05:09 +01:37 |
|
29. | 57 | UTV | 04:17:23 | +01:07:15 +02:06 |
|
30. | 29 | Q2 | 04:17:58 | +01:07:50 +00:35 |
|
31. | 24 | Q2 | 04:21:32 | +01:11:24 +03:34 |
|
32. | 21 | Q4 | 04:21:55 | +01:11:47 +00:23 |
|
33. | 37 | Q4 | 04:22:39 | +01:12:31 +00:44 |
|
34. | 19 | Q4 | 04:23:36 | +01:13:28 +00:57 |
|
35. | 58 | UTV | 04:27:13 | +01:17:05 +03:37 |
|
36. | 42 | Q4 | 04:27:21 | +01:17:13 +00:08 |
|
37. | 14 | M | 04:50:09 | +01:40:01 +22:48 |
|
38. | 54 | UTV | 06:55:13 | +03:45:05 +02:05:04 |
|
39. | 9 | M | 07:02:56 | +03:52:48 +07:43 |
|
40. | 12 | M | 07:08:33 | +03:58:25 +05:37 |
|
41. | 59 | UTV | 07:22:57 | +04:12:49 +14:24 |
|
42. | 30 | Q2 | 07:30:38 | +04:20:30 +07:41 |
|
43. | 23 | Q4 | 12:42:25 | +09:32:17 +05:11:47 |