Legacy Power Wagon – dziarski staruszek

img_4716Nie raz już wyznawaliśmy na łamach Terenowo.pl naszą miłość do odnowionych, a jednocześnie przebudowanych terenówek, która nie są tylko odrestaurowanymi klasykami, ale powołanymi do życia nowymi pojazdami o klasycznej aparycji i nowoczesnym wyposażeniu. Niedawno prezentowaliśmy Wam urodziwe dzieło Icona 4x4 – Icon Dodge D200, ale Legacy Power Wagon jest jeszcze piękniejszy! Zgodzicie się z nami?

ZOBACZ TAKŻE: Icon Dodge D200 – odjechane retro | Ford Bronco z sercem Mustanga GT, czyli wesołe jest życie staruszka

Oba samochody zaprezentowane zostały na SEMA Show 2012.  Legacy Power Wagon zbudowany został w 2-osobowej firmie Legacy Classic Trucks z siedzibą w Jackson Hole, w stanie Wyoming. Samochód powstał na bazie odrestaurowanego, autentycznego Dodge'a Power Wagon (model ten był budowany w latach 1945-80), który odzyskał zewnętrzny blask (lakier – jeśli dobrze pojęliśmy – ma dożywotnią gwarancję!), a poprzez wymianę niemal wszystkich oryginalnych podzespołów i mechanizmów na współczesne komponenty stał się nowoczesną, perfekcyjnie zbudowaną terenową półciężarówką z komfortową, klimatyzowaną kabiną.

Pojazd występuje w dwóch wersjach: 2- i 4-drzwiowej. Klient firmy LCT ma możliwość samodzielnego doboru specyfikacji. Może wybierać pomiędzy 7-litrowym silnikiem Legacy Magnum V8 o mocy 425 KM i 3.9-litrowym turbodieslem Cumminsa. Skrzynia biegów może być 5-biegowym manualem (NV4500) lub 4-biegowym automatem (GM 4L85E). Do wyboru są również 3 komplety opon: Michelina, Goodyeara i Continentala.

img_4705Kilka podzespołów jest jednak narzuconych, ale któż dyskutowałby z takim wyborem? Przedni most to Dana 60, tylny to Dynatrac Pro 80; oba wyposażone są w 100-procentowe blokady. Standardem jest również reduktor Atlas o przełożeniu 3.8:1 oraz 7,5-tonowa wyciągarka.   
 
Cóż taki Power Wagon potrafi? Niemało! Zarówno 2-drzwiowa wersja z silnikiem benzynowym, automatem i na 38-calowych oponach, jak i 4-drzwiowa na benzynie, automacie i 37-calowym  ogumieniu osiągają prędkość maksymalną tylko 120 km/h, ale do „setki” rozpędzają się już w nieco ponad 6 sek. W obu ładowność wynosi ponad 2 tony, a uciąg ponad 3,5 tony. I jak tu dyskutować z powiedzeniem „stary, ale jary”?

Tylko ta cena...  2-drzwiowy Legacy Power Wagon jest wyceniony na 119 950 dolarów, a 4-drzwiowy – 169 950 dolarów (nie wspominając już o fakcie, że proces produkcyjny trwa 9 miesięcy). No cóż, dobrze się złożyło, że dziś mamy kumulację w Lotku!

AreK, fot. Race-dezert.com, Legacy Classic Trucks

legacy-power-wagon-gear-patrol