TERENOWO.PL to założony w 2007 roku portal motoryzacyjny poświęcony pojazdom i sportom off-roadowym. Popieramy wyłącznie legalną jazdę w terenie, sprzeciwiając się bezmyślnemu niszczeniu przyrody, rozjeżdżaniu szlaków turystycznych i płoszeniu zwierząt. Chcesz pokazać, jakim jesteś off-roaderem? Zapisz się na rajd i stań do rywalizacji z innymi zawodnikami.
Rywalizację na inauguracyjnym odcinku szóstej rundy Pucharu Świata FIA Cross Country Rallies wygrał Katarczyk Nasser Al-Attiyah. Drugi na mecie zameldował się Hiszpan Nani Roma, a trzeci czas przejazdu na trudnym technicznie OSie wykręcił Orlando Terranova. Załoga ORLEN Team mimo problemów z pompą paliwa prolog zakończyła na dobrym dziesiątym miejscu.
[quote width="auto" align="left" border="BLUE" color="RED" title="powiedział Marek Dąbrowski"]- Dziesiąte miejsce na ponad siedemdziesiąt załóg startujących w rajdzie, to bardzo dobra pozycja. Tegoroczna edycja Baja Aragon jest wyjątkowo mocno obsadzona, oprócz kierowców z czołówki Pucharu Świata w zawodach biorą udział lokalni zawodnicy, którzy doskonale znają ten teren i potrafią na krótkich odcinkach urwać kilka sekund. Po dzisiejszym odcinku jestem bardzo zadowolony, trasę przejechaliśmy równo utrzymując swoje tempo. Gdyby nie problemy techniczne wynik mógłby być lepszy.[/quote]
- Prolog był krótki, szybki i kręty, a trasa należała do bardzo niebezpiecznych. Przed nami jechał Nasser, który porozrzucał kamienie, co nie pomagało w płynnym pokonaniu odcinka. Na domiar złego przytrafiła nam się awaria pompy paliwa. Samochód zaczął przerywać i nie mogliśmy z niego wycisnąć tyle, ile chcieliśmy. W takich okolicznościach dziesiąte miejsce jest bardzo dobrym wynikiem. Zwłaszcza, że prawdziwe ściganie dopiero przed nami - dodał Jacek Czachor.
21. czas wywalczyli Mirek Zapletal i Maciek Marton. Na miejscu 39. zameldowali się Aron Domżała i Szymon Gospodarczyk jadący Polarisem RZR 1000, a na 65. - Jarek Kazberuk i Robin Szustkowski. W klasie ciężarówek liderem został Martin Kolomy, który o 7 sek. pokonał Gerarda De Rooya i Darka Rodewalda.
– Prolog zawsze traktujemy jako rozgrzewkę, ostatni test samochodu, a w tym wypadku również sprawdzenie nawierzchni z jaką będziemy mieć do czynienia - powiedział Robin Szustkowski.
- Nasze auto jest dość ciężkie, dlatego hamowanie na luźnych kamieniach, kiedy trasa schodzi w dół i ostro skręca nie jest łatwym zadaniem – przyznał Jarek Kazberuk, który wygrał rzut monetą i poprowadził w piątkowy wieczór potężnego Forda Raptora. Test przed prawdziwym ściganiem okazał się bardzo przydatny, ponieważ krótko po starcie, posłuszeństwa odmówiła elektronika.
[quote width="auto" align="left" border="BLUE" color="RED" title="relacjonował Kazber"]– Przez dwa kilometry był włączony program awaryjny co oznaczało, że nie możemy przyspieszać. Wkrótce jednak potwór przestał kaprysić i odżył. Pojechaliśmy mocnym tempem już do samej mety[/quote]
W sobotę na zawodników czekają dwa odcinki specjalne o łącznej długości 457 kilometrów.
MM, fot. Piotr Wyczyński, Orlen Team, X-Raid
[highlighter label="Baja Aragon 2015 - wyniki prologu:" ]1.Nasser AL-ATTIYAH/Mathieu BAUMEL (QAT/FRA) - MINI 4`04.1
2.Joan ROMA/Alex HARO (ESP) - MINI +3.6
3.Orlando TERRANOVA/Bernardo GRAUE (ARG) - MINI +7.9
4.Joan ROCA/Albert HORN (ESP/HUN) - Schlesser +10.7
5.Mikko HIRVONEN/Michel PERIN (FIN/FRA) - MINI +11.1
6.Joao RAMOS/Victor JESUS (PRT) - Toyota +14.6
7.Khalid AL QASSIMI/Edouardo BOULANGER (UAE/FRA) - Toyota +17.3
8.Ricardo DOS SANTOS/Mykel JUSTO (PRT) - Nissan + 17,9
9.Jordi GAIG/Aleix ASTUDILLO (ESP) - BMW +20.1
10.Marek DĄBROWSKI/Jacek CZACHOR (POL) - Toyota +21.6
...21. Mirek ZAPLETAL/Maciek MARTON (CZ/PL) - Hummer +36,5
...39. Aron DOMŻAŁA/ Szymon GOSPODARCZYK (PL) - Polaris +1:00.4
...65. Jarek KAZBERUK/Robin SZUSTKOWSKI (PL) - Ford +2:03.4[/highlighter]
Baja Aragon 2015 - baza (fot. Piotr Wyczyński / NeoRaid Team):
Baja Aragon 2015 - prolog: