TERENOWO.PL to założony w 2007 roku portal motoryzacyjny poświęcony pojazdom i sportom off-roadowym. Popieramy wyłącznie legalną jazdę w terenie, sprzeciwiając się bezmyślnemu niszczeniu przyrody, rozjeżdżaniu szlaków turystycznych i płoszeniu zwierząt. Chcesz pokazać, jakim jesteś off-roaderem? Zapisz się na rajd i stań do rywalizacji z innymi zawodnikami.
Tylko jeden dzień (jak za starych czasów RMPST). Tylko i aż dwa oesy (każdy pokonywany dwukrotnie) o długości ponad 30 km. W upalną, lipcową niedzielę czołowi zawodnicy polskiego cross-country zmierzyli swe siły w krótkiej, ale intensywnym rajdzie Polskie Safari w Przasnyszu, który klasyfikowany jest jako 4. runda Rajdowych Mistrzostw Polski Samochodów Terenowych, 4. runda Pucharu Polski Samochodów Terenowych oraz 4. runda Pucharu Polski w Rajdach Baja 2017.
Już na pierwszym z oesów doszło do ważnego rozstrzygnięcia wśród zawodników RMPST. Silnik Toyoty Hilux Pawla Molgo i Rafała Martona stracił cały olej, eliminując jedną z faworyzowanych załóg z walki. A ta zapowiadała się fascynująco, o czym świadczył idealny wynik remisowy, jaki osiągnęli Mirek Zapletal i Bartek Momot w Fordzie F150 oraz Marcin Łukaszewski i Magda Duhanik w BMW GPR Seria 1. Obie załogi przez cały dzień walczyły dosłownie ramię w ramię – na OS2 górą było polskie BMW, szybsze o 5 sek. od czeskiego Forda. Na OS3 role się odwróciły, a Zapletal i Momot objęli 13-sek. prowadzenie w „generalce”. Rozstrzygający OS4 Łukaszewski pokonał szybciej o 6 sek. od Zapletala, ale ostatecznie polska para musiała uznać wyższość aktualnego mistrza Polski. Trzecie miejsce w grupie T1 zajęli Dariusz Jedliński i Piotr Oskwarek. W pozostałych grupach RMPST triumfowali: Robert Kufel i Daniel Dymurski (T2), Grzegorz Marciniak i Krzysztof Tomczuk (TH) oraz rodzeństwo Hubert i Dominika Odejewscy (Open), którzy jednocześnie mogą pochwalić się 3. czasem w generalce.
Grupę S1 +3000 wygrał duet Bzdyl / Ślęczka, który jednocześnie był najszybszą załogą Rajdowego Pucharu Polski Samochodów Terenowych. W grupie S1 -3000 najlepsza okazała się para Marciniak/Marciniak, a w S2 – załoga Smoleński/Wilczyński, która nota bene osiągnęła 2. czas dnia wśród załóg bez licencji.
Najszybszym zawodnikiem Pucharu Polski w rajdach baja okazał motocyklista Krzysztof Jarmuż, który stoczył pasjonujący pojedynek z Tomaszem Dąbrowskim. Grupę Q4 wygrał Arek Lindner, a Q2 – Piotr Serbista. Mocno obsadzoną grupę UTV zwyciężyli Łukasz Kwaśniewski i Damian Figiel.
