TERENOWO.PL to założony w 2007 roku portal motoryzacyjny poświęcony pojazdom i sportom off-roadowym. Popieramy wyłącznie legalną jazdę w terenie, sprzeciwiając się bezmyślnemu niszczeniu przyrody, rozjeżdżaniu szlaków turystycznych i płoszeniu zwierząt. Chcesz pokazać, jakim jesteś off-roaderem? Zapisz się na rajd i stań do rywalizacji z innymi zawodnikami.
Całe podium I rundy Rajdowych Mistrzostw Polski Samochodów Terenowych 2014 zgarnęli zawodnicy, którzy do Drawska Pomorskiego przyjechali niepewni jeszcze swoich samochodów lub własnych umiejętności. Nie mieli się jednak czego obawiać! Premierowe występy Chevroletów S10 i NAC-owskiego Nissana Navary były dla nich niezwykle udane.
ZOBACZ TAKŻE: Sobota na Baja Drawsko 2014 – wystrzałowa premiera
Obie załogi teamu G1 Racing nie dały sobie wydrzeć dwóch pierwszych miejsc w rajdzie. Łukasz Komornicki i Ernest Górecki pewnie dowieźli wygraną do mety, odpuszczając już walkę na całego na ostatnim oesie. Finałowy odcinek padł łupem Macieja Stańco i Artura Kołodzieja, którzy uplasowali się na drugim miejscu w generalce i grupie T1. Ostatni miejsce na podium wywalczyli Paweł Molgo i Janusz Jandrowicz – co istotne, dla kierowcy, który ma na swym koncie tytuł mistrza Polski w grupie T2, był to premierowy start nowym autem w grupie T1. - Naszym celem było dotarcie do mety, a tymczasem okazało się, że tempo, które uznaliśmy za optymalne, pozwoliło nam zdobyć trzecie miejsce w generalce, z czego się bardzo cieszymy! - mówił na mecie Paweł Molgo, lider NAC Rally Team. - Nie liczyliśmy na duży sukces, ale mogę powiedzieć, że w wielu momentach zwalniałem, bo po prostu nie znam jeszcze możliwości mojego nowego auta. To był bardzo trudny rajd. Świadczy o tym duża liczba awarii i wypadków.
Do mety rajdu do dotrwało wielu faworytów. Już w sobotę z rywalizacji odpadli Włodek Grajek i Zbigniew Więcławek (obaj z powodu dachowania), awaria napędu wyeliminowała Pawła Oleszczaka i Marcina Łukaszewskiego; w niedzielę na trasę nie wyjechał Sławomir Wasiak (awaria turbosprężarki).
Atrakcją Baja Drawsko 2014 była walka trzech dakarowych ciężarówek, spośród których najszybsza była Tatra Tomasa Vratnego. Czech nota bene otarł się o podium, zajmując czwarte miejsce w „generalce” rajdu. Piąte przypadło Grzegorzowi Szwagrzykowi, który wygrał T2, a szóste Łukaszowi Skoczeniowi – zwycięzcy TH. Pierwsze miejsce w Open zajął Jacek Iskra.
Na tych samych trasach, na których rywalizowali zawodnicy RMPST, w Drawsku sprawdzić się również mogli rajdowcy bez licencji. Generalkę Rajdowego Pucharu Polski Samochodów Terenowych wygrał Dominik Bugajski (najlepszy również w Grupie 1 Klasa +3000), przed Krzysztofem Michrowskim (zwycięzca Grupy 2) i Zbigniewem Jasiewiczem. Grupę 1 w klasie -3000 zwyciężył Krzysztof Antończak.
Najlepszymi zawodnikami Pucharu Polski w rajdach baja zostali: Sebastian Kałużny (moto), Zbigniew Zych (Q2), Tadeusz Wiśniewski (Q4) i Kamil Wiśniewski (UTV).
