TERENOWO.PL to założony w 2007 roku portal motoryzacyjny poświęcony pojazdom i sportom off-roadowym. Popieramy wyłącznie legalną jazdę w terenie, sprzeciwiając się bezmyślnemu niszczeniu przyrody, rozjeżdżaniu szlaków turystycznych i płoszeniu zwierząt. Chcesz pokazać, jakim jesteś off-roaderem? Zapisz się na rajd i stań do rywalizacji z innymi zawodnikami.
O 1 sekundę wyprzedził aspirujący do tytułu mistrza Polski Marcin Łukaszewski kierowcę, który jest obrońcą owego tytułu, czyli Pawła Molgo, na prologu rajdu Baja Inter Cars w Szprotawie. Nazwisko zawodnika, który zwycięży Rajdowe Mistrzostw Polski Samochodów Terenowych Anno Domini 2015, poznamy już za 2 dni.
Krótka, 6-kilometrowa trasa prologu nie sprawiła większych trudności załog - najlepsi pokonywali ją w niecałe 5 minut. Zaliczenie rozgrzewki pozwolało rozpoznać warunki panujące na poligonie i opracować strategię na jutro. - Trasa była fajna, bez dziur, z dużą ilością trawy - mówi Marcin Łukaszewski. - Wygraliśmy prolog, więc wszystko idzie po naszej myśli. Teraz zmianiamy opony, bo trochę eMTeki nas "trzymały", nie mogliśmy się rozpędzać. Jutro pojedziemy na ATekach, aby mieć lepszą trakcję. Dziękujemy za kibicowanie i pozdrawiamy!
Ze stratą 1 sekundy za Marcinem Łukaszewskim i Magdą Duhanik finiszowali Paweł Molgo i Janusz Jandrowicz, którzy aktualnie prowadzą w klasyfikacji generalnej RMPST 2015. 4. lokatę zajęli ich najgroźniejsi rywale w walce o tytuł: Piotr Białkowski i Bartosz Momot. Na najniższym stopnium podium stanęli Sławomir Wasiak i Marcin Grydziuszko.
W grupie TH również 1 sekunda dzieliła zwycięzców (Aleksandra Szandrowskiego i Rafała Płuciennika) oraz kolejną załogę w klasyfikacji rajdu (Piotra Gadomskiego i Tomasza Widerę). - Dzisiejszy prolog pojechaliśmy bardzo fajnie - komentuje Fazi". - Było szybko, a przy tym rozważnie. Dzięki temu udało nam się zająć tak dobrą lokatę. Wraz z całym RMF 4RACING Team staramy się zachować pierwszą lokatę w klasyfikacji zespołów Mistrzostw Polski. Jutro damy z siebie wszystko, aby wypaść jak najlepiej i utrzymać wynik.
W grupie T2 najlepszy wynik wykręcili Robert Kufel i Daniel Dymurski, którzy w Szprotawie czują się niemal jak w domu. Identyczny czas osiągnęli Piotr Sawicki i Piotr Binaś. W Open triumfowali osamotnieni w swej grupie Krzysztof Biegun i Aleksandra Kujawa.
Po załogach RMPST na trasę prologu ruszyły załogi z Rajdowego Pucharu Polski Samochodów Terenowych, spośród których najszybsi byli Tomasz Gołka i Filip Gołka. Drugi wynik osiągnęli Jacek Soboń i Mariusz Borowski, którzy rywalizują w słabszej (silnikowo) grupie S1 - 3000. W grupie seryjnej prolog wygrali Tomasz Stokłosa i Karol Trzebny.
Najwcześniej ze wszystkich zawodników rywalizację rozpoczęli idnydwidualiści z Pucharu Polski w Rajdach Baja. Wśród osiek zwyciężył Paweł Samek, który o... 1 sekundę wyprzedził Maćka Albinowskiego. Najszybszym motocyklistą był Sebastian Kałużny, a liderem w grupie quadów czteronapędowych został Arkadiusz Lindner. Can Am Maverick Łukasza Szymczaka i Artura Janowskiego wygrał z Polarisami i Can-Amami konkurentów.
