TERENOWO.PL to założony w 2007 roku portal motoryzacyjny poświęcony pojazdom i sportom off-roadowym. Popieramy wyłącznie legalną jazdę w terenie, sprzeciwiając się bezmyślnemu niszczeniu przyrody, rozjeżdżaniu szlaków turystycznych i płoszeniu zwierząt. Chcesz pokazać, jakim jesteś off-roaderem? Zapisz się na rajd i stań do rywalizacji z innymi zawodnikami.
30 metropolii na świecie ma obecnie populację przekraczającą 10 milionów mieszkańców. W 2050 roku tego rodzaju miejskie inkubatory zamieszkiwać będzie 5,3 miliardów ludzi. I to właśnie oni potrzebować będą wszechstronnego pojazdu, który łączyć będzie funkcje kompaktowego auta miejskiego, a zarazem użytecznego samochodu rekreacyjnego. Takiego jak Peugeot Peugeot 2008.
Motywacje Peugeota są nieco nadmuchane, bo w 2050 roku pewnie będziemy już podróżować telepatycznie, ale faktem jest, że crossovery już dziś cieszą się dużą popularnością, która nie powinna szybko zmaleć. Przygtowywany do premiery w Paryżu Peugeot 2008 vel Urban Crossover Concept, który – w roli pojazdu koncepcyjnego – zadebiutował już kilka miesięcy temu na wystawie Auto China w Pekinie, jest więc całkiem na czasie.
Gdy zasłona tajemnicy opadła, okazało się, że nowy samochód jest "terenową" (lub jak kto woli - "crossoverową") wersją znanego hatchbacka 208. Ponieważ będzie mniejszy od istniejącego już modelu 3008, od producenta otrzymał oczywiście numerek 2008.
Projekt auta jest owocem międzynarodowej, ponadkulturowej współpracy trzech biur: z Paryża, Szanghaju i Sao Paulo, który – jak widać na obrazkach – nie zamierzały szerzyć rewolucji, a raczej połączyć styl istniejącego już modelu 3008 oraz koncepcyjnego SXC, który w ubiegłym roku pokazywany był w Szanghaju.
Peugeot, który chwali się ogromną popularnością swoich aut kompaktowych (w serii „200” wyprodukowano już 15 milionów egzemplarzy), a także świeżym sukcesem crossovera 3008 (łączna sprzedaż: 368 tysięcy sztuk), chciałby teraz połączyć te dwie koncepcje samochodów w jednym modelu – miejskiego crossovera.
Poza tym, że jego długość wynosi 4,14 m, szerokość 1,74 m (a więc rzeczywiście jest „pomiędzy” gabarytami 208 i 3008), a jego silnik to 1,2-litrowa, 3-cylindrowa jednostka benzynowa o mocy 110 KM, niewiele więcej o nim jeszcze wiemy. Pozostaje mieć nadzieję (raczej wątpliwą), że nie zabraknie w nim napędu 4x4. Ale skoro Peugeot zapewnia, że ma to być pojazd dla młodych mieszczan, lubiących czasem wyrwać się na łono natury, jest nadzieja, że powstanie pojazd „terenowy”. Przynajmniej z wyglądu. Póki co prezentujemy oficjalne oblicze 2008, które właśnie ujawnił producent.
AreK, fot. Peugeot, Newspress
Peugeot 2008:
Koncepcyjny Peugeot Urban Crossover:
Motywacje Peugeota są nieco nadmuchane, bo w 2050 roku pewnie będziemy już podróżować telepatycznie, ale faktem jest, że crossovery już dziś cieszą się dużą popularnością, która nie powinna szybko zmaleć. Przygtowywany do premiery w Paryżu Peugeot 2008 vel Urban Crossover Concept, który – w roli pojazdu koncepcyjnego – zadebiutował już kilka miesięcy temu na wystawie Auto China w Pekinie, jest więc całkiem na czasie.
Gdy zasłona tajemnicy opadła, okazało się, że nowy samochód jest "terenową" (lub jak kto woli - "crossoverową") wersją znanego hatchbacka 208. Ponieważ będzie mniejszy od istniejącego już modelu 3008, od producenta otrzymał oczywiście numerek 2008.
Projekt auta jest owocem międzynarodowej, ponadkulturowej współpracy trzech biur: z Paryża, Szanghaju i Sao Paulo, który – jak widać na obrazkach – nie zamierzały szerzyć rewolucji, a raczej połączyć styl istniejącego już modelu 3008 oraz koncepcyjnego SXC, który w ubiegłym roku pokazywany był w Szanghaju.
Peugeot, który chwali się ogromną popularnością swoich aut kompaktowych (w serii „200” wyprodukowano już 15 milionów egzemplarzy), a także świeżym sukcesem crossovera 3008 (łączna sprzedaż: 368 tysięcy sztuk), chciałby teraz połączyć te dwie koncepcje samochodów w jednym modelu – miejskiego crossovera.
Poza tym, że jego długość wynosi 4,14 m, szerokość 1,74 m (a więc rzeczywiście jest „pomiędzy” gabarytami 208 i 3008), a jego silnik to 1,2-litrowa, 3-cylindrowa jednostka benzynowa o mocy 110 KM, niewiele więcej o nim jeszcze wiemy. Pozostaje mieć nadzieję (raczej wątpliwą), że nie zabraknie w nim napędu 4x4. Ale skoro Peugeot zapewnia, że ma to być pojazd dla młodych mieszczan, lubiących czasem wyrwać się na łono natury, jest nadzieja, że powstanie pojazd „terenowy”. Przynajmniej z wyglądu. Póki co prezentujemy oficjalne oblicze 2008, które właśnie ujawnił producent.
AreK, fot. Peugeot, Newspress
Peugeot 2008:
Koncepcyjny Peugeot Urban Crossover: