Małysz pokazał auto na Dakar 2014. Nowa Toyota jest jeszcze mocniejsza

Malysz2014_03Adam Małysz i Rafał Marton zaprezentowali rajdową Toyotę Hilux, którą wystartują w przyszłorocznym Dakarze. W porównaniu do wersji z Dakaru 2013, obecna wersja rajdówki jest jeszcze mocniejsza.

Dla Adama Małysza będzie to trzeci start w tej imprezie. Dwa lata temu, będąc debiutantem w Dakarze, ukończył rywalizację na 37. pozycji w klasyfikacji generalnej. Przed rokiem, kiedy po raz pierwszy wystartował Toyotą Hilux w specyfikacji T1, zajął doskonałą 15. lokatę, będąc najwyżej sklasyfikowanym polskim kierowcą samochodowym.

Po Rajdzie Dakar zespół kontynuował starty w rajdach terenowych, wykorzystując tę samą Toyotę. Cały rok, choć bogaty w starty, upłynął jednak w atmosferze przygotowań do kolejnego Dakaru. Zawodnicy skoncentrowali się na  cyklu mistrzostw strefy Europy Centralnej (CEZ). Załoga Orlen Teamu wzięła udział w czterech z sześciu składających się na ten sezon eliminacji, dwukrotnie stając na najwyższym stopniu podium (Toolimpex Cup, Baja Carpathia) i raz zajmując trzecie miejsce (Baja Poland). Tym samym zespół zdeklasował konkurentów w punktacji, zdobywając mistrzostwo CEZ. To niejedyny sukces zespołu. Małysz z Martonem zajęli swoją Toyotą Hilux także drugie miejsce w Rajdowych Mistrzostwach Polski Samochodów Terenowych.

Malysz2014_02- Mamy z Rafałem Mistrzostwo CEZ i wicemistrzostwo Polski – mówił na zakończenie sezonu Małysz. - Jesteśmy zadowoleni z całego sezonu, dzięki któremu zdobyłem wiele cennego doświadczenia. Jednak to nie koniec pracy. Wciąż się uczę, więc przed nami jeszcze wiele treningów przed Rajdem Dakar 2014. Nie możemy się już doczekać.

Samochód, którym Adam Małysz i Rafał Marton wystartują w Rajdzie Dakar 2014 jest kolejną odsłoną rajdowej Toyoty Hilux Overdrive. Zawodnicy wielokrotnie podkreślali, jak wielki skok w możliwościach ścigania się w Dakarze umożliwiła im zamiana poprzedniego auta na Hiluxa. - Nie ukrywam, że jest to naprawdę rewelacyjny samochód, jesteśmy z niego bardzo dumni i zadowoleni – mówi Adam Małysz. - Przed tegorocznym startem został gruntownie przebudowany, wymieniliśmy większość części, powiększyliśmy silnik Toyoty do 5 litrów i dołożyliśmy 20 KM mocy. Ale to co cenię w tym samochodzie przede wszystkim, to niezawodność. Jest to marka i samochód najwyższej jakości. Mam nadzieję, że i w tym roku, tak jak w ubiegłym spisze się na medal i znów będziemy mieli szanse przeżywać w nim niezmierne emocje.
MM

Malysz2014_04Toyota Hilux Overdrive – dane techniczne:

- 8-cylindrowy silnik TOYOTA o pojemności 5 l
- Moc 370 KM
- Moment obrotowy 650 Nm
- Sekwencyjna 6-stopniowa skrzynia biegów
- Sprzęgło AP Racing Sinter metalik
- Felgi Evo Corse
- Opony BF Goodrich
- 2 koła zapasowe Evo Corse / BF Goodrich
- Amortyzatory Reiger
- Wymiary (dł. / szer. / wys.) 4900 mm / 2000 mm / 1750 mm
- Masa netto ok. 1937 kg

Malysz2014