TERENOWO.PL to założony w 2007 roku portal motoryzacyjny poświęcony pojazdom i sportom off-roadowym. Popieramy wyłącznie legalną jazdę w terenie, sprzeciwiając się bezmyślnemu niszczeniu przyrody, rozjeżdżaniu szlaków turystycznych i płoszeniu zwierząt. Chcesz pokazać, jakim jesteś off-roaderem? Zapisz się na rajd i stań do rywalizacji z innymi zawodnikami.
SsangYong przygotowuje na wystawę w Genewie dwie premiery. Będą to modele: XLV - czyli wydłużony Tivoli o zwiększonej przestrzeni bagażowej oraz hybrydowy SIV-2 - średniej wielkości SUV klasy wyższej.
XLV, który pokazywany był we Frankfurcie jako XLV-Air, oparty jest na tej samej konstrukcji co Tivoli i posiada ten sam rozstaw osi, czyli 2.600 mm. Odróżnia się wydłużonym o 235 mm nadwoziem za słupkiem C, dzięki czemu przestrzeń bagażowa zwiększona została do robiących wrażenie 720 litrów. Przy tym wszystkim udało się zachować wyróżniające Tivoli elementy wzornicze, m.in. harmonijny projekt nadwozia, sportowy wygląd coupé i płynną linię dachu.
Celem nowego projektu było stworzenie modelu wielofunkcyjnego i wielozadaniowego dla jak najszerszej rzeszy klientów, dlatego wszechstronność XLV zaspokoi potrzeby stawiane przez najróżniejsze style życia. Kupujący XLV mogą wybrać pomiędzy 1,6-litrowym silnikiem benzynowym spełniającym normę Euro 6 a 1,6-litrowym silnikiem wysokoprężnym, ręczną lub automatyczną 6-biegową skrzynią biegów Aisin oraz napędem na dwa lub cztery koła.
SsangYong zaprezentuje także w Genewie model SIV-2 (Smart Interface Vehicle), który jest samochodem hybrydowym typu mild, napędzanym 1,5-litrowym silnikiem benzynowym z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem współpracującym z silnikiem elektrycznym o mocy 10 kW oraz akumulatorem litowo-jonowym o produktywności energetycznej 500 Wh. Zestaw ten tworzy system hybrydowy typu mild napędzany prądem 48 V, który zapewnia cichą jazdę przy obniżonym poziomie emisji CO2 i zupełnym brakiem hałasu w czasie korzystania z biegu jałowego i przy niskich prędkościach.
Nowy, przyjazny dla środowiska model koncepcyjny SsangYonga posiada lekką konstrukcję, nisko położony środek ciężkości oraz system podwozia i zawieszenia, który może dalej być rozwijany w celu stworzenia alternatywnych modeli z wydajnymi napędami takimi jak HEV, PHEV czy EV.
MM