MM
POLSKIE SAFARI 2017 - KLASYFIKACJA rmpst | |||||
---|---|---|---|---|---|
POZ. | NR | ZESPÓŁ SAMOCHÓD | GRUPA KLASA | ŁĄCZNY CZAS | STR. LID./POP |
1. | 101 | 1 T1 |
01:21:36 | ||
2. | 102 | 2 T1 |
01:21:43 | +00:07 +00:07 |
|
3. | 116 | OPEN |
01:28:21 | +06:45 +06:38 |
|
4. | 110 | TH |
01:29:52 | +08:16 +01:31 |
|
5. | 104 | 1 T1 |
01:30:27 | +08:51 +00:35 |
|
6. | 112 | TH |
01:35:55 | +14:19 +05:28 |
|
7. | 106 | 2 T2 |
01:37:53 | +16:17 +01:58 |
|
8. | 114 | OPEN |
01:39:16 | +17:40 +01:23 |
|
9. | 111 | TH |
01:39:25 | +17:49 +00:09 |
|
10. | 108 | 2 T2 |
01:40:50 | +19:14 +01:25 |
|
11. | 107 | 2 T2 |
01:41:09 | +19:33 +00:19 |
|
12. | 115 | OPEN |
01:49:51 | +28:15 +08:42 |
|
13. | 105 | 1 T2 |
01:52:21 | +30:45 +02:30 |
POLSKIE SAFARI 2017 - KLASYFIKACJA RPPST | |||||
---|---|---|---|---|---|
POZ. | NR | ZESPÓŁ SAMOCHÓD | GRUPA KLASA | ŁĄCZNY CZAS | STR. LID./POP |
1. | 201 | S1 +3000 |
01:34:42 | ||
2. | 211 | S2 | 01:37:52 | +03:10 +03:10 |
|
3. | 204 | S1 +3000 |
01:38:15 | +03:33 +00:23 |
|
4. | 203 | S1 +3000 |
01:39:52 | +05:10 +01:37 |
|
5. | 209 | S2 | 01:40:03 | +05:21 +00:11 |
|
6. | 216 | S2 | 01:44:42 | +10:00 +04:39 |
|
7. | 217 | S2 | 01:46:19 | +11:37 +01:37 |
|
8. | 205 | S1 -3000 |
01:47:48 | +13:06 +01:29 |
|
9. | 214 | S2 | 01:48:39 | +13:57 +00:51 |
|
10. | 202 | S1 -3000 |
01:49:11 | +14:29 +00:32 |
|
11. | 218 | S2 | 01:59:13 | +24:31 +10:02 |
|
12. | 219 | S2 | 02:01:00 | +26:18 +01:47 |
|
13. | 220 | S2 | 02:03:28 | +28:46 +02:28 |
|
14. | 207 | S1 +3000 |
02:21:48 | +47:06 +18:20 |
|
15. | 215 | S2 | 02:24:07 | +49:25 +02:19 |
POLSKIE SAFARI 2017 - KLASYFIKACJA PPRB | |||||
---|---|---|---|---|---|
POZ. | NR | ZESPÓŁ SAMOCHÓD | GRUPA KLASA | ŁĄCZNY CZAS | STR. LID./POP |
1. | 3 | M | 01:30:22 | ||
2. | 22 | UTV | 01:30:44 | +00:22 +00:22 |
|
3. | 7 | Q4 | 01:31:17 | +00:55 +00:33 |
|
4. | 1 | M | 01:31:46 | +01:24 +00:29 |
|
5. | 20 | UTV | 01:33:35 | +03:13 +01:49 |
|
6. | 18 | UTV | 01:35:10 | +04:48 +01:35 |
|
7. | 11 | Q4 | 01:35:18 | +04:56 +00:08 |
|
8. | 12 | Q4 | 01:35:36 | +05:14 +00:18 |
|
9. | 14 | Q4 | 01:36:49 | +06:27 +01:13 |
|
10. | 25 | UTV | 01:39:11 | +08:49 +02:22 |
|
11. | 21 | UTV | 01:40:19 | +09:57 +01:08 |
|
12. | 4 | Q2 | 01:41:41 | +11:19 +01:22 |
|
13. | 24 | UTV | 01:45:30 | +15:08 +03:49 |
|
14. | 5 | Q2 | 01:51:38 | +21:16 +06:08 |
|
15. | 2 | M | 01:51:40 | +21:18 +00:02 |
|
16. | 23 | UTV | 02:01:55 | +31:33 +10:15 |
|
17. | 15 | Q4 | 02:05:13 | +34:51 +03:18 |
|
18. | 9 | Q4 | 02:07:10 | +36:48 +01:57 |
|
19. | 6 | Q2 | 02:10:42 | +40:20 +03:32 |
|
20. | 16 | UTV | 02:17:43 | +47:21 +07:01 |
|
21. | 19 | UTV | 06:45:43 | +05:15:21 +04:28:00 |