TERENOWO.PL to założony w 2007 roku portal motoryzacyjny poświęcony pojazdom i sportom off-roadowym. Popieramy wyłącznie legalną jazdę w terenie, sprzeciwiając się bezmyślnemu niszczeniu przyrody, rozjeżdżaniu szlaków turystycznych i płoszeniu zwierząt. Chcesz pokazać, jakim jesteś off-roaderem? Zapisz się na rajd i stań do rywalizacji z innymi zawodnikami.
Zapowiadana od dawna premiera Audi Q3 stała się faktem. Nowy SUV z Ingolstadt wjeżdża na rynek z zadaniem pokonania bestsellerowego BMW X1.
Audi Q3 zbudowane zostało na platformie Volkswagena Tiguana. Dostępne będzie z napędem 4x4 (Haldex) lub – jako tańsza opcja - z napędem tylko na przednie koła.
Pod względem stylistyki nadwozia samochód wyraźnie rozpoznawalny jest jako członek rodziny „Q”. Z przodu - muskularny grill, klinowy kształt reflektorów i duże wloty powietrza; boczna powierzchnia poniżej szyb dzielona jest charakterystyczną linią tornado; pokrywa bagażnika umocowana jest podobnie jak u starszych braci Q5 i Q7.
Auto ma 4,39 m długości, 1,83 m szerokości i 1,60 m wysokości, wliczając relingi dachowe. Jego współczynnik oporu powietrza to 0,32. Ciekawostką jest, że pokrywa silnika i pokrywa tylna wykonane są z aluminium. Dzięki temu w wersji z napędem na przednie koła masa nowego Audi to tylko 1.500 kilogramów.
Na początku Audi Q3 wejdzie na rynek z trzema jednostkami napędowymi - dwoma silnikami benzynowymi i jednym silnikiem TDI. Kolejna jednostka wysokoprężna zostanie wprowadzona trochę później. Wszystkie silniki są czterocylindrowe, a ich pojemność wynosi 2 litry. Gwarantują wysoką wydajność oraz moment obrotowy od 280 do 380 Nm.
Silniki 2.0 TFSI dysponują mocą 125 kW (170 KM) i 155 kW (211 KM). W mocniejszej wersji Audi Q3 będzie przyspieszało od zera do 100 km/h w 6,9 sekundy i osiągnie prędkość maksymalną 230 km/h. Silnik 2.0 TDI dysponuje mocą 130 kW (177 KM), a nieco później pojawi się jednostka o mocy 103 kW (140 KM). We współpracy z napędem na przednie koła motor 140 KM będzie zużywać średnio mniej niż 5,2 litra paliwa na 100 km.
Obie jednostki TFSI i najmocniejszy TDI współpracują z napędem na wszystkie koła - quattro. W Audi Q3 z systemem stabilizacji toru jazdy ESP zintegrowana jest elektroniczna blokada poprzeczna, która reguluje rozkład momentu obrotowego na koła przez ledwo wyczuwalne hamowanie. Na życzenie dostępny będzie w przyszłości asystent ruszania i asystent podjazdu.
Q3 z silnikiem 2.0 TDI o mocy 103 kW (140 KM) i napędem na przednie koła oraz jednostka 2.0 TFSI quattro o mocy 125 kW (170 KM) wyposażone są w manualną skrzynię 6-biegową. Natomiast silniki TDI o mocy 130 kW (177 KM) i TFSI o mocy 155 kW (211 KM) współpracują z napędem quattro i dynamiczną 7-biegową przekładnią S-tronic, obsługiwaną na życzenie za pomocą dźwigienek przy kierownicy. Jeżeli kierowca wybierze w systemie Audi drive select tryb „efficiency” podczas fazy wybiegu podwójne sprzęgło jest rozłączone i pozwala Q3 toczyć się swobodnie, co zmniejsza jeszcze zużycie paliwa.
Audi Q3 zejdzie z taśmy produkcyjnej z 16-calowymi obręczami kół ze stopu metali lekkich oraz oponami w rozmiarze 215/65, najmocniejsze wersje silnikowe występują z 17-calowymi obręczami. Na życzenie można zamówić koła o średnicy od 17 do 19 cali. 17-centrymetrowy prześwit nie rzuca na kolana, ale umożliwi jazdę w bardziej zróżnicowanym terenie.
Wnętrze Q3, które wyraźnie inspirowane było modelem A1, zostało oczywiście komfortowo wyposażone, a lista opcji ciągnie się niemal w nieskończoność. Wśród nich jest m.in. kolorowy wyświetlacz wielkości do 7-cali, komputer pokładowy z programem „efficiency”, pakiet oświetlenia wykorzystujący diody, szklany dach panoramiczny, pakiet schowków, kluczyk komfortowy z możliwością wygodnego dostępu do pojazdu i uruchamianiem silnika za pomocą przycisku czy dwustrefowa klimatyzacja automatyczna. Bogata oferta Infotainment obejmuje m.in. system nawigacji z twardym dyskiem, MMI Navigation plus oraz Bose Surround Sound System z efektownie podświetlonym głośnikiem niskotonowym z przodu, telefon samochodowy z Bluetooth i hotspotem Wi-Fi, dzięki któremu Q3 potrafi łączyć się w pełni z Internetem.
W bagażniku Audi Q3 zmieści się sprzęt rekreacyjny i sportowy. Jego pojemność to 460 litrów, składając tylne siedzenia można ją zwiększyć do 1365 litrów. Samochód jest przystosowany do holowania przyczepy o masie do 2,0 ton.