W sobotę na zawodników czeka próba Karliki (72,2 km) oraz krótszy odcinek specjalny Szprotawa Lotnisko (20,57 km), który pokonają trzykrotnie. W niedzielę zaplanowano dwukrotny przejazd odcinka Karliki, czyli łącznie ponad 140 km ścigania.
MM
Walka do samego końca....
Posted by Grupa4x4 on 15 październik 2015
Baja Inter Cars 2015 - wyniki prologu - RMPST | |||||
Poz. | Nr | Zespół Samochód |
Grupa Klasa |
Czas | Strata |
1 | 103 | Łukaszewski/Duhanik-Persson BMW GPR Seria 1 |
T1 2 |
4:51.0 |
|
2 | 101 | Molgo/Jandrowicz Toyota Hilux Overdrive |
T1 1 |
4:52.0 |
0:01.0 0:01.0 |
3 | 108 | Wasiak/Grydziuszko Mitsubishi Pajero |
T1 2 |
4:57.0 |
0:06.0 0:05.0 |
4 | 102 | Białkowski/Momot H3 EVO III |
T1 1 |
4:59.0 |
0:08.0 0:02.0 |
5 | 109 | Porizek/Sykora H3 EVO |
T1 1 |
5:05.0 |
0:14.0 0:06.0 |
6 | 126 | Szandrowski/Płuciennik Nissan Patrol |
TH |
5:15.0 |
0:24.0 0:10.0 |
7 | 122 | Gadomski/Widera Toyota Land Cruiser |
TH |
5:16.0 |
0:25.0 0:01.0 |
8 | 123 | Antończak/Mańkowski Mitsubishi Pajero |
TH |
5:20.0 |
0:29.0 0:04.0 |
9 | 127 | Skoczeń/Ślęczka H3 EVO |
TH |
5:26.0 |
0:35.0 0:06.0 |
10 | 105 | Jedliński/Oskwarek Mitsubishi Pajero |
T1 2 |
5:27.0 |
0:36.0 0:01.0 |
11 | 107 | Jasiewicz/Pitek SAM Rally Fighter |
T1 1 |
5:32.0 |
0:41.0 0:05.0 |
=11 | 125 | Ciuła/Kołasiński Nissan Navara |
TH |
5:32.0 |
0:41.0 0:00.0 |
13 | 115 | Kufel/Dymurski Nissan Navara D40 |
T2 2 |
5:38.0 |
0:47.0 0:06.0 |
=13 | 117 | Sawicki/Binaś Toyota Land Cruise |
T2 2 |
5:38.0 |
0:47.0 0:00.0 |
15 | 110 | Kozakiewicz Polaris RZR 1000 |
T3 2 |
5:43.0 |
0:52.0 0:05.0 |
=15 | 124 | Łyżwa/Krotiuk Range Rover |
TH |
5:43.0 |
0:52.0 0:00.0 |
17 | 118 | Więcławek/Więcławek Mitsubishi Pajero V68W |
T2 2 |
5:44.0 |
0:53.0 0:01.0 |
18 | 114 | Podkalicka/Czekan Mitsubishi Pajero V88W |
T2 2 |
5:50.0 |
0:59.0 0:06.0 |
19 | 112 | Lechowicz/Solecki Nissan Navara D40 |
T2 2 |
5:52.0 |
1:01.0 0:02.0 |
20 | 128 | Biegun/Kujawa Nissan Patrol |
OPEN |
5:53.0 |
1:02.0 0:01.0 |
21 | 116 | Piec/Prochacki Nissan Navara D40 |
T2 2 |
5:54.0 |
1:03.0 0:01.0 |
22 | 106 | Janaszkiewicz/Janaszkiewicz Land Rover Discovery 3 |
T1 1 |
5:56.0 |
1:05.0 0:02.0 |
=22 | 111 | Sobiech/Kieliba Mitsubishi Pajero V88 |
T2 2 |
5:56.0 |
1:05.0 0:00.0 |
24 | 120 | Czarnecki/Bojar Nissan Navara D40 |
T2 2 |