Text i foto: Arek Kwiecień / Sigma Pro
ZOBACZ TAKŻE: Sobota na Baja Drawsko 2014 – wystrzałowa premiera
Obie załogi teamu G1 Racing nie dały sobie wydrzeć dwóch pierwszych miejsc w rajdzie. Łukasz Komornicki i Ernest Górecki pewnie dowieźli wygraną do mety, odpuszczając już walkę na całego na ostatnim oesie. Finałowy odcinek padł łupem Macieja Stańco i Artura Kołodzieja, którzy uplasowali się na drugim miejscu w generalce i grupie T1. Ostatni miejsce na podium wywalczyli Paweł Molgo i Janusz Jandrowicz – co istotne, dla kierowcy, który ma na swym koncie tytuł mistrza Polski w grupie T2, był to premierowy start nowym autem w grupie T1. - Naszym celem było dotarcie do mety, a tymczasem okazało się, że tempo, które uznaliśmy za optymalne, pozwoliło nam zdobyć trzecie miejsce w generalce, z czego się bardzo cieszymy! - mówił na mecie Paweł Molgo, lider NAC Rally Team. - Nie liczyliśmy na duży sukces, ale mogę powiedzieć, że w wielu momentach zwalniałem, bo po prostu nie znam jeszcze możliwości mojego nowego auta. To był bardzo trudny rajd. Świadczy o tym duża liczba awarii i wypadków.
Do mety rajdu do dotrwało wielu faworytów. Już w sobotę z rywalizacji odpadli Włodek Grajek i Zbigniew Więcławek (obaj z powodu dachowania), awaria napędu wyeliminowała Pawła Oleszczaka i Marcina Łukaszewskiego; w niedzielę na trasę nie wyjechał Sławomir Wasiak (awaria turbosprężarki).
Atrakcją Baja Drawsko 2014 była walka trzech dakarowych ciężarówek, spośród których najszybsza była Tatra Tomasa Vratnego. Czech nota bene otarł się o podium, zajmując czwarte miejsce w „generalce” rajdu. Piąte przypadło Grzegorzowi Szwagrzykowi, który wygrał T2, a szóste Łukaszowi Skoczeniowi – zwycięzcy TH. Pierwsze miejsce w Open zajął Jacek Iskra.
Na tych samych trasach, na których rywalizowali zawodnicy RMPST, w Drawsku sprawdzić się również mogli rajdowcy bez licencji. Generalkę Rajdowego Pucharu Polski Samochodów Terenowych wygrał Dominik Bugajski (najlepszy również w Grupie 1 Klasa +3000), przed Krzysztofem Michrowskim (zwycięzca Grupy 2) i Zbigniewem Jasiewiczem. Grupę 1 w klasie -3000 zwyciężył Krzysztof Antończak.
Najlepszymi zawodnikami Pucharu Polski w rajdach baja zostali: Sebastian Kałużny (moto), Zbigniew Zych (Q2), Tadeusz Wiśniewski (Q4) i Kamil Wiśniewski (UTV).
Text i foto: Arek Kwiecień / Sigma Pro
Baja Drawsko 2014 - zwycięzcy klas:
RMPST
Klasyfikacja generalna:1. Łukasz Komornicki / Ernest Górecki - G1 Racing Chevrolet S10
2. Maciej Stańco / Artur Kołodziej - G1 Racing Chevrolet S10
3. Paweł Molgo / Janusz Jandrowicz - Nissan Navara D22
Grupa T1:
1. Łukasz Komornicki / Ernest Górecki - G1 Racing Chevrolet S10
2. Maciej Stańco / Artur Kołodziej - G1 Racing Chevrolet S10
3. Paweł Molgo / Janusz Jandrowicz - Nissan Navara D22
Grupa T2:
1. Grzegorz Szwagrzyk / Jakub Moliter - Mitsubishi Pajero
2. Mariusz Andrych / Michal Trzciński - Toyota Land Cruiser 120
3. Łukasz Lechowicz / Łukasz Solecki - Nissan Navara D40
Grupa TH:
