BAJA 300 Mitteldeutschland – dzień pierwszy. Gdzie się podziały tamte chłopaki?

Dobiegł końca dzień pierwszy ścigania w ramach Baja 300 na terenach kopalni węgla brunatnego położonej w pobliżu Lipska. Niezmiennie o tej porze (a wybiła już północ) słychać stuk narzędzi, warkot agregatów i rozmowy zmęczonych zawodników wraz z ich towarzyszami rajdowymi. Niby nic się nie zmieniło (w porównaniu do Saxonii), ale jednak jest inaczej.

ZOBACZ TAKŻE: Apetyt na sukces. Polacy przed startem w Baja 300

O poranku na trasę wyjechały motocykle i quady. Do mety nie dotarł niestety nasz reprezentant - Maciek Albinowski. Przy manewrze omijania maszyn kopalnianych uderzył w jedną z nich, uszkadzając rękę na tyle niefortunnie, by zostać odtransportowanym helikopterem ratowniczym do szpitala. Dla niego impreza się już skończyła. I znów wracają czasy rekonwalescencji...:( (Maciek niedawno powrócił do zdrowia po poważnym wypadku).

Pozostali nasi reprezentanci startowali od godziny trzynastej. Wszyscy dotarli do mety z większymi bądź mniejszymi problemami. Ci, którzy pamiętają trasę z lat ubiegłych, narzekają na obecną, wytykając jej ogromną ilość wyrw. Na kurz nie ma silnych, więc wszyscy już są do niego przyzwyczajeni. Jedynie Robert Kufel, który startuje po raz pierwszy w tym terenie, nie do końca jest przekonany co do słuszności decyzji o swym występie.

Jerzy Bodzioch jadący Fiatem 500 Adela, z nowo ustawionym zawieszeniem, nieco mniej narzeka, ale jednak nawet „boskie” nastawy nie potrafią zniwelować trudów trasy. Wojciech Tolak nie komentował i przekazał głos swojemu pilotowi. Maciej Szurkowski uznał trasę za trudniejszą, przywołując ponownie temat dużych dziur. Poza tym trasa nie stwarzała warunków do swobodnego wyprzedzania. W opinii zawodników czasami trzeba było pokonać nawet dwanaście kilometrów, by trafić na odpowiednie, niezakurzone miejsce do wyprzedzenia.

Jedyna polska załoga pojazdu ciężarowego zjechała późno do obozu. Z wieloma usterkami, jednak nie na tyle poważnymi, by nie podjąć startu w dniu jutrzejszym. Załoga Vitary 2.0 etap I ukończyła bez problemu. Jednak kierowca, Ireneusz Krzywiecki, nie do końca jest zadowolony z możliwości swojego samochodu. Podkreśla jednak, że najważniejsze jest to, że dotarł na metę.

Polakom jak na razie idzie całkiem nie najgorzej! Na półmetku w klasie samochodów z silnikami o pojemności poniżej 2 litrów prowadzi Fiat 500 Jurka Bodziocha i Grześka Musiała! Vitara Ireneusza Krzywickiego jest 7. W klasie powyżej 2 litrów na 5. miejscu plasują się Wojtek Tolak i Maciej Szurkowski, a na 9. Robert Kufel i Dominik Samosiuk. W klasie ciężarówek o masie powyżej 7,5 t. Krzysztof Ostaszewski zajmuje 8. pozycji – na koncie ma karę aż 7 godzin.

Okiem reportera nie wiele mogę powiedzieć o charakterystyce rajdu, a jedynie zawierzyć słowom wypowiadanym przez różnych zawodników. Dlaczego? Bo niestety organizator nie zapewnił dostatecznej ilości miejsc dla fotografowania i filmowania uczestników. Te, jak i inne niedomagania organizacyjne mocno zaniżają ocenę przygotowania tej imprezy. Miłe wspomnienia z roku poprzedniego szybko się zacierają… Jutro dzień II zmagań.

Text i foto: Kamel

Baja 300 Mitteldeutschland - wyniki I dnia:


Klasa auto do 2l:
Miejsce Kierowca/Pilot Wynik
Kara Strata
do lidera
1 Jurek Bodzioch/Grzegorz Musial 5:06:27
-
2 Birk Steinbrecher/Bent Steinbrecher 5:45:49
39:22'00
3 Marian Menzel/Christian Becker 5:48:39
42:12'00
4 Stefan Henken/Philipp Joschka Kranhold 11:54:14 360 6:47:47
5 Teun Stam/Rob Bogaart 13:35:51 480 8:29:24
...7 Thomas Schmidt/Ireneusz Krzywiecki 16:52:58 660 11:46:31

Klasa auto powyżej 2 l:
Miejsce Kierowca/Pilot Wynik
Strata
do lidera
1 Frank Stensky/Stephan Stensky 4:38:43 -
2 Jens Winkelhock/Michael Kurt Zerwer 4:39:43 01:00'00
3 Michael Weimer/Christof Trautsch 4:41:47 03:04'00
4 Vincent Thijs/Ruth Brands 4:43:32 04:49'00
5 Wojciech Tolak/Maciej Szurkowski 4:51:57 13:14'00
...9 Robert Kufel/Dominik Samosiuk 4:59:51 21:08'00

Klasa ciężarówek:
Miejsce Kierowca/Pilot Wynik
Kara Strata
do lidera
1 Mathias Behringer/Phillip Beier 4:45:20
-
2 Marty van den Oever/Nick Schepens 4:50:43
05:23'00
3 Svoboda Vaclav/Kalous Martin 5:08:33
23:13'00
4 Daniel Piller/Christoph Echter 5:33:39
48:19'00
5 Harald Chemnitz/Thorsten Möller 5:52:42
1:07:22
...8 Krzysztof Ostaszewski/Łukasz Piasecki 13:23:23 420 8:38:03

KOMPLETNE WYNIKI: http://baja300.zz-top.pl/2012/wyniki/