Q-trójka produkowana będzie w hiszpańskim Martorell koło Barcelony. Polskich cen jeszcze nie znamy, ale za granicą (Niemcy) najtańsze wersje mają kosztować minimum 29900 Euro.
AK
Audi Q3 zbudowane zostało na platformie Volkswagena Tiguana. Dostępne będzie z napędem 4x4 (Haldex) lub – jako tańsza opcja - z napędem tylko na przednie koła.
Pod względem stylistyki nadwozia samochód wyraźnie rozpoznawalny jest jako członek rodziny „Q”. Z przodu - muskularny grill, klinowy kształt reflektorów i duże wloty powietrza; boczna powierzchnia poniżej szyb dzielona jest charakterystyczną linią tornado; pokrywa bagażnika umocowana jest podobnie jak u starszych braci Q5 i Q7.
Auto ma 4,39 m długości, 1,83 m szerokości i 1,60 m wysokości, wliczając relingi dachowe. Jego współczynnik oporu powietrza to 0,32. Ciekawostką jest, że pokrywa silnika i pokrywa tylna wykonane są z aluminium. Dzięki temu w wersji z napędem na przednie koła masa nowego Audi to tylko 1.500 kilogramów.
Na początku Audi Q3 wejdzie na rynek z trzema jednostkami napędowymi - dwoma silnikami benzynowymi i jednym silnikiem TDI. Kolejna jednostka wysokoprężna zostanie wprowadzona trochę później. Wszystkie silniki są czterocylindrowe, a ich pojemność wynosi 2 litry. Gwarantują wysoką wydajność oraz moment obrotowy od 280 do 380 Nm.
Silniki 2.0 TFSI dysponują mocą 125 kW (170 KM) i 155 kW (211 KM). W mocniejszej wersji Audi Q3 będzie przyspieszało od zera do 100 km/h w 6,9 sekundy i osiągnie prędkość maksymalną 230 km/h. Silnik 2.0 TDI dysponuje mocą 130 kW (177 KM), a nieco później pojawi się jednostka o mocy 103 kW (140 KM). We współpracy z napędem na przednie koła motor 140 KM będzie zużywać średnio mniej niż 5,2 litra paliwa na 100 km.
Obie jednostki TFSI i najmocniejszy TDI współpracują z napędem na wszystkie koła - quattro. W Audi Q3 z systemem stabilizacji toru jazdy ESP zintegrowana jest elektroniczna blokada poprzeczna, która reguluje rozkład momentu obrotowego na koła przez ledwo wyczuwalne hamowanie. Na życzenie dostępny będzie w przyszłości asystent ruszania i asystent podjazdu.
Q3 z silnikiem 2.0 TDI o mocy 103 kW (140 KM) i napędem na przednie koła oraz jednostka 2.0 TFSI quattro o mocy 125 kW (170 KM) wyposażone są w manualną skrzynię 6-biegową. Natomiast silniki TDI o mocy 130 kW (177 KM) i TFSI o mocy 155 kW (211 KM) współpracują z napędem quattro i dynamiczną 7-biegową przekładnią S-tronic, obsługiwaną na życzenie za pomocą dźwigienek przy kierownicy. Jeżeli kierowca wybierze w systemie Audi drive select tryb „efficiency” podczas fazy wybiegu podwójne sprzęgło jest rozłączone i pozwala Q3 toczyć się swobodnie, co zmniejsza jeszcze zużycie paliwa.
Audi Q3 zejdzie z taśmy produkcyjnej z 16-calowymi obręczami kół ze stopu metali lekkich oraz oponami w rozmiarze 215/65, najmocniejsze wersje silnikowe występują z 17-calowymi obręczami. Na życzenie można zamówić koła o średnicy od 17 do 19 cali. 17-centrymetrowy prześwit nie rzuca na kolana, ale umożliwi jazdę w bardziej zróżnicowanym terenie.
Wnętrze Q3, które wyraźnie inspirowane było modelem A1, zostało oczywiście komfortowo wyposażone, a lista opcji ciągnie się niemal w nieskończoność. Wśród nich jest m.in. kolorowy wyświetlacz wielkości do 7-cali, komputer pokładowy z programem „efficiency”, pakiet oświetlenia wykorzystujący diody, szklany dach panoramiczny, pakiet schowków, kluczyk komfortowy z możliwością wygodnego dostępu do pojazdu i uruchamianiem silnika za pomocą przycisku czy dwustrefowa klimatyzacja automatyczna. Bogata oferta Infotainment obejmuje m.in. system nawigacji z twardym dyskiem, MMI Navigation plus oraz Bose Surround Sound System z efektownie podświetlonym głośnikiem niskotonowym z przodu, telefon samochodowy z Bluetooth i hotspotem Wi-Fi, dzięki któremu Q3 potrafi łączyć się w pełni z Internetem.
W bagażniku Audi Q3 zmieści się sprzęt rekreacyjny i sportowy. Jego pojemność to 460 litrów, składając tylne siedzenia można ją zwiększyć do 1365 litrów. Samochód jest przystosowany do holowania przyczepy o masie do 2,0 ton.
Q-trójka produkowana będzie w hiszpańskim Martorell koło Barcelony. Polskich cen jeszcze nie znamy, ale za granicą (Niemcy) najtańsze wersje mają kosztować minimum 29900 Euro.
AK