Land Serwis

K2_BROWSING_IN Transgothica Maraton

Etap II Baja Gothica 2012 – prawdziwe cross country

Drugi dzień rajdu Baja Gothica upłynął pod znakiem pięknej pogody i zaciętej rywalizacji na trasie.

Trzy odcinki specjalne dostarczyły zawodnikom  i kibicom pełen pakiet rajdowych emocji. Szybkie  sekcje  wymagały bardzo dokładnej nawigacji i nie wybaczały błędów w technice jazdy. Przekonał się o tym „Erni” - lider klasyfikacji - który nie docenił jednego z zakrętów na trasie. Quad uległ destrukcji i walka o pierwsze miejsce rozpoczęła się od początku. Również Agnieszka Januszewska miała celeb gossip pecha na ostatniej prostej przed metą odcinka drugiego. Jej quad w wyniku gwałtownego manewru został pozbawiony koła. Ukręcone przeguby w jednym z pojazdów braci Janiaków rozbiły rodzinny team. Na trudnej leśnej trasie problemy mieli również motocykliści. Były doniesienia o kliku niegroźnych upadkach w tej grupie.

W grupie samochodów trwa wyrównana walka we wszystkich klasach. Organizator z satysfakcją odnotował informacje od  zawodników o malowniczej trasie i prawdziwie crossowym charakterze Baja Gothica. - To według nas pierwszy rajd (poza FIA CEZ) z trasami cross country, czyli odpowiedni dla samochodów typu T1 i T2 z mniejszym skokiem zawieszenia – mówi Ewa Matkowska, pilotka Pokraka. - Tutejsze trasy są bardzo szybkie, bez większych przeszkód terenowych, zdalnie monitorowane, a przede wszystkim bardzo urokliwe!

Po sobotnich zmaganiach na prowadzeniu w samochodowej klasie Open jest Aleksander Szandrowski i Rafał Płuciennik; w klasie Sport  liderem jest załoga Wilka – Wojciech Tolak i Maciej Szurkowski, ale na plecach czuje oddech Jurka Bodziocha i Dominiki Odejewskiej. Wśród „osiek” prowadzi Maciek Albinowski, a w klasie quadów 4K – Mateusz Rozwadowski. Najszybszym motocyklistą jest Włodzimierz Król.

Joanna Staniszewska, AK, fot. Robert Mazur

Baja Gothica 2012 - wyniki po etapie II:

