Brawa dla mistrzów! Gala Sportu Samochodowego 2015

19 grudnia na Gali Sportu Samochodowego w Warszawie uhonorowano najlepszych kierowców terenowych minionego sezonu, którzy bodaj jedyny raz w roku mieli okazję spotkać się w strojach wieczorowych, a nie kombinezach rajdowych. Tam gdzie coś się kończy (w tym przypadku sezon 2015), zwykle coś się także zaczyna (czyli sezon 2016) - znamy już więc projekt kalendarza RMPST na przyszły rok.

Nieoficjalne wyniki RMPST 2015 znamy już od dawna, a konkretnie od finałowej rundy w Żaganiu. W sobotę w Warszawie ostatecznie przypieczętowały je puchary wręczone najszybszym polskim off-roaderom. Przypomnijmy, kto w tym roku triumfował:

Rajdowe Mistrzostwa Polski Samochodów Terenowych 2015:
Generalka - kierowcy:
1. Paweł Molgo - 190 pkt.
2. Marcin Łukaszewski - 157 pkt.
3. Piotr Białkowski - 124 pkt.

Generalka - piloci:
1. Janusz Jandrowicz - 190 pkt.
2. Magdalena Duhanik-Persson - 157 pkt.
3. Bartosz Momot - 124 pkt.

Grupa T1 - kierowcy:
1. Paweł Molgo - 190 pkt.
2. Marcin Łukaszewski - 157 pkt.
3. Piotr Białkowski - 148 pkt.

Grupa T1 - piloci:
1. Janusz Jandrowicz - 190 pkt.
2. Magdalena Duhanik-Persson - 157 pkt.
3. Bartosz Momot - 148 pkt.

Grupa T2 - kierowcy:
1. Marcin Sobiech - 222 pkt.
2. Łukasz Lechowicz - 196 pkt.
3. Klaudia Podkalicka - 174 pkt.

Grupa T2 - piloci:
1. Inez Kieliba - 222 pkt.
2. Łukasz Solecki - 196 pkt.
3. Daniel Dymurski - 172 pkt.

Grupa TH - kierowcy:
1. Piotr Gadomski - 215 pkt.
2. Robert Łyżwa -  201 pkt.
3. Krzysztof Antończak - 195 pkt.

Grupa TH - piloci:
1. Tomasz Widera - 215 pkt.
2. Michał Krotiuk -  201 pkt.
3. Andrzej Mańkowski - 195 pkt.

Grupa Open - kierowcy:
1. Krzysztof Biegun - 173 pkt.
2. Hubert Odejewski -  128 pkt.
3. Piotr Beaupre -  64 pkt.

Grupa Open - piloci:
1. Aleksandra Kujawa - 138 pkt.
2. Dominika Odejewska -  128 pkt.
3. Jacek Lisicki -  64 pkt.

Triumfatorami grupy T3 zostali Andrzej Miklaszewski i Jarosław Małkus, a grupy T4 - Czesi Martin Macik, Frantisek Tomasek i Michal Mrkva. Mistrzem Polski w klasyfikacji sponsorskiej został zespół 4xDrive, wicemistrzem - RMF 4RACING Team, a II wicemistrzem - NAC Rally Team.

Rajdowy Puchar Polski Samochodów Terenowych 2015:
Grupa S1 +3000:
1. Tomasz Gołka / Filip Gołka - 207 pkt.
2. Maciej Manejkowski / Magdalena Wruszak - 134 pkt.
3. Jarosław Andrzejewski  / Maciej Radomski - 134 pkt.

Grupa S1 -3000:
1. Robert Obroślak / Andrzej Boguń - 225 pkt.
2. Emil Grabowski / Marcin Błachnio - 189 pkt.
3. Jacek Soboń / Mariusz Borowski - 141 pkt.

Grupa S1:
1. Tomasz Gołka / Filip Gołka - 192 pkt.
2. Dominik Bugajski / Kamil Nowak - 130 pkt.
3. Maciej Manejkowski / Magdalena Wruszak - 125 pkt.

Grupa S2:
1. Karol Zarycki / Marcin Michalski - 237 pkt.
2. Tomasz Stokłosa / Karol Trzebny - 227 pkt.
3. Michał Goleniewski / Mateusz Król - 115 pkt.

Puchar Polski w Rajdach Baja 2015:
Grupa M
1. Michał Żukowski - 207 pkt.
2. Sebastian Kałużny - 191 pkt.
3. Michał Zoll - 153 pkt.

