RemX - Pogromca Smoków

Auto to niezwyczajne. Skrzyżowanie Forda Bronco i Unimoga (oraz kilku innych terenówek), okraszone rajdowym wyposażeniem i odpowiednimi podzespołami, zaowocowało narodzinami zupełnie unikatowego Smoka, a konkretnie RemX-a, którym w sezonie 2012 startować będą Remigiusz i Agata Moenertowie wspierani przez markę More 4x4. Malowaniem auta i jego doposażeniem zajął się serwis Expedycja.pl.

RemX-a trudno porównać do jakiejkolwiek terenówki jeżdżącej po polskich bezdrożach (a przynajmniej o podobnym projekcie nigdy nie słyszeliśmy). Przed rozpoczynającym się już wkrótce sezonem auto na dodatek zyskało nowy „make-up”, który uczynił go jeszcze bardziej atrakcyjnym. I groźnym.

Ekstremalna rajdówka została zbudowana na ramie Forda Bronco. Napędza ją także silnik Bronco – 186-konna jednostka V6, dysponująca momentem 331 Nm. I tu kończy się „czystość gatunkowa” auta… Resztę tworzą części zaczerpnięte z pojazdów najróżniejszych marek. Najciekawiej prezentuje się zwłaszcza układ napędowy, w którym sprzęgło Mazdy połączono ze skrzynią biegów Mitsubishi, reduktorem Borg Warnera i… mostami Unimoga 410. Wbrew pozorom wszystkie podzespoły chcą ze sobą współpracować! Auto nie tylko „radzi” sobie w terenie, ale przy okazji wielu przeszkód w ogóle nie zauważa, dysponując podniebnym prześwitem 50 cm.

W zawieszeniu wykorzystano poduszki pneumatyczne, wahacze wleczone oraz amortyzatory KING-a. Hamulce tarczowe wykonano według własnego przepisu; przy każdym z kół pracują dwa zaciski.

W odróżnieniu od większości rodzimych „monsterów” gdański Smok do walki z terenem wyposażony został w dwie wyciągarki elektryczne – wybór załogi padł na mocne More 4x4 12000 PRO, które sprawdziły się już w ubiegłym sezonie (m.in. na Zmocie Challenge), nie ulegając żadnym awariom. Gdy zapada zmrok, z pomocą Gdańszczanom przychodzą reflektory dodatkowe Ledhider.

Mimo groźnego wyglądu i – zdawałoby się – znacznych gabarytów RemX „trzyma wagę” na znakomitym poziomie – 1780 kg to jak na off-roadowe standardy waga nieomal piórkowa. A 140 km/h, do których potrafi się rozpędzić, to osiągi nieomal sprinterskie.

Załoga teamu RemX, czyli Remigiusz i Agata Moenertowie, w sezonie 2012 planuje wziąć udział w imprezach przeprawowych z cyklu Poland Trophy oraz Warmińskiego Rajdu Przeprawowego. Będziemy również mieli okazję oglądać ją na najbardziej prestiżowym rajdzie przeprawowym Polski, jakim jest Magam Trophy.

AK, fot. Expedycja.pl