Miejsce Kierowca/
Pilot
Prolog Etap I Etap II Wynik
PS 1 PS 2 PS 3 PS 4
1 Aleksander Szandrowski/Rafał Płuciennik 02:26'01 57:11'00 1:07:30
(+2)
1:03:00 49:28'00 3:59:09
2 Mateusz Rozwadowski/ 02:24'09 53:12'00 1:14:50
(+3)
1:06:00 49:46'00 4:06:48
3 Wojciech Tolak/Maciej Szurkowski 02:44'06 57:28'00 1:11:20
(+4)
1:08:56 51:50'00 4:13:34
4 Jurek Bodzioch/Dominika Odejewska 02:32'01 54:11'00 1:11:25
(+5)
1:05:00 1:00:10 4:15:46
5 Maciej Albinowski/ 02:20'01 57:25'00 1:05:25
(+14)
1:03:00 1:03:57 4:23:47
6 Sebastian Ciuła/Łukasz Schleiss 02:49'07 57:18'00 1:17:50
(+4)
1:12:36 54:13'00 4:25:57
7 Marek Perek/Marcin Michalak 02:37'05 53:22'00 1:18:59
(+11)
1:07:03 56:06'00 4:26:30
8 Gerard Jenczyk/ 02:49'01 1:03:41 1:17:55
(+3)
1:10:17 54:10'00 4:29:03
9 Grzegorz Kuna/ - 1:03:15 1:17:30
(+2)
1:14:38 57:19'00 4:34:42
10 Krystian Kuna/ - 1:03:05 1:17:25
(+4)
1:14:30 57:23'00 4:36:23
11 Rafał Chodera/Paweł Kołodziejski - 1:06:04 1:18:50
(+5)
1:14:35 55:54'00 4:40:23
12 Paweł Matkowski/Ewa Matkowska 02:26'06 55:09'00 1:19:25
(+12)
1:09:39 1:06:36 4:42:49
13 Piotr Białkowski/Marek Janków 02:50'01 2:03:45 1:13:44
(+6)
1:11:00 51:08'00 5:25:37
14 Tomasz Lemański/Łukasz Kołakowski 02:37'05 1:30:29 1:14:30
(+7)
1:39:10 55:08'00 5:26:17
15 Włodzimierz Król/ 02:53'06 1:20:00 1:31:40
(+9)
1:24:12 1:01:36 5:26:28
16 Kalisz Dariusz/Chojnacki Mariusz 02:51'06 1:16:21 1:33:25
(+11)
1:23:42 1:04:16 5:28:44
17 Nicolas Scaut/ 02:40'02 1:27:26
(+30)
1:24:02
(+6)
1:40:40 1:03:35 6:11:43
18 Marek Pieczyński/Krzysztof Kozłowski 03:38'01 1:30:50 1:46:15
(+6)
1:36:57 1:12:55 6:12:58
19 Slawek Tomczak 'tomus'/ 02:29'07 1:28:12
(+30)
1:24:00
(+10)
1:40:48 1:03:41 6:16:41
20 Joanna Modrzewska/ 02:41'09 1:25:23
(+30)
1:21:40
(+6)
1:18:04 1:36:45 6:17:52
21 Artur Żbikowski/ 02:41'08 1:25:19
(+30)
1:21:50
(+6)
1:18:08 1:36:49 6:18:06
22 Pawel Dezakowski/ 02:15'01 1:26:37 1:23:25
(+9)
2:27:20 1:03:55 6:30:17
23 Michalina Rybak/ 03:02'06 1:26:26 1:25:20
(+5)
2:29:30 1:04:07 6:30:23
24 Maciek Janiak/ 02:22'06 1:00:30 1:18:20
(+10)
1:23:10 51:58'00 AWARIA
25 Marcin Latoszek/ 02:36'06 1:25:17
(+30)
1:21:45
(+11)
1:20:20 1:36:47  
26 Grzegorz Stępień/ - 2:03:24 1:35:32
(+8)
1:39:06 1:11:08 AWARIA
27 Tomasz Kurdziel/ - 2:03:23 1:35:30
(+12)
1:39:05 1:11:08 AWARIA
28 Piotr Chwieśko/ 02:59'05 2:40:25 1:31:20
(+8)
1:25:10 1:13:59  
29 Michał Janiak/ 02:27'09 1:00:36 1:18:30 - - AWARIA
30 Agnieszka Januszewska/mistica 03:33'00 1:13:40 1:41:15 - - AWARIA
31 Mariusz Sipa ERNI/ 02:27'01 50:03'00 - - - AWARIA
32 Radosław Gniot/ 02:30'04 1:13:50 - - -  
33 Michal Kowalczyk/ 02:47'08 1:13:58 - - -  
34 Remigiusz Klonowski/Andrzej Leciejewski - 1:39:15 - - - AWARIA

Inne zmoty:

  • Mitsubishi Pajero Evolution (2004)
    Mitsubishi Pajero Evolution (2004)

    Zespół Mitsubishi jest jednym z głównych faworytów rozpoczynającego się już za kilka dni Rajdu Telefonica-Dakar 2004. Auta spod znaku trzech diamentów zwyciężały w tym rajdzie ośmiokrotnie, w tym przez trzy ostatnie lata z rzędu. Za każdym razem były to modele Pajero – odpowiednio zmodernizowane i przystosowane do trudnych warunków panujących na pustyni. Przed rokiem zwyciężył Japończyk Hiroshi Masuoka, który startował bardzo „świeżym” wówczas Mitsubishi Pajero Evolution. W tym roku model ten przeszedł kolejne modyfikacje, które poddano próbie morderczych testów.