5:59.0 |
1:08.0 0:03.0 |
25 | 119 | Małuszyńska/Małuszyński Toyota Land Cruiser 200 |
T2 2 |
6:22.0 |
1:31.0 0:23.0 |
26 | 121 | Smela/Gozdawa-Dydyński Mitsubishi Pajero V68W |
T2 2 |
6:55.0 |
2:04.0 0:33.0 |
Baja Inter Cars 2015 - wyniki prologu - RPPST | |||||
Poz. | Nr | Załoga Samochód |
Grupa Klasa |
Czas | Strata |
1 | 201 | Gołka/Gołka Jeep Wrangler |
+3000 S1 |
5:08.0 |
|
2 | 205 | Soboń/Borowski Suzuki Vitara |
-3000 S1 |
5:13.0 |
0:05.0 0:05.0 |
3 | 210 | Marciniak/Tomczuk Nissan Navara |
+3000 S1 |
5:17.0 |
0:09.0 0:04.0 |
4 | 211 | Szałkowski/Panek Nissan Patrol |
+3000 S1 |
5:21.0 |
0:13.0 0:04.0 |
5 | 209 | Żukowski/Wilk Nissan Patrol |
+3000 S1 |
5:40.0 |
0:32.0 0:19.0 |
=5 | 217 | Stokłosa/Trzebny Mitsubishi Pajero |
S2 |
5:40.0 |
0:32.0 0:00.0 |
7 | 212 | Jabłoński/Kozak Nissan Patrol |
+3000 S1 |
5:45.0 |
0:37.0 0:05.0 |
8 | 230 | Burchacki/Janik Nissan Patrol |
+3000 S1 |
5:46.0 |
0:38.0 0:01.0 |
9 | 222 | Krzywkowski/Krzywkowski Mitsubishi Pajero |
S2 |
5:51.0 |
0:43.0 0:05.0 |
=9 | 223 | Goleniewski/Król Mitsubishi Pajero |
S2 |
5:51.0 |
0:43.0 0:00.0 |
=9 | 229 | Stokłosa/Sidorowicz Mitsubishi Pajero |
S2 |
5:51.0 |
0:43.0 0:00.0 |
12 | 215 | Liczycki/Komar Grat 2 |
+3000 S1 |
5:52.0 |
0:44.0 0:01.0 |
13 | 202 | Manejkowski/Wruszak Mitsubishi Pajero |
+3000 S1 |
5:56.0 |
0:48.0 0:04.0 |
=13 | 219 | Łukasik/Szulowski Jeep Wrangler |
S2 |
5:56.0 |
0:48.0 0:00.0 |
15 | 214 | Michrowski/Wiśniewski Jeep Wrangler |
+3000 S1 |
5:57.0 |
0:49.0 0:01.0 |
16 | 204 | Andrzejewski/Radomski Sam Rumburak |
-3000 S1 |
5:58.0 |
0:50.0 0:01.0 |
17 | 218 | Zarycki/Michalski Nissan Patrol |
S2 |
5:59.0 |
0:51.0 0:01.0 |
18 | 203 | Bugajski/Nowak Nissan Patrol |
-3000 S1 |
6:00.0 |
0:52.0 0:01.0 |
=18 | 206 | Obroślak/Boguń Mitsubishi Pajero |
-3000 S1 |
6:00.0 |
0:52.0 0:00.0 |
=18 | 224 | Wiatr/Szczygieł Mitsubishi Pajero |
S2 |
6:00.0 |
0:52.0 0:00.0 |
21 | 216 | Wójcik/Franczyk Range Rover Vogue 4.0 |
+3000 S1 |
6:04.0 |
0:56.0 0:04.0 |
22 | 227 | Gadaj/Gadaj Mitsubishi Pajero |
S2 |
6:05.0 |
0:57.0 0:01.0 |
23 | 228 | Marciniak/Błaszczak Mitsubishi Pajero |
S2 |
6:08.0 |
1:00.0 0:03.0 |
24 | 208 | Grabowski/Błachnio Suzuki Vitara |
-3000 S1 |
6:11.0 |
1:03.0 0:03.0 |
=24 | 220 | Łytkowski/Jazic Nissan Patrol |
S2 |
6:11.0 |
