RemX - Pogromca Smoków

Auto to niezwyczajne. Skrzyżowanie Forda Bronco i Unimoga (oraz kilku innych terenówek), okraszone rajdowym wyposażeniem i odpowiednimi podzespołami, zaowocowało narodzinami zupełnie unikatowego Smoka, a konkretnie RemX-a, którym w sezonie 2012 startować będą Remigiusz i Agata Moenertowie wspierani przez markę More 4x4. Malowaniem auta i jego doposażeniem zajął się serwis Expedycja.pl.

RemX-a trudno porównać do jakiejkolwiek terenówki jeżdżącej po polskich bezdrożach (a przynajmniej o podobnym projekcie nigdy nie słyszeliśmy). Przed rozpoczynającym się już wkrótce sezonem auto na dodatek zyskało nowy „make-up”, który uczynił go jeszcze bardziej atrakcyjnym. I groźnym.

Ekstremalna rajdówka została zbudowana na ramie Forda Bronco. Napędza ją także silnik Bronco – 186-konna jednostka V6, dysponująca momentem 331 Nm. I tu kończy się „czystość gatunkowa” auta… Resztę tworzą części zaczerpnięte z pojazdów najróżniejszych marek. Najciekawiej prezentuje się zwłaszcza układ napędowy, w którym sprzęgło Mazdy połączono ze skrzynią biegów Mitsubishi, reduktorem Borg Warnera i… mostami Unimoga 410. Wbrew pozorom wszystkie podzespoły chcą ze sobą współpracować! Auto nie tylko „radzi” sobie w terenie, ale przy okazji wielu przeszkód w ogóle nie zauważa, dysponując podniebnym prześwitem 50 cm.

W zawieszeniu wykorzystano poduszki pneumatyczne, wahacze wleczone oraz amortyzatory KING-a. Hamulce tarczowe wykonano według własnego przepisu; przy każdym z kół pracują dwa zaciski.

W odróżnieniu od większości rodzimych „monsterów” gdański Smok do walki z terenem wyposażony został w dwie wyciągarki elektryczne – wybór załogi padł na mocne More 4x4 12000 PRO, które sprawdziły się już w ubiegłym sezonie (m.in. na Zmocie Challenge), nie ulegając żadnym awariom. Gdy zapada zmrok, z pomocą Gdańszczanom przychodzą reflektory dodatkowe Ledhider.

Mimo groźnego wyglądu i – zdawałoby się – znacznych gabarytów RemX „trzyma wagę” na znakomitym poziomie – 1780 kg to jak na off-roadowe standardy waga nieomal piórkowa. A 140 km/h, do których potrafi się rozpędzić, to osiągi nieomal sprinterskie.

Załoga teamu RemX, czyli Remigiusz i Agata Moenertowie, w sezonie 2012 planuje wziąć udział w imprezach przeprawowych z cyklu Poland Trophy oraz Warmińskiego Rajdu Przeprawowego. Będziemy również mieli okazję oglądać ją na najbardziej prestiżowym rajdzie przeprawowym Polski, jakim jest Magam Trophy.

AK, fot. Expedycja.pl

Skomentuj

Upewnij się, że wymagane pola oznaczone gwiazdką (*) zostały wypełnione. Kod HTML nie jest dozwolony.