Genewa 2012: Ford Kuga – otwarty na zawołanie

Nowy Ford Kuga, który debiutuje w Genewie, prezentuje nowe oblicze oraz funkcjonalności. Przy jego projektowaniu nacisk położono przede wszystkim na praktyczne funkcje, jak otwieranie bagażnika ruchem nogi czy składanie tylnych foteli za pomocą jednego przycisku.

Do nowych technologii Forda, które zastosowano w nowym Kuga, zaliczyć trzeba przede wszystkim elektryczne i bezdotykowe otwieranie/zamykanie drzwi bagażnika. By otworzyć lub zamknąć bagażnik wystarczy wykonać odpowiedni ruch nogą pod tylnym zderzakiem (więcej na ten temat: Genewa 2012: nowy Ford Kuga – do hipermarketu jak znalazł).

Ponadto model wyposażony będzie w SYNC - zaawansowany, sterowany głosem, system komunikacji samochodowej Forda, z funkcją Emergency Assistance uaktywniającą się po aktywacji poduszki powietrznej lub odcięciu pompy paliwowej. Pokładowy GPS oraz system łączności Bluetooth zapewniają telefoniczne połączenie z operatorem służb ratunkowych. Otrzymuje on komunikat o wypadku, nadany w odpowiednim dla danego miejsca języku, oraz współrzędne położenia pojazdu.

Do dyspozycji kierowcy Ford oddaje również szereg technologii ułatwiających prowadzenie pojazdu: Active Park Assist, czyli system wspomagający parkowanie równoległe, Blind Spot Information System, czyli sygnalizację pojawienia się innego pojazdu w martwym polu widzenia kierowcy w postaci wizualnego ostrzeżenia w lusterku informującego kierowcę o zagrożeniu.

Możliwość rozkładania tylnych siedzeń (jednym przyciskiem) sprawia, że nowy Ford Kuga posiada bagażnik większy o 82 litry od poprzednika.

Inteligentny system AWD stale analizuje warunki jazdy z prędkością 20 razy większą niż mrugnięcie oka i automatycznie decyduje o mocy przekazywanej na poszczególne koła, zapewniając doskonałe prowadzenie pojazdu i jego przyczepność. Układ TVC, zastosowany po raz pierwszy w nowym Fordzie Focus, poprawia dynamikę jazdy i stabilność na zakrętach.

Nowy Ford Kuga dostępny będzie ze 140- i 163-konnymi wersjami popularnego, 2,0-litrowego silnika TDCi i automatyczną skrzynią biegów Ford Powershift (opcja) oraz 1,6-litrową benzynową jednostką napędową EcoBoost, już dostępną w modelach Ford Focus i Ford C-MAX – zapewniającą imponujący moment obrotowy oraz niskie zużycie paliwa.

Nowy Ford Kuga będzie jednym z dziesięciu samochodów Forda produkowanych na platformie C, tej samej, co nowy Ford Focus. Do europejskich salonów sprzedaży trafi pod koniec 2012 roku.
MM