1:03.0 0:00.0 |
26 | 225 | Piluch/Pawłowski Mitsubishi Pajero |
S2 |
6:28.0 |
1:20.0 0:17.0 |
27 | 226 | Kucharczyk/Stachurski Mitsubishi Pajero |
S2 |
7:51.0 |
2:43.0 1:23.0 |
Baja Inter Cars 2015 - wyniki prologu - PPRB | |||||
Poz. | Nr | Załoga Samochód |
Grupa Klasa |
Czas | Strata |
1 | 7 | Samek Paweł Suzuki LTR 450 |
Q2 |
5:04.0 |
|
2 | 10 | Albinowski Maciej Yamaha Raptor 700 |
Q2 |
5:05.0 |
0:01.0 0:01.0 |
3 | 2 | Kałużny Sebastian Husaberg FE 03 |
M |
5:06.0 |
0:02.0 0:01.0 |
4 | 19 | Lindner Arkadiusz Can Am Renegade 1000 |
Q4 |
5:11.0 |
0:07.0 0:05.0 |
=4 | 11 | Bernat Adrian Can Am DS450 |
Q2 |
5:11.0 |
0:07.0 0:00.0 |
6 | 25 | Szymczak/Janowski Cam Am Maverick |
UTV |
5:13.0 |
0:09.0 0:02.0 |
7 | 26 | Lamenta/Budziło Polaris RZR 1000 |
UTV |
5:17.0 |
0:13.0 0:04.0 |
=7 | 27 | Wojnar/Wojnar Polaris RZR 1000 |
UTV |
5:17.0 |
0:13.0 0:00.0 |
9 | 29 | Piela/Sirocki Cam Am Maverick |
UTV |
5:20.0 |
0:16.0 0:03.0 |
=9 | 15 | Wojtasik Mariusz Suzuki LTR 450 |
Q2 |
5:20.0 |
0:16.0 0:00.0 |
11 | 1 | Żukowski Michał KTM EXC 500 |
M |
5:21.0 |
0:17.0 0:01.0 |
12 | 17 | Kusy Remigiusz Polaris Scrambler xp850 |
Q4 |
5:26.0 |
0:22.0 0:05.0 |
=12 | 20 | Lindner Radosław Can Am Renegade 1000 |
Q4 |
5:26.0 |
0:22.0 0:00.0 |
=12 | 24 | Bodziony Grzegorz Cam Am Renegade 1000 |
Q4 |
5:26.0 |
0:22.0 0:00.0 |
15 | 8 | Serbista Piotr Yamaha Raptor |
Q2 |
5:27.0 |
0:23.0 0:01.0 |
=15 | 16 | Ceklarz Piotr Can-Am Renegade 800 |
Q4 |
5:27.0 |
0:23.0 0:00.0 |
17 | 21 | Guzy Józef Cam Am Renegade 1000 |
Q4 |
5:28.0 |
0:24.0 0:01.0 |
18 | 4 | Zoll Michał KTM EXC 450 |
M |
5:30.0 |
0:26.0 0:02.0 |
19 | 23 | Brzeziński Grzegorz Can Am Outlander 800 |
Q4 |
5:31.0 |
0:27.0 0:01.0 |
20 | 18 | Pieron Andrzej Cam Am Renegade 1000 |
Q4 |
5:32.0 |
0:28.0 0:01.0 |
=20 | 22 | Ćwiertniewski Michał Can Am Renegade 1000 |
Q4 |
5:32.0 |
0:28.0 0:00.0 |
22 | 30 | Furman/Augustyniak Polaris RZR 1000 |
UTV |
5:42.0 |
0:38.0 0:10.0 |
23 | 3 | Zambrzycki Wojciech KTM EXC 525 EXC |
M |
5:45.0 |
0:41.0 0:03.0 |
24 | 28 | Suzin/Pielużek Polaris RZR 1000 |
UTV |
5:49.0 |
0:45.0 0:04.0 |
25 | 12 | Stefaniak Agata KTM XC 252 |
Q2 |
5:55.0 |
0:51.0 0:06.0 |
26 | 31 | Kozioł Polaris RZR |
UTV |
6:01.0 |
0:57.0 0:06.0 |
27 | 9 | Bernat Adrian Can Am DS450 |
Q2 |
9:05.0 |
4:01.0 3:04.0 |