Rajdowy Puchar Polski Samochodów Terenowych – porównaj siły z najlepszymi

Już 2 maja rusza tegoroczny sezon Rajdowych Mistrzostw Polski Samochodów Terenowych, a wraz z nimi pierwszy sezon Rajdowy Puchar Polski Samochodów Terenowych.

Co to jest RPPST? To cykl imprez dla zawodników nieposiadających licencji rajdowych, startujących pojazdami spełniającymi wymogi krajowych regulaminów technicznych stworzonych specjalnie dla RPPST.

Chcesz zmierzyć się z profesjonalnymi  zawodnikami startującymi  w międzynarodowych grupach T1 (prototypy) czy T2 (pojazdy seryjne)? Chcesz zobaczyć jak wyglądają profesjonalne rajdy „od środka”? Co więcej, chcesz stanąć na podium obok najlepszych załóg rajdowych w sezonie 2013 podczas oficjalnej Gali Sportu Samochodowego PZM?

Cykl Rajdowego Pucharu Polski Samochodów Terenowych w sezonie 2013 będą stanowiły:
- Baja Żagań (3-5 maja)
- Baja Carpathia (21-23 czerwca) - UWAGA ZMIANA TERMINU!
- Master Race w Nowym Sączu (21-22 września)
- planowana na październik nowa runda RMPST (runda odbędzie się 11-13/X lub 25-27/X w zamian za rundę, która miała się odbyć w Pleszewie, ALE ZOSTAŁA ODWOŁANA)

Na zawodników czekają w większości te same odcinki specjalne (Baja Żagań, Baja Carpathia), które będą pokonywali zawodnicy licencjonowani, dzięki czemu będą mogli porównać z nimi swoje wyniki. Załogi RPPST będą  obowiązywały te same reguły i procedury.  Daje to szansę „nauczenia się” procedur i dokumentów, które obowiązują w RMPST i w międzynarodowych rajdach FIA. Próba przeprowadzenia tego typu rywalizacji odbyła się w 2012 podczas Baja Carpathia i została pozytywnie odebrana przez startujących. Dla jednych będzie to sposób na zdobycie doświadczeń przed zdobyciem licencji, dla innych „kolejny rajd”, ale dla wszystkich będzie to sportowa rywalizacja i duża dawka adrenaliny…

Rywalizacja odbywać się będzie w 3 klasach:
- Samochody 4x4/4x2 do 3000 ccm*
- Samochody 4x4/4x2 pow. 3000 ccm*
- Samochody „seryjne” - odpowiednik pojazdów grupy T2  FIA
- oraz Quady

Szczegóły wkrótce na stronie PZM.pl, grupa4x4.pl oraz na stronach poszczególnych rund.

Info: Michał Fiejka

* Podział na klasy wg. pojemności uzależniony jest od ilości załóg (min 5)