Nowy LR Defender przyjedzie do nas z Indii

LR_DC100_19Wielokrotnie opisywany na naszych łamach Land Rover DC 100, czyli de facto nowy Land Rover Defender, będzie produkowany... w Indiach – dowiedział się brytyjski „Autocar”. Jedynie końcowy montaż egzemplarzy przeznaczonych na rynek europejski będzie odbywał się w Wielkiej Brytanii.

ZOBACZ TAKŻE: Land Rover DC100 – oto przyszły Defender! | Zobacz LR DC120 – oto 5-drzwiowa wersja nowego Defendera  | 6 lat wytchnienia dla miłośników Land Rovera Defendera | Land Rover DC100 Sport – duch przygody  | Land Rover DC100 – inteligentny wojownik. Nowe fakty i zdjęcia z realu | Land Rover DC100 w USA – (nieco) bardziej terenowy | LR DC100 już po tuningu! Nowy Defender wg Project Kahn

LR_DC100_01Produkcja nowego Defendera będzie zlokalizowana w fabryce Tata Motors w Pune. To już niemal pewna informacja, bowiem ujawnił ją sam szef Taty, czyli Ratan Tata w rozmowie z dziennikarzami „Autocar”. Dlaczego właśnie w Pune? Z dwóch przyczyn: po pierwsze – daje to możliwość obniżenia kosztów produkcji, a po drugie – decydująca jest bliskość rynków Azji i Pacyfiku, gdzie zdaniem analityków nowy Defender powinien się sprzedawać najlepiej.

Dla tych, którzy już zalali się łzami, mamy też dobre wiadomości. Nowy Land Rover Defender będzie budowany na ramie! – nie do końca klasycznej, ale znanej z Disco 4 i RR Sport zintegrowanej ramie nadwozia (Integrated Body-frame), która w porównaniu do aktualnych konstrukcji zostanie nieco zmodernizowana i odchudzona. Wygląd produkcyjnej wersji samochodu ma w dużym stopniu przypominać koncepcyjnego DC100, choć być może zmianie ulegnie jeszcze stylistyka świateł, kół, atrapy chłodnicy i wnętrza kabiny. Niestety istnieje duże prawdopodobieństwo (znów sięgnijcie po chusteczki...), że nowy Defender będzie używał tych samych podzespołów co indyjski crossover (a raczej minivan) Tata Aria SUV. A to nie wróży nic dobrego...
AK