Grupa Q2
1. Paweł Samek - 226 pkt.
2. Piotr Serbista - 176 pkt.
3. Maciej Albinowski - 164 pkt.

Grupa Q4
1. Piotr Ceklarz - 210 pkt.
2. Arkadiusz Lindner - 178 pkt.
3. Andrzej Pieron - 163 pkt.

Grupa UTV
1. Łukasz Szymczak / Artur Janowski - 196 pkt.
2. Robert Lamenta  / Mateusz Budziło - 161 pkt.
3. Bartłomiej Piela / Mariusz Sirocki - 155 pkt.

Kluby:
1. ATV Polska - 297 pkt.
2. Grupa 4x4 - 279 pkt.
3. ATV Racing Team Kielce - 112 pkt.

Klasyfikacja sponsorska:
1. Forquad Maxxis Racing - 162 pkt.
2. Quad-Cartel - 160 pkt.
3. Bernat Sport - 156 pkt.

Projekt kalendarza RMPST 2016:
1-3 kwietnia 2016 - Baja Drawsko
29 kwietnia - 1 maja - Baja Carpathia
10-12 czerwca - Baja Czarne
24-26 czerwca - Warszawskie Safari
sierpień - Baja Poland
30 września - 2 października - Polskie Safari
23-25 października - Baja Inter Cars

Mówi Paweł Molgo, mistrz Polski RMPST 2016:
- Obroniony tytuł mistrzowski stanowi ukoronowanie wspaniałych 5 lat działalności NAC Rally Team. Spełniło się moje wielkie marzenie. Stworzyliśmy zespół ludzi, których połączyła pasja i miłość do motoryzacji. Z wielką dumą spoglądam na grono niezwykłych osób, którzy mnie dziś otaczają i z którymi czuję się bezpiecznie zarówno na stepach Kazachstanu, jak i bezkresach Mauretanii. Razem osiągnęliśmy wiele sukcesów, za co jestem im niezmiernie wdzięczny. Mam wielką nadzieję, że przed nami jeszcze niejeden rajd i niejedna wygrana.
W czasie tych 5 lat wystąpiliśmy w wielu rajdach, które nierzadko odbywały się tysiące kilometrów od domu. W takich sytuacjach można liczyć tylko na siebie. Nigdy nie zawiodłem się na moim teamie, a na dodatek każdy wyjazd wspominam bardzo miło ze względu na znakomitą atmosferę, która u nas panuje. Pomimo stresujących sytuacji, buzującej w żyłach adrenaliny i testosteronu, nigdy nie doszło u nas do poważniejszego konfliktu czy awantury. Napawa mnie to prawdziwą dumą!
Za nami 5 lat działalności, z czego ostatnie dwa były szczególnie intensywne: z wyjazdami do Afryki, licznymi startami w dwóch pełnych cyklach mistrzostw Polski i występami w rajdach klasycznych. Konsekwentnie realizowałem marzenia, które kiedyś wydawały mi się nieosiągalne, jak choćby start w Historycznym Rajdzie Safari. Szczególnie wyjątkowy dla nas był rok 2015, w którym wygraliśmy Africa Eco Race, byliśmy najlepszą polską załogą Historycznego Rajdu Monte Carlo i obroniliśmy tytuł mistrzowski RMPST. Obok występów trwała żmudna i bardzo wymagająca praca warsztatowa nad autami, które sprowadzaliśmy z różnych zakątków świata (Land Cruiser przyjechał do nas ze Zjednoczonych Emiratów Arabskich, a Mercedes 450 SLC z USA). Jednocześnie każdy z nas starał się normalnie żyć i pracować, ponieważ dla większości z nas rajdy to przede wszystkim pasja i hobby. Mamy wrażenie, że wreszcie przeszedł czas na odpoczynek, ale choć dopiero co wróciliśmy z Kenii, ciągnie już wilka do lasu...
Podjąłem decyzję, że w lipcu stanę na starcie Silk Way Rally, by rywalizować o zwycięstwo w grupie aut seryjnych. Sukces, który odnieśliśmy przed rokiem w Africa Eco Race, zobowiązuje i zapewne wielu będzie widziało nas w roli faworytów. Postaramy się nie zawieść tych oczekiwań. Czeka nas kolejny pasjonujący sezon!