1. Łukasz Skoczeń / Grzegorz Ślęczka -= Mitsubishi Pajero/
2. Aleksnader Szandrowski / Rafał Płuciennik - Nissan Patrol
3. Robert Łyżwa / Paweł Kołasiński - Range Rover
Grupa Open:
1. Jacek Iskra / Łukasz Sędkowski - Nissan Patrol
2. Małgorzata Kosińska / Andrzej Derengowski - Nissan Patrol
3. Marcin Kruszewicz / Ludwik Wikowicz - Bowler Wildcat
Grupa T4:
1. T. Vratny / J. Miskolci / R. Kaplanek - Tatra T163
2. G. Baran / P. Grot - MAN TGA
3. R. Szustkowski / J. Kazberuk / F. Skrobanek - Tatra T815
Zespoły sponsorskie: 1. G1 Racing, 2. RMF 4Racing Team, 3. Bonver Dakar Project
Klasa Q2 - 1. Zbigniew Zych, 2. Arkadiusz Bernat, 3. Maciej Albinowski
Klasa Q4 - 1. Tadeusz Wiśniewski, 2. Jarek Małkus, 3. Tomasz Dębiński
Klasa UTV - 1. Kamil Wiśniewski, 2. Bartłomiej Peila / Mariusz Sirocki
3. Robert Łyżwa / Paweł Kołasiński - Range Rover
Grupa Open:
1. Jacek Iskra / Łukasz Sędkowski - Nissan Patrol
2. Małgorzata Kosińska / Andrzej Derengowski - Nissan Patrol
3. Marcin Kruszewicz / Ludwik Wikowicz - Bowler Wildcat
Grupa T4:
1. T. Vratny / J. Miskolci / R. Kaplanek - Tatra T163
2. G. Baran / P. Grot - MAN TGA
3. R. Szustkowski / J. Kazberuk / F. Skrobanek - Tatra T815
Zespoły sponsorskie: 1. G1 Racing, 2. RMF 4Racing Team, 3. Bonver Dakar Project
RPPST
Grupa 1:
1. Dominik Bugajski / Kamil Nowak - Nissan Patrol
2. Zbigniew Jasiewicz / Daniel radzio - Jeep Wrangler
3. Krzysztof Antończak / Andrzej Mańkowski - Jeep Wrangler
Grupa 1 Klasa +3000
1. Dominik Bugajski / Kamil Nowak - Nissan Patrol
2. Zbigniew Jasiewicz / Daniel radzio - Jeep Wrangler
3. Mariusz Wilk / Marcin Krawczyk - SAM Xtreme
Grupa 1 Klasa -3000
1. Krzysztof Antończak / Andrzej Mańkowski - Jeep Wrangler
2. Tomasz Gołka / Filip Gołka - SAM Cobra 4x4
3. Marceli Smela / Piotr Albaum - Range Rover
Grupa 2
1. Krzysztof Michrowski / Jacek Wisniewski - Nissan Patrol
2. Remigiusz Klonowski / Andrzej Leciejewski - Mitsubishi Pajero
3. Filip Łukasik / Jakub Szulowski - Jeep Wrangler
1. Dominik Bugajski / Kamil Nowak - Nissan Patrol
2. Zbigniew Jasiewicz / Daniel radzio - Jeep Wrangler
3. Krzysztof Antończak / Andrzej Mańkowski - Jeep Wrangler
Grupa 1 Klasa +3000
1. Dominik Bugajski / Kamil Nowak - Nissan Patrol
2. Zbigniew Jasiewicz / Daniel radzio - Jeep Wrangler
3. Mariusz Wilk / Marcin Krawczyk - SAM Xtreme
Grupa 1 Klasa -3000
1. Krzysztof Antończak / Andrzej Mańkowski - Jeep Wrangler
2. Tomasz Gołka / Filip Gołka - SAM Cobra 4x4
3. Marceli Smela / Piotr Albaum - Range Rover
Grupa 2
1. Krzysztof Michrowski / Jacek Wisniewski - Nissan Patrol
2. Remigiusz Klonowski / Andrzej Leciejewski - Mitsubishi Pajero
3. Filip Łukasik / Jakub Szulowski - Jeep Wrangler
PP w rajdach baja
Grupa M - 1. Sebastian Kałużny, 2. Piotr Sziller, 3. Wojciech Gozdawa-DydyńskiKlasa Q2 - 1. Zbigniew Zych, 2. Arkadiusz Bernat, 3. Maciej Albinowski
Klasa Q4 - 1. Tadeusz Wiśniewski, 2. Jarek Małkus, 3. Tomasz Dębiński
Klasa UTV - 1. Kamil Wiśniewski, 2. Bartłomiej Peila / Mariusz Sirocki
fot. Arek Kwiecień / Sigma Pro: