Land Serwis

RFC 2008: Deszcz nagród

Ambrozja pierwszy w klasie samochodów do 2000 ccm, Płuciennik z nagrodą za "najbardziej wyjątkowy team". W "generalce" najwyżej z naszych też Jacek i Mariusz, którzy zajęli 8. lokatę. Przed chwilą oficjalnie zakończył się rajd Rainforest Challenge 2008.

Była feta, pompa, wizyta ministra Terengganu (na którym Rafał Trwoga wykonał obowiązkowego „misia”),  mnóstwo nagród i przemówień, a także słowa usprawiedliwienia i przeprosin z ust Louisa Wee za nieukończoną trasę w Twilight Zone. "Matka Natura znów z nami wygrała" - stwierdził, zapowiadając ponowny pojedynek z dżunglą w Terengganu już za rok. Pytanie tylko, ilu zawodników udzieli mu kolejnego (kosztownego) kredytu zaufania... Wśród naszych rajdowców nastroje raczej minorowe.

RFC 2008 ostatecznie zwyciężył mój osobisty faworyt - Wong "Sabah" Kok Phin (z nr 136), który również triumfował w klasie samochodów z wyciągarkami elektrycznymi. Klas, a co za tym różnorakich zwycięzców na Rainforest Challenge jest bowiem liczba niezliczona. Klasa do 2000 ccm, do 3000 ccm, powyżej 3000 ccm, z mostami portalowymi i dwie najważniejsze - aut z wyciągarkami elektrycznymi i samochodów z "mechanikami"... W każdej rozdawano nagrody za trzy pierwsze miejsca (nierzadko były to wszystkie auta w danej klasie...), więc pucharów było naprawdę sporo. A także różnorakich nagród specjalnych (wyróżnienie dostała nawet grupa skautów, którzy nie zdążyli przygotować trasy przez Strefę Mroku:). Szkoda że pucharów i medali zabrakło dla naszych samotnych Mohikaninów na quadach, o których organizator najwyraźniej... zapomniał i nawet o nich nie wspomniał! Mariusz i Rafał przyjęli to ze stoickim spokojem.

W klasie samochodów z wyciągarkami mechanicznymi, najwyższą lokatę zajął Ambrozik i Borowski, którzy uplasowali się na 5. pozycji. 8. lokatę zajęli Janaszkiewicze, 10. Płuciennik i Wolny, a 12. - Kozioł i Sitko.

Klasyfikację generalną rajdu utworzono poprzez połączenie obu klas wyciągarek. Nie było to do końca sprawiedliwe, bowiem w klasie z "elektrykami" startowało mniej samochodów i łatwiej było w niej o punkty, niż w klasie PTO. W "generalce" obok 8. lokaty Ambrozji, wywalczyliśmy ponadto miejsca 15. (Janaszkiewicze), 17. (Płuciennik), 19. (Kozioł), 23. (Oparcik).

text i foto: Arek Kwiecień / Sigma Pro
(14/12/2008)


Rainforest Challenge 2008 - wyniki:
1. Wong Kock Phin / Mak Chee Ming (Malezja – Sabah)
2. Rodney Caldwell / Bundit Samrongkanok (USA / Tajlandia)
3. Chong Yoke Sang / Gerhard Brand (Malezja / Niemcy)
4. Wong Chor Chan / Daryl Wong (Malezja - Johor)
5. Gee Len Fatt / Gee Poh Keong (Malezja - Pahang)
6. Max Skjold / Jacob Skjold (Dania)
7. Tan Chin Long / Tan Liang Yee (Malezja - Johor)
8. Jacek Ambrozik / Mariusz Borowski Placing (Polska)
9. Markus Oszwald / Brett Macnamara (Austria / Australia)
10. Wan Md Sulaiman Idris / Mizon Awang (Malezja - Terengganu)
11. Sean Hameed / Rushiran Silva (Sri Lanka)
12. Yap Boon Meed / Siva Placing (Malezja –Kuala Lumpur)
13. Badrul Hisham Shahbudin / Sohaini Samson (Malezja - Kuala Lumpur)
14. Kurdakov Andrey / Ignatenko Yuri (Rosja)
15. Marek Janaszkiewicz / Agnieszka Janaszkiewicz (Polska)
...
17. Rafał Płuciennik / Maurycy Wolny (Polska)
19. Mirosław Kozioł / Michał Sitko (Polska)
21. Marek Adamczyk / Grzegosz Bogusz (Polska)

Poniżej 2,000cc
1. Jacek Ambrozik / Mariusz Borowski (Polska)
2. Yap Boon Meed / Siva (Malezja – Kuala Lumpur)
3. Yongyut Boonruang / Anuchat Yamethongdee (Tajlandia)

2,000cc – 3,000cc (Benzyna)
1. Chong Yoke Sang / Gerhard Brand (Malezja /Niemcy)
2. Wong Chor Chan / Daryl Wong (Malezja – Johor)
3. Gee Len Fatt / Gee Poh Keong (Malezja – Pahang)

2,000cc – 3,000cc (Diesel)
1. Rodney Caldwell / Bundit Samrongkanok (USA / Tajlandia)
2. Kurdakov Andrey / Ignatenko Yuri (Rosja)
3. Niwat Thongbo / Anirud Ngamkham (Tajlandia)

Powyżej 3,000cc
1. Wong Kock Phin / Mak Chee Ming (Malezja - Sabah)
2. Max Skjold celeb news / Jacob Skjold (Dania)
3. Tan Chin Long / Tan Liang Yee (Malezja - Johor)


fot. Arek Kwiecień / Sigma Pro