  • Jeep Wrangler 4.0 (2003) - Wojciech Polowiec
    Jeep Wrangler 4.0 (2003) - Wojciech Polowiec

    - Po szaleństwach w piasku i błocie postanowiłem sprawdzić, jak moja nowiutka Toyota RAV-4 poradzi sobie z niewielkim jeziorkiem. Wjechałem do wody, auto chwilę jeszcze mieliło kołami, po czym bezradnie ugrzęzło. Do środka zaczęła wlewać się woda. Zmieniarka płyt zarzęziła i znieruchomiała. "Ciekawe, czy uznają mi gwarancję?" - pomyślałem w duchu... - wspomina po sześciu latach Wojciech Polowiec, obecnie jeden z najlepszych polskich kierowców startujących w rajdach ekstremalnych.

  • Mały rycerz, czyli Jimik z potencjałem wg PROXCARS
    Mały rycerz, czyli Jimik z potencjałem wg PROXCARS
    Seryjne Suzuki Jimny to jeden z nielicznych już samochodów, który z czystym sumieniem wciąż może być nazywany terenówką (a nie SUV-em), o czym decyduje fabryczne zastosowanie m.in. reduktora czy sztywnych mostów. Nieprzypadkowo więc Jimny jest zarazem wdzięcznym materiałem do budowy prawdziwej zmoty przeprawowej, którą można zrealizować w najprzeróżniejszych wariantach. Serwis PROXCARS Adama Szelerskiego, znanego m.in. z budowy słynnej Kopary, opuścił niedawno taki właśnie ciekawie zmotany „Jimik”. Z dużym potencjałem!
  • Grat 2 (2009) - Robert Kufel i Dominik Samosiuk
    Grat 2 (2009) - Robert Kufel i Dominik Samosiuk
    Sztywna rama, mocny silnik, mosty portalowe i mechaniczna wyciągarka – taki dotąd obowiązywał przepis na idealną terenówkę przeprawową. Grat 2 należący do Robert Kufla, a skonstruowany przez jego pilota, Dominika Samosiuka, otwiera jednak zupełnie nowy rozdział w off-roadowej książce kucharskiej. Ryzyko budowy nowego auta według zupełnie nowej receptury opłaciło się, czego dowodem są zwycięstwa w Magam Trophy 2009 i Transgothica Maraton 2009, a także bardzo dobre wyniki w Pucharze Polski, Poland Trophy czy rajdzie Drezno-Wrocław. Przyszłość należy do „Kuflowozów” – tę opinię słyszy się coraz częściej.
  • Range Rover Adventure Factory (2007) - z kuźni Kowala
    Range Rover Adventure Factory (2007) - z kuźni Kowala
    Malezyjska dżungla – tropikalny upał, nieprawdopodobna wilgotność powietrza, niemal nieustannie padający deszcz, zwały błota zalegające pod kołami samochodu. Aby auto przetrwało w takich warunkach, a co więcej niezawodnie służyło swojej załodze, musi w tym celu zostać odpowiednio przygotowane. W krakowskim Land Serwisie przebudowano trzy Range Rovery, które od kilka tygodni stacjonują w Malezji.
  • Tomcat Piotra Kowala (2008) - Born to be wild
    Tomcat Piotra Kowala (2008) - Born to be wild
    Takiego Tomcata jeszcze w Polsce nie było. Piotrek Kowal, którego ostatnio częściej można było zobaczyć za sterami stareńkiego już „ES-a”, na rajd Drezno-Wrocław przygotował nowiutkiego Tomcata z 5-litrowym silnikiem o mocy prawie 300 KM, którym wystartuje w parze z Andrzejem Derengowskim. A jak wiadomo, Tomcaty lubią zwyciężać na tym rajdzie...